LSMP

Auteur Topic: LSMP  (gelezen 1891 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112.be

  • Gast
Gepost op: 13 juni 2005, 03:54:44
Hey all !

Misschien mezelf even voorstellen... ik ben sinds 1998 centralist op de 100 (1-1-2 centrale) in Leuven (provincie Vlaams-Brabant) in België.

Zoals zo vaak lijkt het mij dat er in Nederland iets meer organisatie en structuur zit dan in de Belgische keten van hulpverlening.  Zo las ik onlangs ergens dat er in Nederland een Landelijke standaard meldkamer Protocol is.

Nu is mijn vraag of iemand van jullie die toevallig heeft en die mij kan en wil doorsturen?

Laat er iemand effe iets weten?

Bedankt !

Belgische collegiale groeten !




Rolf

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2005, 00:52:18
Ik denk dat je doeld op het Gezamelijk Meldkamer Systeem.
Dit is een landelijk in te voeren systeem waar de centralist van de Politie kan zien waar de cntralist van de Ambu of de collega van de brandweer mee bezig is.
Wie in Nederland de 112 belt krijg een medewerker die vraagt met welke dienst je spreken wilt vraag je naar een ambulance en je zegt tegen deze dat het om een verkeers ongeval gaat zet GMS deze melding gelijk ook door naar de centralist van de Politie (op trefwoord) zo zal bij beknelling gelijk ook de brandweer deze op z'n scherm krijgen.
De centralist van de ambu kan ook de status zien van de politie auto's die aanrijden op deze melding.
Zoek op dit forum maar eens op GMS of bezoek eens het scanner forum waar ook de nodige informatie te vinden is.
http://www.scannerforum.nl/forum/

Groetjes Rolf
(geen centralist wel de groeten)


112.be

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 14 juni 2005, 12:19:55
Euuh, excuseer het is niet LSMP maar LSMA. (foutje van mij)

zie hieronder:

Landelijke Standaard Meldkamer Ambulancezorg (LSMA)
  De Landelijke Standaard Meldkamer Ambulancezorg (LSMA) ondersteunt de centralist bij het bepalen van de juiste zorg voor de patiënt. Deze zorg kan bestaan uit het inzetten van ambulance(s), Mobiel Medisch Team (helicopter), huisarts, etc. en/of het verwijzen naar een andere hulpverlener (huisarts, tandarts, ziekenhuis, RIAGG).

 Dat bedoelde ik !  Toch al bedankt voor je reactie !