On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 770788 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1360 Gepost op: 3 juli 2012, 22:14:42
Ik dacht eerst dat Mopper eindelijk wat filmpjes had gemaakt, maar ziet er wel strak uit.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1361 Gepost op: 3 juli 2012, 22:15:35
Ze hebben in elk geval een radio aan boord.  ;)


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #1362 Gepost op: 3 juli 2012, 22:26:39
Leuk om te zien, ben alleen wel benieuwd waarom de vluchtstrook niet gepakt wordt want die ziet er leeg uit.
De vraag hierom heb ik al via twitter gesteld aan Jacco ( @PRRBezuijen )
Het filmpje is trouwens opgenomen op de A13 Westbaan ( A13 Re t.h.v. Hmp 12,7 ) vanaf Haaglanden richting Rotterdam-Rijnmond.

Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat het 1 van de nieuwe Volvo V70's is van Rotterdam - Rijnmond.
Roepnummer zal zijn de 13.01 / 13.02 / 13.03 of 13.08 omdat dat de meest gebruikte roepnamen is voor een auto van de VP.
Ik dacht het al te horen omdat ik de stem van de centralist herkende maar de eigenaar van de video zit ook op het
bovengenoemde twitteraccount.  ;D

Ik zie dat je al antwoord hebt gekregen @ Twitter  >:D Ik zag de SRS (airbag) & Volvo logo rechtsonder tegen het raam. Daarna wat foto's vergeleken en toen kwam ik richting de V70. Thanks voor de uitleg !  ;)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1363 Gepost op: 3 juli 2012, 22:28:59
Misschien komt er nog een reactie van de plaatser zelf. Heb hem net een berichtje gestuurd dat het hier besproken wordt.
Weet niet of hij al lid is en anders wordt hij het misschien nog wel. Even afwachten dus.

Mijn vraag was:
Citaat
@PRRBezuijen Goed filmpje Jacco, vraag me alleen af waarom jullie de vluchtstrook niet pakken
op de A13 West maar tussen rst 1 + 2 doorgaan.

Het antwoord is:
Citaat
@EnricoveiligRTD de vluchtstrook is vuil en de kans op lekke banden is dan erg groot.
Het vuil veroorzaakt schade aan auto's van burgers
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bart v Wijk

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #1364 Gepost op: 3 juli 2012, 22:31:58
Leuk om te zien, ben alleen wel benieuwd waarom de vluchtstrook niet gepakt wordt want die ziet er leeg uit.

Antwoord is heel simpel.. tijdens het rijden met spoed maak je alleen in uiterste nood en bij file gebruik van de vluchtstrook. in de richtlijnen staat geschreven dat je minimaal 50 en max 80 mag over de vluchtstrook wanneer OGS gevoerd wordt. Buiten het feit dat je daar niet heel erg mee opschiet ligt er altijd een hoop troep die gevaarlijk is. Het gebruik maken van rijstrook 1 (meest linkse) schiet, als er een beetje ruimte is, niet alleen meer op maar verstoord ook het minst de algemene gang van zaken op de snelweg. (Mensen zijn wel gewend aan autos die links voorbij komen scheuren. een grote Ambu of snelle politie auto die rechts op de vluchtstrook voorbij gescheurd komt is vreemder en kan alleen daarom al eerder leiden tot extra schrik reacties bij de overige weggebruikers)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1365 Gepost op: 3 juli 2012, 22:34:54
Ik zie dat je al antwoord hebt gekregen @ Twitter  >:D Ik zag de SRS (airbag) & Volvo logo rechtsonder tegen het raam.
Daarna wat foto's vergeleken en toen kwam ik richting de V70. Thanks voor de uitleg !  ;)

Klopt helemaal ouwe  ;) Hou wel van snel schakelen op zijn tijd.  ;D
En wat betreft de uitleg graag gedaan hoor is een kleine moeite.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1366 Gepost op: 4 juli 2012, 13:44:07
Leuk om te zien, ben alleen wel benieuwd waarom de vluchtstrook niet gepakt wordt want die ziet er leeg uit.
De vraag hierom heb ik al via twitter gesteld aan Jacco ( @PRRBezuijen )
Het filmpje is trouwens opgenomen op de A13 Westbaan ( A13 Re t.h.v. Hmp 12,7 ) vanaf Haaglanden richting Rotterdam-Rijnmond.

Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat het 1 van de nieuwe Volvo V70's is van Rotterdam - Rijnmond.
Roepnummer zal zijn de 13.01 / 13.02 / 13.03 of 13.08 omdat dat de meest gebruikte roepnamen is voor een auto van de VP.
Ik dacht het al te horen omdat ik de stem van de centralist herkende maar de eigenaar van de video zit ook op het
bovengenoemde twitteraccount.  ;D

Los van het iets wat "vreemde" accent van de mobilofonist 0098 is een andere "weggever" de dashboard-flitser links onder in het beeld. Rotterdam heeft die (vooralsnog) als enige in de Volvo gemonteerd.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1367 Gepost op: 4 juli 2012, 14:13:50
Los van het iets wat "vreemde" accent van de mobilofonist 0098 is een andere "weggever" de dashboard-flitser links onder in het beeld. Rotterdam heeft die (vooralsnog) als enige in de Volvo gemonteerd.

Zelfs als helaas geboren en getogen Rotterdammer vind ik het een verschrikkelijk accent doe mij het Amsterdamse en Utrechtse accent maar.
Dashboard flitser viel mij ook wel op maar het meeste wat mij opviel was de overkapping van de Esso op de A13 Oostbaan
en het huisje op de A13 Westbaan waar hij reed net na het Texaco tankstation. Daarna was het een kwestie van hectometrering
erbij zoeken en kijken of de naam van de filmer er op google uitkam. En toen was het op zeker bingo.  ;D ;D
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1368 Gepost op: 4 juli 2012, 15:51:04
Zelfs als helaas geboren en getogen Rotterdammer vind ik het een verschrikkelijk accent doe mij het Amsterdamse en Utrechtse accent maar.
Dashboard flitser viel mij ook wel op maar het meeste wat mij opviel was de overkapping van de Esso op de A13 Oostbaan
en het huisje op de A13 Westbaan waar hij reed net na het Texaco tankstation. Daarna was het een kwestie van hectometrering
erbij zoeken en kijken of de naam van de filmer er op google uitkam. En toen was het op zeker bingo.  ;D ;D

Dat kan ook, maar met de wetenschap van de dashboard-flitser is de identificatie van de "Rotterdammers" een stuk sneller. Mocht je een jaloerse ondertoon bespeuren dan is dat correct.


brinky-5034

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • www.brandweerwieringen.nl
    • www.brandweerwieringen.nl
Reactie #1369 Gepost op: 18 juli 2012, 22:55:10
Brandweer Wieringen : PRIO 2 RIJKSSTRAATWEG - N99 18,2 DEN OEVER DIER TE WATER WRG846
Regio: 10 Noord-Holland noord
Korps: Wieringen
Post: Den Oever
Soort voertuig + roepnummer: TAS WRG846 (binnenkort 10-5131)
Rukt uit voor soort melding: Dier te water
Maker filmpje: Brandweer Den Oever
Bijzonderheden: Eerste uitruk vanuit de nieuwe kazerne
 Brandwacht 1e klas  Brandweer Wieringen  Blusgroep Den Oever