MICU / PICU / NICU Voertuigen

Auteur Topic: MICU / PICU / NICU Voertuigen  (gelezen 229647 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #420 Gepost op: 24 december 2010, 14:36:15
Ik zie geen ronde grille-flitsers.... "die 360 graden flitsen" Dan moet er al een beacon LED voorop gezet zijn.


Ze knipperen ook niet 360 graden zoals bijv een beacom, maar is het gewoon een LED zwaailicht hij draait zeg maar gewoon rond, net als een Hella bijv. dus niet continu een 360 graden flits bijv.
Zie hier een klein voorbeeldje op de RR van VZA, post Zaandam. !PRIMEUR! A1 13-340 Rapid responder met spoed naar melding.


Gast

  • Gast
Reactie #421 Gepost op: 24 december 2010, 14:46:55
Ja, inmiddels via Jerommeke gezien, dank daarvoor.

Wat een onzinnige nutteloze overbodige onderbelichte en niet goed-gekeurde oplossing!!
Als secundaire set is dit niet eens toegestaan, ze zijn niet gesynchroniseerd en split patterns of draai zijn niet toegestaan.

Het ziet er niet uit ook. Het moest weer "goedkoop" zeker met die Britax/Haztec/Premier Hazard zooi.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #422 Gepost op: 24 december 2010, 15:52:50
Ja, inmiddels via Jerommeke gezien, dank daarvoor.

Wat een onzinnige nutteloze overbodige onderbelichte en niet goed-gekeurde oplossing!!
Als secundaire set is dit niet eens toegestaan, ze zijn niet gesynchroniseerd en split patterns of draai zijn niet toegestaan.

Het ziet er niet uit ook. Het moest weer "goedkoop" zeker met die Britax/Haztec/Premier Hazard zooi.

Ik had er ook meer van verwacht... hoop dat ze op de nieuwe Ambulance's zicht toch bedenken en iets anders verzinnen...
Er zijn veel beter opvallendere sets te koop.... die bullbar vindt ik dan wel weer stoer  ;)


Gast

  • Gast
Reactie #423 Gepost op: 24 december 2010, 16:03:56
Daarnaast is het van de zotte dat voor een vrachtwagen, want dat is het, dezelfde eisen gelden als een Golf, qua verlichting.
Gooi hier een NFPA model overheen en de minimale verlichting per A, B, C, D hoek van het voertuig en er zal een hoop bijmoeten aan verlichting.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #424 Gepost op: 24 december 2010, 17:01:19
24/12/10 A1 Micu 08-301 Nijmegen vertrekt vanaf ZKHS Harderwijk

p2kflex
12:09:24 24-12-10GROUP-2A1 3844DG 90 Wethouder Jansenlaan Harderwijk
0923301MKA Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (MICU Nijmegen)


Toevallig dat iemand mij belde met de mededeling dat de Nijmeegse Micu naar Harderwijk moest  e050
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Bart S

  • Gast
Reactie #425 Gepost op: 24 december 2010, 17:16:39
Ja, inmiddels via Jerommeke gezien, dank daarvoor.

Wat een onzinnige nutteloze overbodige onderbelichte en niet goed-gekeurde oplossing!!
Als secundaire set is dit niet eens toegestaan, ze zijn niet gesynchroniseerd en split patterns of draai zijn niet toegestaan.

Het ziet er niet uit ook. Het moest weer "goedkoop" zeker met die Britax/Haztec/Premier Hazard zooi.

De gedachte hierachter is dat je dit punt als eerste ziet als de wagen uit een zijstraat komt. Verplaats je eens in de plek van een automobilist (je ogen zitten dan een stuk lager als wanneer je gewoon staat). Is het dan nog zo'n slechte oplossing?


Gast

  • Gast
Reactie #426 Gepost op: 24 december 2010, 17:20:05
De oplossing ansich niet, de gekozen manier wél.


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #427 Gepost op: 27 december 2010, 19:21:02
*Nieuwe VZA MICU met sirene!*

[/youtube]Visser MICU VZA[/youtube]


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #428 Gepost op: 27 december 2010, 22:41:31
Prachtig voertuig!

De gebruikte led lampen op de bullbar zijn Mercura (Frans) en zijn leverbaar als rotating of als flitsversie.
Deze lampen heten in NL anders, omdat ze hier door W&G verkocht worden, diverse voertuigen zijn er al mee uitgerust.

Voor zover mij bekend (heb de lampjes in mijn handen gehad), hebben deze enkel een Klasse I keuring.
Om 360 graden rondom zichtbaarheid te creeëren werken ze op zich wel goed, maar de bundel is vrij smal.

Toch misschien om af en toe een blik te werpen over de grens voordat je zegt dat je wellicht de grootste Ambu van Europa hebt gebouwd.
Kijk even bij onze Oosterburen en daar zie je een GRTW van bijvoorbeeld brandweer Hannover

Als je er dan toch bent, vraag ze ook even naar de stadt/Landschaltung. Electrische hoorn tegelijk met martinhoorn klinkt verschrikkelijk :-X


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #429 Gepost op: 27 december 2010, 23:16:08
Prachtig voertuig!
Als je er dan toch bent, vraag ze ook even naar de stadt/Landschaltung. Electrische hoorn tegelijk met martinhoorn klinkt verschrikkelijk :-X
Kan iemand mij uitleggen, hoezo dit voertuig beschikt over een brandweersirene?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.