Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)

Auteur Topic: Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)  (gelezen 405157 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #680 Gepost op: 26 december 2015, 19:43:41
Ik zag een tijdje terug ook iemand verdacht bij een auto rondhongen bij mij voor de deur. Telkens als er een auto langskwam draaide die zijn hoofd weg. Stond ook opvallend dicht tegen de deur aan (vissen?). Op den duur stapte hij in met zijn rugzak nog op zijn rug (toen had ik 112 al aan de lijn). Hij stapte weer uit en keek om zich heen en weer weg van langs rijdend verkeer. Toen stopte de politie voor hem op het fiets pad en een 1 of 2 minuten later een tweede. De afloop heb ik niet kunnen zien, moest gaan werken, maar de agenten spraken nog met de man. Was overigens om 6 uur 's ochtends. Ben nog steeds benieuwd of het de eigenaar was of niet... Denk zelf niet.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #681 Gepost op: 27 december 2015, 11:43:16
Citaat van: Sjoerdiej link=msg=1394143 date=1451056289
Pogingsleer is ook strafbaar

Inderdaad, maar ga hier maar hard maken dat het om een poging tot ging ;)

Buiten dat, leuk in elkaar gezet het filmpje.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #682 Gepost op: 28 december 2015, 10:38:29
https://www.youtube.com/watch?v=k6nMYIwz7uQ

Mooi filmpje waarin mooi naar voren komt dat een simpele aanhouding volledig anders kan lopen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #683 Gepost op: 28 december 2015, 11:04:00
Netjes opgetreden! En toont ook maar weer aan waarom het goed is om de pepperspray een keer te ondergaan in de opleiding, want je hoort één van de agenten zeggen dat hij het een beetje in z'n oog heeft gehad O0


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #684 Gepost op: 28 december 2015, 11:37:46
Je zou bijna denken dat het in het buitenland is opgenomen...  >:D


rrpd

  • Gast
Reactie #685 Gepost op: 28 december 2015, 13:01:28
Nette aanhouding hoor!!
(Ik laat een verdachte zelf nooit een ID bewijs ophalen uit zijn woning. Eerst aanhouden en controle hebben..
Dan mag een vriend/familielid/collega het id bewijs verzorgen.
En bedoel dit niet betweterig t.o.v. dit filmpje hoor, zoals ik zei strak optreden, maar spreek uit eerdere ervaringen.)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #686 Gepost op: 28 december 2015, 18:19:07
Mooi strak optreden. Leuk dat de agenten uit Limburg automatisch overgaan op het Limburgs zodra de verdachte persoon niet helemaal doet wat ze willen. Jammer van de slechte camera met die wazigheid.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #687 Gepost op: 28 december 2015, 18:37:58
Die wazigheid kwam door de 'botsing' met de verdachte. Camera kapot?

Een nette actie, en niet fout bedoeld: Mag pepperspray van zo dichtbij gebruikt worden?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #688 Gepost op: 28 december 2015, 19:16:25
Citaat van: rrpd link=msg=1394716 date=1451304088
Nette aanhouding hoor!!
(Ik laat een verdachte zelf nooit een ID bewijs ophalen uit zijn woning. Eerst aanhouden en controle hebben..
Dan mag een vriend/familielid/collega het id bewijs verzorgen.
En bedoel dit niet betweterig t.o.v. dit filmpje hoor, zoals ik zei strak optreden, maar spreek uit eerdere ervaringen.)

Inderdaad, ik heb een aantal zelfde slechte ervaringen gehad. Ik doe het ook niet meer.


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #689 Gepost op: 28 december 2015, 19:48:14
Die wazigheid kwam door de 'botsing' met de verdachte. Camera kapot?

Een nette actie, en niet fout bedoeld: Mag pepperspray van zo dichtbij gebruikt worden?
Artikel 12c Ambtsinstructie

Pepperspray wordt tegen een persoon per geval ten hoogste twee maal voor de duur van niet langer dan ongeveer een seconde gebruikt en op een afstand van ten minste een meter.