Verschillen verstrekking materialen voor de VrijPol

Auteur Topic: Verschillen verstrekking materialen voor de VrijPol  (gelezen 11896 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

juanneele

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
Reactie #10 Gepost op: 24 oktober 2013, 00:09:38
Brabant ZO heeft geen eigen porto. Je krijgt wel een oortje, waarbij diverse dopjes meegeleverd worden, even uitproberen wat het lekkerste zit.

Groeten Juan.


Sander2

  • VP
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #11 Gepost op: 24 oktober 2013, 01:12:05
Om even in te haken op dit topic, hoe worden de VP'ers van haaglanden voorzien? Ik heb vorige week het uniform gepast en krijg het geheel opgestuurd. Krijg je in opleiding al een legitimatiebewijs? Thx!


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #12 Gepost op: 24 oktober 2013, 10:09:42
Citaat van: Sander2 link=msg=1213094 date=1382569925
Om even in te haken op dit topic, hoe worden de VP'ers van haaglanden voorzien? Ik heb vorige week het uniform gepast en krijg het geheel opgestuurd. Krijg je in opleiding al een legitimatiebewijs? Thx!

Dag Sander,

Als je het uniform gepast hebt, zul je ongeveer weten wat je krijgt. Ik verwacht ongeveer hetzelfde als wij (OB).
Daarnaast krijg je je legitimatie en XS-pas tijdens de opleiding, voor het moment dat je de straat op gaat. Pas dan heb je beide nodig.
(Vond ik ook jammer ;))
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 25 oktober 2013, 12:42:49
Wat je zelf koopt ga je vanzelf missen... Handschoenentasje is 1 van die dingen. De rest loop je vanzelf tegenaan.
De ene koopt een Leatherman, de ander niet, de ene koopt een handschoenenhouder, de ander niet... Dat soort dingen  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #14 Gepost op: 25 oktober 2013, 12:46:29
Citaat van: Sander2 link=msg=1213094 date=1382569925
Om even in te haken op dit topic, hoe worden de VP'ers van haaglanden voorzien? Ik heb vorige week het uniform gepast en krijg het geheel opgestuurd. Krijg je in opleiding al een legitimatiebewijs? Thx!
Op bepaalde punten heel ruim, op andere punten zeer krap, vooral ter vergelijking met HM'ers. Je krijgt een ligt-versie van de beroeps mensen, maar bijvoorbeeld geen regenbroek gek genoeg. Qua koppel is het erg summier, waar HM'ers ook een aantal accesoires krijgen (koppelhouders bijvoorbeeld) zul je het alleen met de basis zaken moeten doen (handboeien, pepper en maglite ring).

Legitimatiebewijs krijg je nadat je beëdigd bent.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #15 Gepost op: 25 oktober 2013, 12:48:28
Citaat van: Jerommeke link=msg=1213480 date=1382697769
Wat je zelf koopt ga je vanzelf missen... Handschoenentasje is 1 van die dingen. De rest loop je vanzelf tegenaan.
De ene koopt een Leatherman, de ander niet, de ene koopt een handschoenenhouder, de ander niet... Dat soort dingen  ;)

Ik snap m. Ben in ieder geval niet van plan er als een kerstboom bij te gaan lopen. Ik zag gisteren nog een collega die haar hele koppel vol had hangen.
Probeer dan maar eens in de auto te gaan zitten zonder dat er afdrukken op je rug blijven staan...
Het is natuurlijk wel cool om veel te hebben. Maar bij een tactisch lampje, een medisch tasje en heel misschien een handschoenenhouder (als dat al mag van het korps en ik ze niet gewoon aandoe..) ben ik al een heel eind.
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #16 Gepost op: 25 oktober 2013, 12:50:16
Citaat van: BartK link=msg=1213486 date=1382698108
Ik snap m. Ben in ieder geval niet van plan er als een kerstboom bij te gaan lopen. Ik zag gisteren nog een collega die haar hele koppel vol had hangen.
Probeer dan maar eens in de auto te gaan zitten zonder dat er afdrukken op je rug blijven staan...
Het is natuurlijk wel cool om veel te hebben. Maar bij een tactisch lampje, een medisch tasje en heel misschien een handschoenenhouder (als dat al mag van het korps en ik ze niet gewoon aandoe..) ben ik al een heel eind.
Maar daarbij ligt het ook aan je omvang. Ik heb dat + basisspullen + 4 koppelhouders en nog 1 los tasje voor bijvoorbeeld sleutels hangen en daarmee is mijn koppel echt goed vol, iets met niet zo'n grote borstomvang ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 25 oktober 2013, 12:54:28
Citaat van: kaasje link=msg=1213485 date=1382697989
Je krijgt een ligt-versie van de beroeps mensen, maar bijvoorbeeld geen regenbroek gek genoeg. Qua koppel is het erg summier, waar HM'ers ook een aantal accesoires krijgen (koppelhouders bijvoorbeeld) zul je het alleen met de basis zaken moeten doen (handboeien, pepper en maglite ring).

Tsja, ze zien waarschijnlijk ook al dat de beroeps die regenbroeken nauwelijks dragen en dat bepaalde koppel-accesoires ongebruikt de kast in verdwijnen.

Citaat van: BartK link=msg=1213486 date=1382698108
Maar bij een tactisch lampje, een medisch tasje en heel misschien een handschoenenhouder (als dat al mag van het korps en ik ze niet gewoon aandoe..) ben ik al een heel eind.

Wij (beroeps) krijgen relatief veel verstrekt, een zaklamp op de man bijvoorbeeld.
Een sleutelhouder voor je boeiensleutel, een haakje voor de autosleutel en een medisch handschoenentasje is iets wat nagenoeg iedere collega zelf aanschaft.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #18 Gepost op: 25 oktober 2013, 12:57:30
Citaat van: kaasje link=msg=1213488 date=1382698216
Maar daarbij ligt het ook aan je omvang. Ik heb dat + basisspullen + 4 koppelhouders en nog 1 los tasje voor bijvoorbeeld sleutels hangen en daarmee is mijn koppel echt goed vol, iets met niet zo'n grote borstomvang ;)

Haha, het is ook gewoon per persoon verschillend. De ene vindt het fijn om zoveel mogelijk bij zich te hebben want "it's better to have but not need, than to need but not have". Maar er zijn er ook die de spullen in de auto hebben liggen en er dan heel snel naartoe rennen. Probleem is: VPers zitten veel minder vaak in de auto. Je kan natuurlijk ook alles kopen en dan met de collega waar je mee loopt overleggen wie wat meeneemt.
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #19 Gepost op: 25 oktober 2013, 13:11:01
Citaat van: BartK link=msg=1213495 date=1382698650
Haha, het is ook gewoon per persoon verschillend. De ene vindt het fijn om zoveel mogelijk bij zich te hebben want "it's better to have but not need, than to need but not have". Maar er zijn er ook die de spullen in de auto hebben liggen en er dan heel snel naartoe rennen. Probleem is: VPers zitten veel minder vaak in de auto. Je kan natuurlijk ook alles kopen en dan met de collega waar je mee loopt overleggen wie wat meeneemt.
Nou ik zit meer in de auto dan de beroeps van mijn regio hoor (relatief gezien). Wij surveilleren zelden tot nooit te voet, een enkele keer per fiets maar dan alsnog is dan de auto mee. Iets met afstanden. Dus je kan niet zeggen in het algemeen dat VPers minder in de auto zitten.
Hobby Bobby eenheid Den Haag