On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 773514 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.



FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #2141 Gepost op: 4 november 2016, 22:05:35
Citaat van: Live link=msg=1455794 date=1478252754
kazerne willem
Waarom standaard rijden met KK in het donker?  :(


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2142 Gepost op: 5 november 2016, 18:48:45
Citaat van: FP924 link=msg=1455933 date=1478293535
Waarom standaard rijden met KK in het donker?  :(

Deze discussie komt iedere keer weer naar voren....
Iets met opvallen en eerder gezien worden....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #2143 Gepost op: 5 november 2016, 19:08:26
Deze discussie komt iedere keer weer naar voren....
Iets met opvallen en eerder gezien worden....
Iets met verblinden en door simultaan ipv alternerend als aso gezien worden.
Blauw valt minder op bij kk in de donkere uren
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #2144 Gepost op: 5 november 2016, 19:25:24
Deze discussie komt iedere keer weer naar voren....
Iets met opvallen en eerder gezien worden....
Zoals DeMazzel terecht schreef maar ook:
Meer iets als "lekker de tegenliggers verblinden, lekker blauw niet op laten vallen, lekker aan anderen niet kunnen laten zien welke richting ik op wil".
Het is dus niet opvallend maar hinderlijk en ook het werkt in het nadeel in plaats van het voordeel.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2145 Gepost op: 5 november 2016, 20:07:16
Zoals DeMazzel terecht schreef maar ook:
Meer iets als "lekker de tegenliggers verblinden, lekker blauw niet op laten vallen, lekker aan anderen niet kunnen laten zien welke richting ik op wil".
Het is dus niet opvallend maar hinderlijk en ook het werkt in het nadeel in plaats van het voordeel.
En hoevaak rij je 's nachts prio 1?

Ik gebruik in het donker geen knipperende koplampen. Ik vind het blauw dan voldoende opvallen.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #2146 Gepost op: 5 november 2016, 20:24:09
Citaat van: Frank. link=msg=1456042 date=1478372836
En hoevaak rij je 's nachts prio 1?

Of ik wel of niet 's nachts prio 1 rijd maakt niet uit. Wat wel uitmaakt het is (onjuist) voeren van KK.

Citaat van: Frank. link=msg=1456042 date=1478372836


Ik gebruik in het donker geen knipperende koplampen. Ik vind het blauw dan voldoende opvallen.
O0 O0 Zo hoort het!


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #2147 Gepost op: 5 november 2016, 20:32:32
Citaat van: Frank. link=msg=1456042 date=1478372836
En hoevaak rij je 's nachts prio 1?

Ik gebruik in het donker geen knipperende koplampen. Ik vind het blauw dan voldoende opvallen.
Nieuwe LAPV voertuigen schijnen bij 'blauw' standaard KK aan te hebben, ga je die ook actief uitzetten 's nachts?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2148 Gepost op: 5 november 2016, 21:36:49
Citaat van: Haageneesch link=msg=1456046 date=1478374352
Nieuwe LAPV voertuigen schijnen bij 'blauw' standaard KK aan te hebben, ga je die ook actief uitzetten 's nachts?

Ik kon hem in de PVA niet terugvinden... er rijden al voertuigen met een solarcel die "ziet" of het licht is of niet.

Citaat van: Bert65 link=msg=1456038 date=1478370324
Meer iets als "lekker de tegenliggers verblinden, lekker blauw niet op laten vallen, lekker aan anderen niet kunnen laten zien welke richting ik op wil".
Het is dus niet opvallend maar hinderlijk en ook het werkt in het nadeel in plaats van het voordeel.

Het werkt zeker niet in het nadeel, het is wel opvallend en maar voor korte duur, binnenstedelijk.
Op autosnelwegen heb je kilometers meer zichtbaarheid en brengt het veel meer rust omdat mensen eerder naar rechts gaan.

Wat ik zei, deze discussie komt iedere keer terug, de discussie over het niet voeren van geluid tijdens de nachtelijke uren lees ik hier veel minder :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #2149 Gepost op: 6 november 2016, 00:29:20
Citaat van: Jerommeke link=msg=1456051 date=1478378209

Wat ik zei, deze discussie komt iedere keer terug, de discussie over het niet voeren van geluid tijdens de nachtelijke uren lees ik hier veel minder :-\
Het voeren van geen geluid is zeker niet goed te praten.
Deze discussie blijft waarschijnlijk terugkeren omdat eigen regeltjes bedacht worden en die naar eigen goeddunken worden toegepast. Geen geluid is zo'n eigen bedacht regeltje maar in donker toch met KK rijden is er ook zo een.
Citaat van: Jerommeke link=msg=1456051 date=1478378209


Het werkt zeker niet in het nadeel, het is wel opvallend en maar voor korte duur, binnenstedelijk.

Jij vind het niet in het nadeel werken als blauw niet wordt opgemerkt?
Vind je het ook niet in het nadeel (van overige weggebruikers) als deze verblind worden en daardoor bijvoorbeeld een voetganger niet zien?
Het is hinderlijk en daardoor opvallend maar of je daarmee bereikt wat je voor ogen hebt.. Je kan beter gewoon opvallen...

 
Citaat van: Jerommeke link=msg=1456051 date=1478378209

Op autosnelwegen heb je kilometers meer zichtbaarheid en brengt het veel meer rust omdat mensen eerder naar rechts gaan.

Op de snelweg maakt het echt niet uit. Men kijkt amper in de spiegels maar zitten verbaasd te kijken waarom ze de ANWB-wegwijzer dan weer wel, dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet kunnen zien. De tegenliggers zien dus niets, wel, niets, wel.

De discussie wordt dus iedere keer opnieuw gevoerd omdat de "KK in donker-gebruikers" het bekijken vanuit hun oogpunt en niet uit het oogpunt van veiligheid (en daarom mag het in donker niet).