Verschillen verstrekking materialen voor de VrijPol

Auteur Topic: Verschillen verstrekking materialen voor de VrijPol  (gelezen 11898 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Security guard

  • Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • Haal het beste uit jezelf. ;-)
Reactie #20 Gepost op: 25 oktober 2013, 13:11:15
Surveillanten pakketten, bestaan die tegenwoordig ook? ^-^

Het enige wat je niet krijgt is een holster en patroonhouder tasje, maar goed dat terzijde.

Als surveillant heb je een aardige lichtere koppel ivm het niet dragen van het vuwa met holster, daarnaast dus ook wat extra vrije ruimte.
Besef wel dat alles comfortabel moet zitten te denken aan in de auto zitten, rennen achter verdachten ed.

Je krijgt ook een mooi bonnenboekenmap van leer er bij, mijn tip vergeet dat kreng en stop je bonnenboekje en feitcodeboekje in je jaszak, past er makkelijk in ivm ruime zakken in de jassen. ;-) Dat is het eerste wat je kwijt raakt als je een sprintje trekt, je kont op de autostoel parkeert en vast nog wel een aantal voorbeelden.

Wat ik zelf apart had aangeschaft was een beademingskapje, deze zitten ingeklapt in een hoesje welke je aan je koppel kan vastmaken, veel collega's lopen hier ook mee.
Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #21 Gepost op: 25 oktober 2013, 13:20:18
Citaat van: Security guard link=msg=1213501 date=1382699475
Je krijgt ook een mooi bonnenboekenmap van leer er bij, mijn tip vergeet dat kreng en stop je bonnenboekje en feitcodeboekje in je jaszak, past er makkelijk in ivm ruime zakken in de jassen. ;-) Dat is het eerste wat je kwijt raakt als je een sprintje trekt, je kont op de autostoel parkeert en vast nog wel een aantal voorbeelden.

Wat ik zelf apart had aangeschaft was een beademingskapje, deze zitten ingeklapt in een hoesje welke je aan je koppel kan vastmaken, veel collega's lopen hier ook mee.

Bedankt voor de tip! Die beademingskapjes (rood hoesje?) zitten nu standaard in het pakket. Er zit een sleutelring aan, dus die kan ik aan mijn koppel hangen inderdaad.
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #22 Gepost op: 25 oktober 2013, 13:21:11
Citaat van: kaasje link=msg=1213500 date=1382699461
Nou ik zit meer in de auto dan de beroeps van mijn regio hoor (relatief gezien). Wij surveilleren zelden tot nooit te voet, een enkele keer per fiets maar dan alsnog is dan de auto mee. Iets met afstanden. Dus je kan niet zeggen in het algemeen dat VPers minder in de auto zitten.

Dat is dan per regio verschillend denk ik, ik hoorde tijdens onze voorlichting dat de VPers vooral te voet surveilleren. We krijgen in ieder geval geen rijopleiding.
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #23 Gepost op: 25 oktober 2013, 13:22:57
Citaat van: BartK link=msg=1213509 date=1382700071

Dat is dan per regio verschillend denk ik, ik hoorde tijdens onze voorlichting dat de VPers vooral te voet surveilleren. We krijgen in ieder geval geen rijopleiding.
Wij hebben deze ook niet, maar dat is net als eigenlijk iedereen inclusief de beroeps. Binnenkort mogen we wel de rijopleiding doen voor zowel basis als OGS.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #24 Gepost op: 25 oktober 2013, 13:24:38
Citaat van: kaasje link=msg=1213511 date=1382700177
Binnenkort mogen we wel de rijopleiding doen voor zowel basis als OGS.
Serieus? De wetgever is volgens mij goed bezig met het concept VPers.  098uo
Benieuwd hoe dat voor OB gaat uitpakken!
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #25 Gepost op: 25 oktober 2013, 13:34:31
Citaat van: BartK link=msg=1213514 date=1382700278
Serieus? De wetgever is volgens mij goed bezig met het concept VPers.  098uo
Benieuwd hoe dat voor OB gaat uitpakken!
Bij ons in de regio in ieder geval :P
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #26 Gepost op: 25 oktober 2013, 13:38:54
Heeft niets met wetgeving te maken. Meer met opleidingsbudget en inzetbaarheid.
Is het het waard om een VPer een rijopleiding te geven? Over het algemeen zul je niet al te vaak op een spoedmelding ingezet worden. Echter is het wel weer prettig dat je iets van een opleiding hebt op het moment dat je een verkeersovertreder aan de kant wilt zetten. Gaat iemand over een doorgetrokken streep bijv, dan is het wel prettig als je erachter aan kunt.
Ik weet dat er 2 VPers zijn die een rijopleiding gehad hebben, of dit BROA A of B was weet ik niet. OGS is niet zo'n noodzaak, maar een basis rijopleiding in mijn ogen wel.
OGS zou natuurlijk gemakkelijk zijn, maar veel situaties waar je dit nodig hebt zijn er niet. Ik kan me alleen een melding reanimatie of aanrijding letsel bedenken.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #27 Gepost op: 25 oktober 2013, 13:44:25
Het verschilt dus blijkbaar ook heel erg per regio hoe in het verleden ermee is om gegaan. Wat ik al aangaf, zelfs de beroeps hebben niks gehad, dus dan zou er geen spoedrit gereden worden! Nu is het een vereiste geworden vanuit het landelijke/nieuwe eenheid dus nu moeten ze wel.

Zoals ik al eerder heb aangegeven in andere topics rijden vrijwilligers bij 'ons' ook vaak meldingen mee dus OGS komt regelmatig voor.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Security guard

  • Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • Haal het beste uit jezelf. ;-)
Reactie #28 Gepost op: 25 oktober 2013, 13:48:19
Het verschil zit em grotendeels in het feit dat surveillanten aan de politieacademie geen rijopleiding krijgen maar deze wel (afhankelijk van korps) kunnen krijgen van het korps zelf.
Vaak word dit aangeduid met een VRO of Broa A. (tegenwoordig ROI begreep ik)
Niet om de politieacademie af te kraken maar door bezuinigingen is de ROI nog maar 3 dagen dacht ik, vaak is het dan ook zo dat de rij-opleiding die je kunt krijgen via het korps uitgebreider is dan die van de academie.

Kijk ik naar beroepssurveillanten van de regio Amsterdam welke als motor(surveillant)agent werken, deze hebben een rijopleiding voor de auto gehad welke 2 weken duurde en de derde week was voor op de motor, totaal dus 3 weken.

Op het moment dat je klaar bent met je opleiding tot VP in de rang van surveillant, probeer als je daar zin en behoefte aan hebt zoveel mogelijk cursussen cq. opleidingen te volgen, gewoon vragen, nee heb je en een ja kun je krijgen, er is best veel mogelijk voor de surveillant.
Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #29 Gepost op: 25 oktober 2013, 13:52:49
Citaat van: Security guard link=msg=1213530 date=1382701699
Op het moment dat je klaar bent met je opleiding tot VP in de rang van surveillant, probeer als je daar zin en behoefte aan hebt zoveel mogelijk cursussen cq. opleidingen te volgen, gewoon vragen, nee heb je en een ja kun je krijgen, er is best veel mogelijk voor de surveillant.

Die tip heb ik inderdaad vaker gehad. Zolang het korps er iets aan heeft (denk aan competenties die een VPer kan hebben), zijn ze bereid best ver te gaan.
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in