Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)

Auteur Topic: Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)  (gelezen 405271 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #550 Gepost op: 18 september 2015, 00:20:40
Citaat van: DaMook link=msg=1373307 date=1442510734
Elke dag 1 filmpje en daarna weer minstens 1 per maand. Hoop dat ze er een stuk of 4 per maand kunnen volhouden :D .

Dat gaat vast gebeuren ;) Er filmen nu meer basisteams in de eenheid Rotterdam.
Met Vriendelijke Groet.....


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #551 Gepost op: 18 september 2015, 01:58:16
Citaat van: enrico1972 link=msg=1373251 date=1442495212
! No longer available
#PRO247 Plaatselijke kennis en samenwerken

Gepubliceerd op 17 sep. 2015 Politie #PRO247

Heerlijke actie op 2:32. "Jullie maken mij bang", een terechte tackle op de verdachte, gezien zijn 'partners-in-crime' met mogelijk vuurwapen. Klasse werk!
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #552 Gepost op: 18 september 2015, 12:04:16
https://www.youtube.com/watch?v=JjZSz6At5GY
#PRO247 instap met Team Paraatheid

Gepubliceerd op 18 sep. 2015 Politie #PRO247
#PRO247 Instap met Team Paraatheid

In Rotterdam hebben wij een interventieteam ‘Team Paraatheid’. In deze video zie je dat ze een inval in een woning doen. Dit kan verschillende redenen hebben. Bijvoorbeeld voor de aanhouding van een verdachte of om een veilige werkplek te creëren voor een rechercheteam dat een huiszoeking wil doen.

Team Paraatheid is een flexteam dat snel kan worden ingezet. In deze video kregen zij het verzoek snel een woning veilig te maken voor een doorzoeking. Echter politiewerk blijft altijd onvoorspelbaar; in deze video zie je hoe zo’n instap in zijn werk gaat en hoe snel het team moet reageren.

Volg Team Paraatheid via twitter:
https://twitter.com/teamparaatheid
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #553 Gepost op: 18 september 2015, 13:49:54
Nette instap en het is leuk de voorbereiding en het zachtjes de trap op komen te zien. Maar het valt me op bij de instap dat er minstens 5 agenten (een beetje door elkaar heen) "politie" roepen, en dat er kort daarna ook verschillende stemmen instructies roepen (en ook door elkaar), zelfs nog voor de ontdekking van het vuurwapen (geloof ik). Nou kan het aan de gebruikte camera of microfoon liggen maar ik vind dit akoestisch verwarrend en zodoende niet bijdragen tot een éénduidige communicatie richting de aanwezigen. Is er een bepaalde reden dat dit zo gedaan wordt? Het hebben van één woordvoerder lijkt me op het eerste gezicht effectiever.  98uiye
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #554 Gepost op: 18 september 2015, 14:12:01
Het "aanroepen/geroep" door meerdere agenten lijkt mij psychologisch meer effect (lees: overwicht) hebben dan dat er maar 1 persoon het 'woord' neemt !?
Daarnaast heeft ook elke verdachte zijn eigen 'aanspreekpunten' die hem of haar onder hun hoede nemen, vandaar het door elkaar heen roepen.
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #555 Gepost op: 18 september 2015, 15:09:02
Mooi filmpje, jammer dat de ''cameraman'' dan niet mee naar binnen gaat.

Twee maanden voor bezit van een vuurwapen? Ik mag dan toch hopen dat het niet een echt vuurwapen was, maar iets van een gaspistool ofzo. Twee maanden is anders bizar weinig. Dacht namelijk dat hier minimaal 6 maanden op stond (wat al veel te weinig is).

Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1373558 date=1442576994
Nette instap en het is leuk de voorbereiding en het zachtjes de trap op komen te zien. Maar het valt me op bij de instap dat er minstens 5 agenten (een beetje door elkaar heen) "politie" roepen, en dat er kort daarna ook verschillende stemmen instructies roepen (en ook door elkaar), zelfs nog voor de ontdekking van het vuurwapen (geloof ik). Nou kan het aan de gebruikte camera of microfoon liggen maar ik vind dit akoestisch verwarrend en zodoende niet bijdragen tot een éénduidige communicatie richting de aanwezigen. Is er een bepaalde reden dat dit zo gedaan wordt? Het hebben van één woordvoerder lijkt me op het eerste gezicht effectiever.  98uiye

Lijkt inderdaad verwarrend, maar als er meerdere personen in de woning worden aangetroffen zal er toch met iedere verdachte gecommuniceerd moeten worden. Gezien de hoeveelheid agenten die de woning binnenstappen valt het best mee hoeveel er wordt geroepen. Daarnaast kan het ook overrompelend werken, ik zou me ook de *piep* schrikken als er in één keer zoveel man schreeuwend naar binnen komt.

Het meerdere keren roepen "Vuurwapen!" is alleen maar goed. Hoe vaker, hoe beter. Zo ben je er vrijwel zeker van dat je collega's het allemaal hebben gehoord.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #556 Gepost op: 18 september 2015, 15:51:37
Een aantal uitzonderingen daargelaten kennen we geen minimumstraffen, maar ik ben het met je eens dat het weinig is als het over een echt vuurwapen gaat. Er zullen ongetwijfeld een aantal factoren meewegen die wij niet weten.
Overigens verbaast het me steeds minder, laatst iemand met 350 gram hennep en allemaal gripzakjes die er met een geldboete vanaf komt.  :-X
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #557 Gepost op: 18 september 2015, 16:09:04
Citaat van: 0501 link=msg=1373590 date=1442581742
Twee maanden voor bezit van een vuurwapen? Ik mag dan toch hopen dat het niet een echt vuurwapen was, maar iets van een gaspistool ofzo. Twee maanden is anders bizar weinig. Dacht namelijk dat hier minimaal 6 maanden op stond (wat al veel te weinig is).

6 maanden is inderdaad de richtlijn van het OM, maar het oriëntatiepunt waar de rechtspraak mee werkt is 3 maanden voor een pistool, revolver of geweer.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #558 Gepost op: 18 september 2015, 16:11:12
Dat er in principe geen minimumstraffen bestaan weet ik, maar naar mijn weet staat er ''in principe'' 6 maanden (als je voor de eerste keer gepakt wordt) voor het in bezit hebben van een vuurwapen. Zullen inderdaad wel weer andere factoren hebben meegespeeld.

Inderdaad, ik verbaas me ook steeds meer over die straffen, maar laten we die discussie maar niet hier beginnen 998765

EDIT:

Citaat van: voske83 link=msg=1373609 date=1442585344
6 maanden is inderdaad de richtlijn van het OM, maar het oriëntatiepunt waar de rechtspraak mee werkt is 3 maanden voor een pistool, revolver of geweer.

Ik zag na het typen je bericht pas. Dat was het dus, een richtlijn van het OM natuurlijk. Je kan er inderdaad bijna standaard van uitgaan dat de rechter het gevraagde (minimaal) halveert.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #559 Gepost op: 18 september 2015, 17:28:37
Mooi team! Goed om te zien dat ze het serieus nemen!