Verschillen verstrekking materialen voor de VrijPol

Auteur Topic: Verschillen verstrekking materialen voor de VrijPol  (gelezen 11897 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #30 Gepost op: 25 oktober 2013, 14:03:31
Citaat van: BartK link=msg=1213531 date=1382701969
Die tip heb ik inderdaad vaker gehad. Zolang het korps er iets aan heeft (denk aan competenties die een VPer kan hebben), zijn ze bereid best ver te gaan.
Helaas ook erg afhankelijk van het opleidingsbudget...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Sander2

  • VP
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #31 Gepost op: 25 oktober 2013, 14:20:35
Ik hoop dat als de competenties en ambities aanwezig zijn je als VP'er volledig inzetbaar kan worden! Dat is eigenlijk wel mijn streven. Ik hoop ook dat het tot de mogelijkheden behoord en dat er inderdaad budget voor is.


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #32 Gepost op: 25 oktober 2013, 14:27:20
Citaat van: Sander2 link=msg=1213535 date=1382703635
Ik hoop dat als de competenties en ambities aanwezig zijn je als VP'er volledig inzetbaar kan worden! Dat is eigenlijk wel mijn streven. Ik hoop ook dat het tot de mogelijkheden behoord en dat er inderdaad budget voor is.

Er wordt op dit moment wel onderzoek uitgevoerd naar het onderwerp 'vrijwillige politie'. Het doel van dat onderzoek is volgens mij het definiëren van een rang en het opnieuw kijken naar de kernopgaven die een VPer moet kunnen. Daarnaast wordt er dacht ik ook nagedacht over VUWA's, rijopleidingen en overige zaken.
Het probleem is uiteindelijk geld. Hoewel ik denk dat er door de inzet van de vrijwillige politie juist een hoop geld bespaard kan worden. Ze zijn een stuk goedkoper en doordat ze gezamenlijk een breed scala aan kennis hebben (uit hun 'echte' banen), kun je met een paar vrijwilligers erbij, flink verbeteren.
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


Security guard

  • Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • Haal het beste uit jezelf. ;-)
Reactie #33 Gepost op: 25 oktober 2013, 14:49:54
Ik dacht dat er al VP's waren die vuurwapendragend zijn.
Ik weet nog goed ten tijde van de testen voor doorstroom van 2 naar 3 dat ik naast een VP diender zat.
Hij kon mij vertellen dat hij al enige tijd VP was maar nu voor de stabiliteitstesten kwam voor VP vuwa dragend.

Ook heb ik ooit een artikel gelezen dat er ophef was over VP dienders met wapen maar dat dit achteraf niet de bedoeling bleek te zijn, dat een bepaalde aanvraag niet of onjuist verstuurd was hieromtrent.

Weet iemand hier meer over? (beetje off toppic i know)
Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #34 Gepost op: 25 oktober 2013, 14:58:11
Er zijn genoeg vrijwilligers die vuurwapendragend zijn. Zij hebben echter wel de rang van agent of hoger. Dat betekent ook dat zij de bijbehorende opleiding hebben gevolgd. Voor de nieuwe lichting vrijwilliger zal dit echter niet 1-2-3 gaan. Men dient immers eerst volledig competent te zijn op niv 2 om vervolgens de niv 3 opleiding te kunnen doen. Aangezien wij nu maar drie modules op niveau 2 krijgen, is er na de verkorte opleiding nog een flinke tijdsinvestering nodig om op niveau 3 te komen. Overigens is er momenteel nogal wat onduidelijkheid over het volgen van de overige modules op niv2.

Men is landelijk bezig om een kader vast te stellen voor de Vrijwillige Politie. Dat moet als het goed is nog dit jaar gebeuren. Daarin zal onder andere gesproken worden over opleidingen en doorgroeimogelijkheden.
Senior GGP / Oost-Brabant


Security guard

  • Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • Haal het beste uit jezelf. ;-)
Reactie #35 Gepost op: 25 oktober 2013, 15:03:13
Kijk, dit zijn tenminste vooruitzichten al is de politie net zo veranderlijk als het weer, dat dan weer wel.. ;-)
Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #36 Gepost op: 25 oktober 2013, 15:16:21
True story. Ik ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen. Ben best bereid mee te werken in een béta-groep waarmee geëxperimenteerd wordt qua opleiding ;)
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #37 Gepost op: 25 oktober 2013, 15:19:46
Citaat van: BartK link=msg=1213554 date=1382706981
True story. Ik ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen. Ben best bereid mee te werken in een béta-groep waarmee geëxperimenteerd wordt qua opleiding ;)
Haha geloof me, wij zijn de proefkonijnen. Wil je niet meemaken. Ik moet nog afgetoetst worden en dan ben ik klaar met de opleiding en ben gediplomeerd 'niks'. Wat wij als 'niksen' mogen is compleet onduidelijk vooral omdat wij 'niksen' hebben gesolliciteerd werk als surveillant. We krijgen ook geen diploma want 'niks' is geen niveau, het betekent ook dat wij geen examen hoeven te doen naar de theorie, want als we slagen zouden we 'niks' zijn, maar als je zakt bent je ook 'niks' er staat immers geen diploma tegenover.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #38 Gepost op: 25 oktober 2013, 15:31:57
Citaat van: kaasje link=msg=1213555 date=1382707186
Haha geloof me, wij zijn de proefkonijnen. Wil je niet meemaken. Ik moet nog afgetoetst worden en dan ben ik klaar met de opleiding en ben gediplomeerd 'niks'. Wat wij als 'niksen' mogen is compleet onduidelijk vooral omdat wij 'niksen' hebben gesolliciteerd werk als surveillant. We krijgen ook geen diploma want 'niks' is geen niveau, het betekent ook dat wij geen examen hoeven te doen naar de theorie, want als we slagen zouden we 'niks' zijn, maar als je zakt bent je ook 'niks' er staat immers geen diploma tegenover.
Huh!? Dat is raar? Maar dat ligt dan misschien aan je regio, ik weet dat binnen Brabant de politievrijwilligers goed betrokken worden!
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #39 Gepost op: 25 oktober 2013, 15:36:14
Citaat van: BartK link=msg=1213560 date=1382707917
Huh!? Dat is raar? Maar dat ligt dan misschien aan je regio, ik weet dat binnen Brabant de politievrijwilligers goed betrokken worden!
Heeft niks te maken met de regio, heeft te maken met de regeltjes. Geloof me mijn regio is één van de meest progressieve, alleen hier zijn ze ook in onzekerheid omdat er nog een landelijk besluit moet worden genomen. Als jij VP nieuwe stijl doet wordt je een 'niks'.
Hobby Bobby eenheid Den Haag