Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders

Auteur Topic: Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders  (gelezen 333727 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #90 Gepost op: 6 juli 2008, 17:58:22
Weet er soms iemand wat voor signalering er op die V-Stroms zit.
Op de BMW's zit acheterop volgens mij een CO300 van Federal Signal maar ook hier kan ik de frontflitsers (en zijkant) niet thuisbrengen.

Grz Roy
Servo Per Amikeco


Daniël V.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #91 Gepost op: 6 juli 2008, 22:39:10
V-strom paal is een Whelen L32.

de zijflitsers zijn van vision alert model 3800. Gen II ledjes iig.

de voorflitsers, weer een onbekend iets. 3 led's in een ronde behuizing. 't ziet er een beetje knutselbob uit, vind ik zelf.

BMW:

paal idd de CO300 van federal signal

zijflitsers zijn 5mm led's. het type werd een paar jaar geleden door W&G verkocht. de naam is mij ontschoten. heftig verouderd in ieder geval.

voorflitsers ook van vision alert, nu de 3700.

vision alert: http://www.zwaailicht.com/PDF/VA%20Master%20Catalogue%202006.pdf

Groeten, Danël


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #92 Gepost op: 7 juli 2008, 11:42:39
Heej Daniel,

Ben het met je eens dat het een beetje "Knutselbob" uitziet.
Vind het ook vreemd dat er een combi gebruikt wordt van verschillende merken.
Waarom niet gewoon kiezen voor TM-CS (Federal Signal) of Honac (Whelen) voor het complete motorenpark.

Ik zou gekozen hebben voor Federal Signal, de CO300 als "paal" de LD200 of LD300 als frontflitsers en aanvullen met Microled Sputnik voor
de zijkanten eventueel.
Indien deze optie te duur is, dan zou ik gewoon voor de CD200 en CO200 combi zijn gegaan. Dit is de set die momenteel op de meeste
politiemotoren terug te vinden is.

Ben erg benieuwd naar de achterliggende gedachte achter de verscheidenheid in merken.
Zijn de motoren intern opgebouwd of is dat uitbesteed?
Servo Per Amikeco


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #93 Gepost op: 7 juli 2008, 16:52:14
Misschien is het een ''praktijk''test voor de komende motoren?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #94 Gepost op: 22 september 2008, 14:13:08
Oh ja nog even over de uniformiteit bij RWS:

Daar zijn ze volop mee bezig. De voertuigen worden nu landelijk aanbesteed en er komt een standaard uitvoering, zowel type, inbouw als opbouw voor het hele land.
Er schijnt ergens een demovoertuig van dit model rondt te rijden, maar ze zien er ongeveer uit als de Navarra's in Utrecht als ik het goed begrepen heb.
Ook krijgen alleen de uitvoerende diensten voor op de wegen een gele wagen, alle overige diensten een witte. (....toch Daniël?)
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #95 Gepost op: 2 oktober 2008, 12:27:05
RWS 21






Dienst:                    Rijkswaterstaat, Dienst Zuid-Holland, Waterdistrict Merwede en Maas(?)
Roepnummer:                RWS 21
Soort voertuig:            Patrouillevaartuig
Merk en type:              Damen Stan Patrol 1800
Overige bijzonderheden:    Voormalig KLPD waterpolitie vaartuig (P??)


Volgens mij klopt er iets niet...
Achterop het schip staat 'Rijswijk Z-H', dus Rijswijk Zuid-Holland, vlak bij Den Haag. Bij mijn weten ligt Rijswijk niet aan een grote rivier, dus is het niet echt logisch dat dat de ligplaats van het schip is.
Een andere mogelijkheid is Rijswijk bij Woudrichem. Deze Rijswijk ligt aan de Afgedamde Maas, maar dit is Noord-Brabant, dan klopt het opschrift op de achtersteven ook niet (en zou het een andere dienst zijn). Qua verzorgingsgebied van Waterdistrict Merwede en Maas zou dit echter wel voor de hand liggen.
Gezien dit inzetverslag van de KNRM moet dat inderdaad het werkgebied van de RWS 21 zijn.

Weet iemand hoe dit in elkaar steekt? Foutje van Rijkswaterstaat misschien?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #96 Gepost op: 2 oktober 2008, 12:54:13
Een ernstig verbleekte Maeslant




Dienst:                    Rijkswaterstaat, Dienst Zuid-Holland, Waterdistrict Merwede en Maas
Roepnummer:                Maeslant
Soort voertuig:            Patrouillevaartuig
Merk en type:              Machinefabriek Padmos / Van Santen Sliedrecht
Overige bijzonderheden:    Bouwjaar 2003.


Jan Blanken




Dienst:                    Rijkswaterstaat, Dienst Zuid-Holland, Waterdistrict Merwede en Maas
Roepnummer:                Jan Blanken
Soort voertuig:            Directievaartuig
Merk en type:              H.J. Koopman
Overige bijzonderheden:    Bouwjaar 1963.


Info over de naamgever: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Blanken
En het schip in oude kleurstelling: http://home.planet.nl/~jlafeber/Jan_Blanken_rijkswaterstaat.jpg
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #97 Gepost op: 2 oktober 2008, 14:37:22
RWS 21

Volgens mij klopt er iets niet...
Achterop het schip staat 'Rijswijk Z-H', dus Rijswijk Zuid-Holland, vlak bij Den Haag. Bij mijn weten ligt Rijswijk niet aan een grote rivier, dus is het niet echt logisch dat dat de ligplaats van het schip is.
Een andere mogelijkheid is Rijswijk bij Woudrichem. Deze Rijswijk ligt aan de Afgedamde Maas, maar dit is Noord-Brabant, dan klopt het opschrift op de achtersteven ook niet (en zou het een andere dienst zijn). Qua verzorgingsgebied van Waterdistrict Merwede en Maas zou dit echter wel voor de hand liggen.
Gezien dit inzetverslag van de KNRM moet dat inderdaad het werkgebied van de RWS 21 zijn.

Weet iemand hoe dit in elkaar steekt? Foutje van Rijkswaterstaat misschien?

Maarten,

Prakties alle vaartuigen van de RWS zijn geregisteerd op naam van het Rijkswaterstaat kantoor in Rijswijk Z.H. (bij Den Haag dus),
daarom hebben deze schepen/vaartuigen de naam Rijswijk achterop staat. De plaatsnaam houd niet in dat dit de huishaven is, het is eerder zo dat dit de plaats is waar het schip is geregisteerd. Bij de beroepsvaart zien je dit ook wel eens, dat een schip voorzien is van een plaatsnaam welk geeens aan het water ligt en het komt zelfs voor dat het in het buitenland is geregisteerd terwijl het gewoon hierin Nederland vaart met een Nederlandse bemanning.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #98 Gepost op: 2 oktober 2008, 18:29:57
Maarten,

Prakties alle vaartuigen van de RWS zijn geregisteerd op naam van het Rijkswaterstaat kantoor in Rijswijk Z.H. (bij Den Haag dus),
daarom hebben deze schepen/vaartuigen de naam Rijswijk achterop staat. De plaatsnaam houd niet in dat dit de huishaven is, het is eerder zo dat dit de plaats is waar het schip is geregisteerd. Bij de beroepsvaart zien je dit ook wel eens, dat een schip voorzien is van een plaatsnaam welk geeens aan het water ligt en het komt zelfs voor dat het in het buitenland is geregisteerd terwijl het gewoon hierin Nederland vaart met een Nederlandse bemanning.


Oké, weer wat geleerd :) Dank voor de aanvulling Louis ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #99 Gepost op: 24 oktober 2008, 17:05:59
Rijkswaterstaat heeft (een voor hen) nieuw patrouilleschip in de vaart genomen, namelijk de RWS 24. Het is een voormalig KLPD-schip; de P84. Na een verbouwing op de werf te Franeker is ze in september 2008 in gebruik genomen. Via de AIS-bronnen blijkt haar werkgebied vooral het Wad te zijn. Rijkswaterstaat gaat met hun vloot meer en meer over van werkschepen naar patrouilleschepen.



Kent iemand dit voormalig KLPD-schip P84 en heb je verdere gegevens over haar geschiedenis?
Een artikel waar ze in haar KLPD-gedaante op de foto staat zie je HIER.

Groet,

Robert



Dienst:                    Rijkswaterstaat, Dienst Noord-Nederland, Waterdistrict Waddenzee(?)
Roepnummer:                RWS 24
Soort voertuig:            Patrouillevaartuig
Merk en type:              Damen Stan Patrol 1800
Overige bijzonderheden:    Voormalig KLPD waterpolitie vaartuig (P84)


Rijtje met gegevens toegevoegd.
Maarten.