Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)

Auteur Topic: Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)  (gelezen 405252 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

guest16442

  • Gast
Reactie #600 Gepost op: 30 september 2015, 21:15:58
Citaat van: Dion link=msg=1376201 date=1443640095
Een en ander vind plaats op de openbare weg. Op een plek waar iedereen kan zijn en komen vraag ik me af in hoeverre er tegenwoordig überhaupt nog sprake is van privacy.
Los van het filmpje.

Dit vind ik niet terecht. De situatie die zich afspeelt wordt slechts door een x-aantal personen waargenomen, waarbij deze waarschijnlijk op een dusdanige afstand staan dat zij vaak een persoon niet zullen herkennen dan wel op een later tijdstip - men vergeet. Wanneer het op internet terecht komt dan is het bereik natuurlijk veel groter dan een x-aantal personen en kan men ook veel beter de persoon zelfs waarnemen. In dat geval zal herkenning (ook op later tijdstip) veel makkelijker zijn. Er is dus nog wel degelijk sprake van privacy, maar op een ander niveau dan wanneer het op internet wordt geplaatst.


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #601 Gepost op: 30 september 2015, 21:31:31
Citaat van: enrico1972 link=msg=1376136 date=1443626259
http://www.youtube.com/watch?v=oS3s8MRVqto&feature=em-uploademail
Prio1 Zuiderpark. Verwarde dame.

Gepubliceerd op 30 sep. 2015 Politie Den Haag
Prio1 Zuiderpark. Verwarde dame.

Onder de naam Prio1 Zuiderpark geven we een realistisch beeld van ons werk. Vaak kunnen we filmpjes laten zien van aanhoudingen en achtervolgingen, maar een ander deel van ons werk is hulpverlening.

Hulpverlening is een waardevol aspect van ons werk. Goede gesprekken, soms verrassende medemenselijkheid, onverwachte hulp, vriendelijkheid en steun die mensen elkaar bieden is wat wij zien.

Ook met dit stukje van ons werk kijk je met ons mee. Deze keer een filmpje waarin een verwarde dame op leeftijd hulp nodig heeft.

Ondanks dat de beelden zijn opgenomen op de openbare weg hebben wij contact opgenomen met de familie van de vrouw. Zij hebben de beelden reeds gezien en akkoord gegeven voor het plaatsen hiervan.

Wij fotografen moeten van de politie altijd maar blurren, alleen zelf kunnen ze het niet. Jammer hoor.....


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #602 Gepost op: 30 september 2015, 21:31:43
Citaat van: Flavius link=msg=1376202 date=1443640558
Los van het filmpje.

Dit vind ik niet terecht. De situatie die zich afspeelt wordt slechts door een x-aantal personen waargenomen, waarbij deze waarschijnlijk op een dusdanige afstand staan dat zij vaak een persoon niet zullen herkennen dan wel op een later tijdstip - men vergeet. Wanneer het op internet terecht komt dan is het bereik natuurlijk veel groter dan een x-aantal personen en kan men ook veel beter de persoon zelfs waarnemen. In dat geval zal herkenning (ook op later tijdstip) veel makkelijker zijn. Er is dus nog wel degelijk sprake van privacy, maar op een ander niveau dan wanneer het op internet wordt geplaatst.
Is het dan niet zo dat je redelijkerwijs kan weten dat de kans bestaat dat je gefilmd wordt als je je op de openbare weg bevindt?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #603 Gepost op: 30 september 2015, 21:38:58
Citaat van: 112fotograaf link=msg=1376204 date=1443641491
Wij fotografen moeten van de politie altijd maar blurren, alleen zelf kunnen ze het niet. Jammer hoor.....
Om jezelf maar even te quoten:
Citaat van: 112fotograaf link=msg=1373877 date=1442685942


Dit is gewoon een kansloze reactie.

Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #604 Gepost op: 30 september 2015, 21:41:09
Jongens, denken jullie nou echt dat de publicatie van dit filmpje en het wel (of NIET blurren) van mevrouw niet is besproken met alle betrokkenen?


guest16442

  • Gast
Reactie #605 Gepost op: 30 september 2015, 21:48:45
Citaat van: Dion link=msg=1376205 date=1443641503
Is het dan niet zo dat je redelijkerwijs kan weten dat de kans bestaat dat je gefilmd wordt als je je op de openbare weg bevindt?
Dat is inderdaad een mogelijkheid die bestaat. Maar dat het kán betekent niet dat je het ook maar moet doen.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #606 Gepost op: 30 september 2015, 21:51:17
Citaat van: PietjePuk link=msg=1376207 date=1443642069
Jongens, denken jullie nou echt dat de publicatie van dit filmpje en het wel (of NIET blurren) van mevrouw niet is besproken met alle betrokkenen?

Maar sommige mensen moet je extra beschermen. Deze vrouw kan duidelijk zelf dergelijke beslissingen niet meer zelf maken. Je kunt je afvragen of je dan voldoende moet nemen met de toestemming van de familie of moet zeggen: "we nemen haar gewoon extra in bescherming, het zekere voor het onzekere."

Daarnaast is haar blurren minder werk dan toestemming vragen aan familie. Met andere woorden: De makers hebben het filmpje liever herkenbaar. Want daar willen ze meer moeite voor doen. Ik vraag me dan af: Waarom willen ze zo graag dat de vrouw herkenbaar is?


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #607 Gepost op: 30 september 2015, 21:54:18
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1376210 date=1443642677
........
Ik vraag me dan af: Waarom willen ze zo graag dat de vrouw herkenbaar is?

Mogelijk om haar gezichtsuitdrukkingen erbij te laten zien hoe ze reageert zo verbaasd op de agenten enzo. Om het zo duidelijker te maken voor de kijker.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #608 Gepost op: 30 september 2015, 22:01:20
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1376210 date=1443642677
Deze vrouw kan duidelijk zelf dergelijke beslissingen niet meer zelf maken.
Veel kortzichtiger dan dit wordt het niet. We zien alleen dit moment van die mevrouw in beeld, en jij wil al gaan concluderen dat mevrouw constant verward, dement of wilsonbekwaam is? Je weet niets van deze mevrouw, niets van haar verleden, niets van haar medische achtergrond en niets van de situatie. Het enige dat je weet is dat die mevrouw op het moment van filmen in de war was en daardoor de verkeerde bus pakte.

Citaat van: ir. Auditor link=msg=1376210 date=1443642677
Daarnaast is haar blurren minder werk dan toestemming vragen aan familie. Met andere woorden: De makers hebben het filmpje liever herkenbaar. Want daar willen ze meer moeite voor doen. Ik vraag me dan af: Waarom willen ze zo graag dat de vrouw herkenbaar is?
Is het niet standaard om iemand normaal in beeld te brengen tenzij diegene daar bezwaar tegen heeft? Bij Wegmisbruikers wordt je ook herkenbaar in beeld gebracht tenzij je hiertegen in bezwaar gaat. Dus jij draait het nu opeens om, alsof blurren opeens de standaard is.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #609 Gepost op: 30 september 2015, 22:19:06
Citaat van: Daniel! link=msg=1376213 date=1443643280
Veel kortzichtiger dan dit wordt het niet. We zien alleen dit moment van die mevrouw in beeld, en jij wil al gaan concluderen dat mevrouw constant verward, dement of wilsonbekwaam is? Je weet niets van deze mevrouw, niets van haar verleden, niets van haar medische achtergrond en niets van de situatie. Het enige dat je weet is dat die mevrouw op het moment van filmen in de war was en daardoor de verkeerde bus pakte.
Is het niet standaard om iemand normaal in beeld te brengen tenzij diegene daar bezwaar tegen heeft? Bij Wegmisbruikers wordt je ook herkenbaar in beeld gebracht tenzij je hiertegen in bezwaar gaat. Dus jij draait het nu opeens om, alsof blurren opeens de standaard is.

Bij kwetsbare mensen zoals bijvoorbeeld kinderen, mensen met verstandelijke beperkingen en dementerende bejaarden zou ik dat een mooie standaard vinden. De toestand van die vrouw is nu infotainment geworden.