Meldkamer Noord Holland

Auteur Topic: Meldkamer Noord Holland  (gelezen 1688 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Gepost op: 4 juli 2013, 14:41:29
Minister besluit over meldkamerlocatie Noord-Holland

In het regeerakkoord zijn afspraken gemaakt over het terugbrengen van het aantal meldkamerlocaties in Nederland. Voor Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland betekent dit dat de meldkamers brandweer en politie worden samengevoegd met die van de veiligheidsregio's Noord-Holland Noord en Kennemerland. De minister van Veiligheid en Justitie heeft vandaag de voorzitters van de betreffende veiligheidsregio's laten weten op welke locatie de nieuwe meldkamer wordt gevormd.  Dit wordt het huidige Meld-, Informatie- en Coördinatiecentrum Kennemerland (MICK) te Haarlem. De minister heeft hiermee gekozen voor de meest kostenefficiënte oplossing. Haarlem kan door een verbouwing geschikt worden gemaakt voor de samenvoeging, op beide andere mogelijke locaties – Schiphol en Alkmaar - was nieuwbouw nodig.

"Ik ben blij dat er eindelijk duidelijkheid is over de toekomst van onze meldkamer", reageert directeur veiligheidsregio Hilda Raasing. "Na een lange periode van onzekerheid kunnen we ons nu gaan richten op de toekomst met oog voor zowel de operationele prestaties als de centralist."

Conform de wens van het bestuur van Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland zal op de langere termijn een verder integratie van de meldkamerlocaties in Noord-Holland worden bezien.

http://www.veiligheidsregiozaanstreekwaterland.nl/index.php?id=258&tx_ttnews[tt_news]=347&cHash=37771e71194ac872cf055ab0a5888959




Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #1 Gepost op: 4 juli 2013, 17:25:32
Blijft het ook nog steeds hetzelfde dat de brandweer en politie in zawa worden aangestuurd door de nieuwe meldkamer in Haarlem en de ambulance vanuit Amsterdam ?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #2 Gepost op: 4 juli 2013, 17:30:02
Ik denk wel dat we daar uiteindelijk naartoe gaan. Feitelijk vallen wij als district Zaanstreek en Waterland onder de eenheid noordholland. Dus dat zal wel gaan plaatsvinden. In welk tijdsbestek... geen id
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #3 Gepost op: 4 juli 2013, 19:36:10
Niet geheel onverwacht besluit, maar ben er blij mee, blijf lekker op hetzelfde stekkie  ;)
Zal voorlopig nog wel even duren maar we zullen de colleg's uit NHN en ZaWa met open armen ontvangen hoor  :)


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #4 Gepost op: 5 juli 2013, 16:33:05
Volgens mij vergeet je een partij Jeroen  e050


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #5 Gepost op: 9 juli 2013, 10:18:39
Volgens mij vergeet je een partij Jeroen  e050
Ja! En wij dan? ;-)
Lijkt mij een prima werkplek daar in Haarlem!