GRIP 2 Middel hulpverlening (busongeluk botsing 3 bussen) A1 - Muiden 02-11-2013

Auteur Topic: GRIP 2 Middel hulpverlening (busongeluk botsing 3 bussen) A1 - Muiden 02-11-2013  (gelezen 37373 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PaulW

  • Defensie
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Vanaf 15:35 zie je een bus van Besseling staan met 2xambu. Is dit een compleet ander ongeval of wordt hier alsnog iemand afgevoerd met de ambulance ipv de bus?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Crisisberaad betrokkenen busongeluk Muiden

DRACHTEN Om tien uur zondagmorgen is er in Drachten een crisisberaad bij zorginstelling de Friese Wouden. Hier komt het management bij elkaar die samen gaan bekijken wat er geregeld moet worden voor alle 170 betrokkenen van het busongeluk in Muiden zaterdagmiddag.

Van de 170 betrokken zorgmedewerkers zijn er 35 gewond. Eén medewerkster moest vanwege een gebroken neus en jukbeen nog een nacht in het AMC in Amsterdam blijven.''


sylvester1986

  • Gast
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1216601 date=1383465177
YUP. Sterker nog er komt meer licht vanaf als de gemiddelde opvallende surveillancevtg.
Hele mooie wagen + signalering en natuurlijk........alternerende koplampen 098uo


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1216601 date=1383465177
YUP. Sterker nog er komt meer licht vanaf als de gemiddelde opvallende surveillancevtg.

 e050 0098


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Citaat van: Fireball link=msg=1216507 date=1383422739
Waarom? Is coördinatie dan niet belangrijk? Er is zelfs een wettelijke opkomsttijd van 30 minuten.

O jawel hoor, coördinatie is belangrijk, maar dat is geen directe inzet om levens te redden, dus om dat nu met alle risico's van dien door het verkeer heen te laten knallen met toeters en bellen? Nee, zonder prio 1 redden ze de 30 minuten ook wel.. met een stuk minder gevaar..


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Citaat van: FF4266 link=msg=1216951 date=1383552658
O jawel hoor, coördinatie is belangrijk, maar dat is geen directe inzet om levens te redden, dus om dat nu met alle risico's van dien door het verkeer heen te laten knallen met toeters en bellen? Nee, zonder prio 1 redden ze de 30 minuten ook wel.. met een stuk minder gevaar..

Dat is dezelfde discussie als met plotters/informatiemanagers die met eigen voortuigen naar het incident komen. Maar uit ervaring weet ik dat zij dan de 30 minuten echt niet gaan halen, want zonder prio sta je gewoon vast in 18km file achter het ongeval.

En er zit natuurlijk wel een verschil tussen prio 1 rijden en prio 1 rijden ;)


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Nee, dat vind ik niet, prio 1 is prio 1.. Er bestaat geen "ik doe het lekker rustig aan terwijl ik toeters en bellen aan heb" prio 1.. Hoe het ook zij, zodra je prio 1 rijdt, is er veel meer risico, je rijdt nu eenmaal harder, en, door rood... je maakt herrie, mensen reageren anders..


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Citaat van: Blusdebrand link=msg=1216606 date=1383468158

Zijn auditor's van RWS en bergers hebben niks aan dit model voertuig moet toch een grote vrachtwagen zijn voor de bussen.

Zoals ik al zei, ik kan het mis hebben  >:D

Had dat voertuig al eens eerder gezien bij een groot incident, waar inderdaad ook auditors van RWS rondliepen. En een coördinator van Bergnet. Maar wie met welke auto gekomen was, had ik niet gezien.


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Citaat van: FF4266 link=msg=1216956 date=1383554258
Nee, dat vind ik niet, prio 1 is prio 1.. Er bestaat geen "ik doe het lekker rustig aan terwijl ik toeters en bellen aan heb" prio 1.. Hoe het ook zij, zodra je prio 1 rijdt, is er veel meer risico, je rijdt nu eenmaal harder, en, door rood... je maakt herrie, mensen reageren anders..

Hoeveel je harder rijdt heb je echt zelf in de hand. Het in dit geval rijden met signalen om langs de file te komen op 3 afgekruiste rijstroken is naar mijn mening acceptabel.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Zeker waar, maar dat staat los van die haakarm die door de stad tettert natuurlijk. Maar goed, dit keer ging hij niet voor een copi bak, dus mijn discussie is nogal offtopic, dus ik stop er hierbij mee ;)