On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 770773 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #1580 Gepost op: 9 juni 2013, 16:50:28
Citaat van: VKRC link=msg=1171503 date=1370718105
Ben wel van mening dat ze vrij hard (bij rood) over de kruising gaan
Ik denk dat dat vanaf je toetsenbord niet zo heel goed te zien is; alleen als je erbij was, ken je de situatie 98uiye

Verder geheel eens met Joris, ik zou het jammer vinden als mensen zulke beelden niet meer plaatsen; vooral de 'leek' kan hier best wat van leren over hoe ze om moeten gaan met een P1 voertuig.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #1581 Gepost op: 9 juni 2013, 16:55:40
@Joris: Bij  plaatsen krijg je discussie (het belangrijkste ingrediënt van een forum).
Als je niet tegen kritiek kan, moet je inderdaad je hoofd in het maaiveld houden, en deze zeker er niet boven steken.

@Arno-BN: ik denk dat het op dit filmpje juist wel goed te zien is, maar dat is mijn bescheidde mening. (daarin hoef ik de regels OGS niet uit te leggen denk ik)

Mocht er een aanrijding zijn en de chauffeur moet voor het hekje (de rechter) verschijnen, zou ik gezien dit filmpje niet graag in zijn schoenen staan.
Door het plaatsen van dit soort filmpjes gaat er ook een lerend vermogen uit, dat lijkt me ook een goed uitgangspunt.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #1582 Gepost op: 9 juni 2013, 20:21:56
Gordel?


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1583 Gepost op: 9 juni 2013, 21:20:21


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #1584 Gepost op: 9 juni 2013, 23:36:22
Citaat van: VKRC link=msg=1171503 date=1370718105
Ben wel van mening dat ze vrij hard (bij rood) over de kruising gaan

Vergeet niet dat dit gefilmd is met een groothoeklens. Hierdoor kan de snelheid sneller lijken dan die eigenlijk is.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1585 Gepost op: 9 juni 2013, 23:49:54
Correct. Heb zojuist video van het Kinderbeestfeest teruggekeken... Ik weet écht zeker dat we niet zo hard hebben gereden zoals het lijkt, we hadden twee viertonners mee en die deden niet mee voor het snelheidsrecord...  ^-^


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #1586 Gepost op: 9 juni 2013, 23:51:18
@Wouter, klopt....maar ik zie ook dat dit geen stapvoets is  ::)

@Haageneesch, ging over de avond/nachtrit van de brandweer....niet van Kinderbeestfeest  998765

Om deze ging het:
Overblaak oms
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1587 Gepost op: 10 juni 2013, 00:07:58
Citaat van: VKRC link=msg=1171917 date=1370814678
@Haageneesch, ging over de avond/nachtrit van de brandweer....niet van Kinderbeestfeest  998765
Ja snap ik. Wilde er mee zeggen dat met dit soort camera's (Go Pro enzv.) de snelheid niet reeel wordt weergegeven. Ik kan je zwart op wit geven dat we vrijdag geen 120 km/u hebben gereden met de Defensievoertuigen, maar zo lijkt het wel op camera.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #1588 Gepost op: 10 juni 2013, 04:04:31
Ik neem zelf ook wel eens de GoPro mee op dienst en ik heb al behoorlijk wat prio ritten gefilmd. Bij het terugkijken lijkt het inderdaad alsof we met mach 3 over de weg gaan. Ik heb er nu specifiek op gelet en in een 30 zone (en dan heb ik ook daadwerkelijk 30 gereden), leek het wel of het met een gangetje van 60 ging.

dus de filmpjes komen voorlopig nog niet online, in ieder geval niet zichtbaar voor een breed publiek. Ik ben nog wel aan het overleggen of ze op politie+ mogen


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #1589 Gepost op: 10 juni 2013, 07:46:21
Ik kan me voorstellen dat een Go Pro een vertekend beeld geeft, maar dit is toch geen stapvoets  e050
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat