On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 770812 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #2040 Gepost op: 21 februari 2016, 01:33:08
Citaat van: RemRoof link=msg=1407717 date=1456009922
In vredestijd in Nederland hebben de "ambulances" van defensie de functie van bedrijfsambulance/firstresponder. Op de openbare weg worden dus geen slachtoffers/patiënten vervoerd. Er zal altijd een overdracht plaatsvinden richting een reguliere ambulance van de RAV. De enige uitzondering is de ambulance van een van de vliegbasissen.  Deze wordt ook buiten de vliegbasis ingezet als Rapid.
Die van Gilze-Rijen bedoel je? Dit is vrij snel na het van start gaan weer gestopt.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #2041 Gepost op: 21 februari 2016, 11:27:34
Citaat van: Bernt link=msg=1407728 date=1456014788
Die van Gilze-Rijen bedoel je? Dit is vrij snel na het van start gaan weer gestopt.

Die was het inderdaad. Wist niet dat dit al weer beëindigd was.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #2042 Gepost op: 30 maart 2016, 14:31:20
Ik hoop dat dit oude beelden zijn, hele oude beelden  :-\ :-\ :-\
https://www.youtube.com/watch?v=Pyvkjj5_WaA
Hobby Bobby eenheid Den Haag


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2043 Gepost op: 30 maart 2016, 16:50:14
Als je de tekst onder de video gelezen had dan had je kunnen en moeten weten dat het zeer recente beelden zijn.
Volgens mij is het ook gebruikelijk om deze tekst die tekst en uitleg geeft over de video onder de video te plaatsen zodat iedereen weet waar het over gaat.

Gepubliceerd op 25 mrt. 2016
U ziet hier:
Spectaculaire GoPro beelden vanaf een KMar-motor, te zien is hoe ze tegen de richting naar hun kijkpunt rijden, en een auto eraf halen, met hoge snelheid, ook is op het laatste de blauwe lamp te zien, achterop. Deze motor deed mee aan een controle in verband met de terreuracties in Brussel en Zaventem. Sorry voor het slechte beeld, dit komt door vocht en een regenbui.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #2044 Gepost op: 30 maart 2016, 17:40:57
Citaat van: kaasje link=msg=1416454 date=1459341080
Ik hoop dat dit oude beelden zijn, hele oude beelden  :-\ :-\ :-\
Hoezo?


jeroen21

  • manschap brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 477
Reactie #2045 Gepost op: 30 maart 2016, 17:50:43
Tegen de richting zou voor mij een absolute NO-Go zijn. Ook als er een rijstrook afgezet is. Ik zou met het verkeer meerijden en bij de eerstvolgende afrit keren.  :-X


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #2046 Gepost op: 30 maart 2016, 18:04:01
Dat is ook de gebruikelijke procedure. Er zijn echter redenen om van de gebruikelijke procedure af te wijken.
Digitaal onderzoek


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2047 Gepost op: 30 maart 2016, 19:13:11
Citaat van: jeroen21 link=msg=1416522 date=1459353043
Tegen de richting zou voor mij een absolute NO-Go zijn. Ook als er een rijstrook afgezet is. Ik zou met het verkeer meerijden en bij de eerstvolgende afrit keren.  :-X
Ik zie het probleem hier niet, alleen had er op de afrit mijns inziens wat rustiger gereden kunnen worden maar dat ook aan de camera liggen. Je hebt hier een afgesloten baan die helemaal vrij is. Als ik dit vergelijk met de controles langs Duitsland zal er ook wel enige voor aankondiging zijn dat men op de linke strook moet blijven. De Kmar moet hier ook roeien met de riemen die ze hebben. Niet overal hebben ze een mooie strook met tussenstukjes waar ze kunnen afsnijden. En zeker in de grensstreek kan het soms wel eens lang duren voor je via de regulieren wegen kan keren dus dan moet je het maar doen zoals het gaat.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #2048 Gepost op: 30 maart 2016, 19:24:46
Citaat van: jeroen21 link=msg=1416522 date=1459353043
Tegen de richting zou voor mij een absolute NO-Go zijn. Ook als er een rijstrook afgezet is. Ik zou met het verkeer meerijden en bij de eerstvolgende afrit keren.  :-X
Even opgezocht waar de video zich afspeelt, de afslag waar de marechaussee opgesteld stond kwam uit op de Heerstraat Zuid. Hier kun je de A76 richting België wel weer op, maar dan kun je pas keren diep in Maasmechelen. Dit kost pittig veel tijd, en weet ook niet of België hier zo blij mee is..


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #2049 Gepost op: 31 maart 2016, 09:16:00
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1416540 date=1459357991
Ik zie het probleem hier niet, alleen had er op de afrit mijns inziens wat rustiger gereden kunnen worden maar dat ook aan de camera liggen. Je hebt hier een afgesloten baan die helemaal vrij is. Als ik dit vergelijk met de controles langs Duitsland zal er ook wel enige voor aankondiging zijn dat men op de linke strook moet blijven. De Kmar moet hier ook roeien met de riemen die ze hebben. Niet overal hebben ze een mooie strook met tussenstukjes waar ze kunnen afsnijden. En zeker in de grensstreek kan het soms wel eens lang duren voor je via de regulieren wegen kan keren dus dan moet je het maar doen zoals het gaat.
Ook een stuk gaat gewoon langs de niet afgekruisde rijstrook, maar zelfs het stuk waar het afgekruisd is, mag je er niet vanuit gaan dat dit ook zo goed werkt. Wat nou als iemand pech krijgt en zijn auto het baanvak in rijdt. Die verwacht niet een motorrijder die met 60(?) hem tegemoet komt.

Eigen veiligheid eerst en ik vind dat die hier toch echt gepasseerd is.
Hobby Bobby eenheid Den Haag