Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)

Auteur Topic: Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)  (gelezen 112871 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #30 Gepost op: 27 november 2013, 12:01:02
Citaat van: De reddende engel link=msg=1222337 date=1385208534
Er schijnt een hele werkgroep geweest te zijn om de huidige droogpakken te vervangen. Ik heb me laten vertellen dat er ontwerpen door leveranciers zijn gemaakt, en dat er zelfs leveranciers zijn geselecteerd om een testpak te maken. Ik geloof dat dit de huidige leverancier en nog een was. De KNRM pakken schenen bijna 2 keer zo duur te zijn als de huidige pakken, dus dat kon je niet aan de man brengen...


Er is inderdaad een werkgroep mee bezig geweest die leveranciers heeft gevraagd om te presenteren wat er allemaal mogelijk is. Op basis daarvan en in overleg met verschillende brigades is een pakket van eisen opgesteld en een aanbesteding uitgeschreven. Een aanpak die ook is gevolgd bij de nieuwe boten en we waarschijnlijk nog vaker gaan terugzien bij RN. Brigades wordt zo de mogelijkheid geboden om inspraak te hebben, zonder dat het een poolse landdag wordt ;)

In het Wandelgangencircuit heb ik vernomen dat de leverancier die de aanbesteding heeft gewonnen vervolgens niet (direct) kon leveren volgens het pakket van eisen. De werkgroep bekijkt nu of ze deze leverancier de tijd geven om wel te gaan leveren of dat leverancier nr. 2 tot winnaar wordt uitgeroepen óf dat de hele aanbesteding ongeldig wordt verklaard en dus over moet....  8)

Citaat van: Shifty link=msg=1222685 date=1385316304
Ik zit bij een reddingsbrigade, maar ik vind het duidelijker ook internationaal als daar in plaats van reddingsbrigade, gewoon Lifeguard staat.

Ik vind dat raar? Alle Nederlandse hulpdiensten hebben de naam van de organisatie/dienst op hun rug staan, niet hun functiebenaming? POLITIE, BRANDWEER, AMBULANCE, etc. De internationale herkenbaarheid komt naar mijn idee al voort uit de kleurstelling: rood/geel. En volgens mij gebruiken de andere hulpdiensten ook geen engelse tekst ivm internationale gasten? Of hooguit als 2e tekst ofzo?

Daarnaast denk ik dat als je alle bewakende brigades bekijkt er veel meer contact is met Nederlandse badgasten dan internationale. Je moet niet vergeten dat er ook veel Reddingsbrigades bewaken bij zwemplassen en strandjes waar alleen lokaal volk komt. Ik weet zeker dat we hier in Den Bosch uitgelachen worden als we na 100 jaar 'Reddingsbrigade' ineens 'Lifeguard' op onze rug gaan zetten. Iets met 'doe maar gewoon'.....
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #31 Gepost op: 28 november 2013, 01:14:17
(Misschien is dat in jouw geval plaatselijk ^^)

(ik heb het over achterop de polo;
De benaming Lifeguard is internationaal algemeen bekend, vlot en snel uit te spreken, en maakt het gewoon gemakkelijker vooral aan het strand.

De benaming reddingsbrigade is niet internationaal gezien bekend, moeilijk uit te spreken voor buitenlandse gasten.

Ik heb er begrip voor en snap dat het in Den Bosch natuurlijk niet zo kan, daar heb je ook echt gewoon te maken met reddingsbrigademensen.


De reddende engel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
Reactie #32 Gepost op: 28 november 2013, 12:07:52
Citaat van: Shifty link=msg=1223604 date=1385597657
(Misschien is dat in jouw geval plaatselijk ^^)

(ik heb het over achterop de polo;
De benaming Lifeguard is internationaal algemeen bekend, vlot en snel uit te spreken, en maakt het gewoon gemakkelijker vooral aan het strand.

De benaming reddingsbrigade is niet internationaal gezien bekend, moeilijk uit te spreken voor buitenlandse gasten.

Ik heb er begrip voor en snap dat het in Den Bosch natuurlijk niet zo kan, daar heb je ook echt gewoon te maken met reddingsbrigademensen.

Haha, ik kom wel van een strand waar zeer veel toeristen komen, maar jouw argumenten slaan nergens op. Iedereen, NL, DE, UK en zelfs Fransen weten ons te vinden. Dus alleen omdat ze niet uit kunnen spreken wat er op mijn shirt staat, betekend dat ik meteen voor jan met de korte achternaam op het strand zit.

Daarnaast nog wat punten: Ten eerste vind ik het zeer idioot van je dat je Joost kleineert door te stellen dat je in den Bosch reddingsbrigademensen hebt, terwijl jij een echte lifeguard zou zijn.
Jouw argumenten slaan nergens op. Een brandweerman is internationaal firefighter. Moet nu elke brandweerman in Nederland dit op zijn jas spelden? Internationaal weet iedereen wat je bedoelt als je het over een Sheriff hebt, laten we alle agenten dit ook maar op hun jas plakken.

Ik pas ervoor om constant overal maar een internationale naam achter te plakken. Het is toch ook iets moois? De mannen van de KNRM gaan zichzelf toch ook niet opeens Crewmember noemen ipv opstapper?

Het is leuk als je in je eigen vereniging oppert om alle namen te veranderen, maar opperen dat dat in heel Nederland de naam (in ieder geval op het shirt) moet veranderen slaat helemaal nergens op.

Trouwens: Wel eens gekeken wat er bij onze buurtlanden op het shirt staat? Alleen de KNRM heeft voor lifeguard gekozen, en naar mijn idee eerder omdat ze niet met reddingsbrigade willen worden geassocieerd. Maar zowel de Duitsers, de Belgen als de Fransen hebben gewoon hun eigen taal.  :-X


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #33 Gepost op: 28 november 2013, 16:49:14
Citaat van: De reddende engel link=msg=1223672 date=1385636872
Trouwens: Wel eens gekeken wat er bij onze buurtlanden op het shirt staat? Alleen de KNRM heeft voor lifeguard gekozen, en naar mijn idee eerder omdat ze niet met reddingsbrigade willen worden geassocieerd. Maar zowel de Duitsers, de Belgen als de Fransen hebben gewoon hun eigen taal.  :-X

De Amerikanen, Australiërs en Engelsen hebben het ook gewoon in hun eigen taal op hun shirt staan, heb ik me wel eens laten vertellen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


lifeguard noordwijk

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #34 Gepost op: 28 november 2013, 18:38:46
Er komen ook lycra shirts op de markt via de hoofd leverancier van RN. Alleen nog wachten op goedkeuring van RN.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #35 Gepost op: 28 november 2013, 20:42:47
Citaat van: lifeguard noordwijk link=msg=1223788 date=1385660326
Er komen ook lycra shirts op de markt via de hoofd leverancier van RN. Alleen nog wachten op goedkeuring van RN.

Het zou tijd worden... Gelukkig hebben wij inmiddels een kwalitatief goede oplossing voor weinig geld kunnen vinden ::)


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #36 Gepost op: 29 november 2013, 21:06:52
Citaat van: Maarten link=msg=1223755 date=1385653754
De Amerikanen, Australiërs en Engelsen hebben het ook gewoon in hun eigen taal op hun shirt staan, heb ik me wel eens laten vertellen.

LOL  O0 098uo
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #37 Gepost op: 19 januari 2014, 19:35:01
Beste strandwachters en lifeguards,
 
Is er al iets bekend aan informatie over de strandwachtkleding voor 2014? De kleding die momenteel wordt gebruikt is in de lijn die Reddingsbrigade Nederland uitzet. Momenteel is Reddingsbrigade Nederland bezig met een wisseling naar een andere kledinglijn.
De “nieuw kleding” is afwijkend van de huidige strandwachtkleding. Zijn er al nieuwe ontwikkelingen? Foto's?? concepten?   :)


nielsdewinterr

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
    • Dewinterr.nl
Reactie #38 Gepost op: 19 januari 2014, 20:10:40
Tnx allemaal voor jullie geweldige inbreng :D

Ik heb besloten om zelf hoodies te laten maken met zowel Reddingsbrigade als Lifeguard op de rug.
Ook met het vooruitzicht dat ik bij verschillende organisaties/landen kan werken met Lifeguard.

Ze zijn top gelukt en ze slaan aan :D zal binnenkort een afbeelding uploaden.

Niels


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #39 Gepost op: 20 januari 2014, 10:13:36
Citaat van: Shifty link=msg=1238127 date=1390156501
Beste strandwachters en lifeguards,
 
Is er al iets bekend aan informatie over de strandwachtkleding voor 2014? De kleding die momenteel wordt gebruikt is in de lijn die Reddingsbrigade Nederland uitzet. Momenteel is Reddingsbrigade Nederland bezig met een wisseling naar een andere kledinglijn.
De “nieuw kleding” is afwijkend van de huidige strandwachtkleding. Zijn er al nieuwe ontwikkelingen? Foto's?? concepten?   :)

Ik ben benieuwd! Heb je informatie van binnenuit? Ik weet wel dat veel brigades zelf naar andere leveranciers zijn overgestapt omdat men niet tevreden was over LDM. Maar dat de bond nu zelf daar ook weggaat is nieuw voor mij. Of blijft het wel LDM maar komt er echt een nieuwe lijn qua ontwerpen?

ik ken alleen het verhaal van die werkpakken en dat loopt nog steeds ;)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch