On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 770802 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #530 Gepost op: 9 december 2007, 12:04:16
NIce  :D

20:33 - HV 2 WATEROVERLAST BILDERDIJKSTRAAT [ 511 ]

Toen zat ik er nog maar net dus moest even een goed plekje vinden voor de camera, deze was dus niet zo goed :-X, volgende keer beter :)

Autospuit Dirk onderweg naar Bilderdijkstraat:


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #531 Gepost op: 9 december 2007, 13:19:39
@ Sam:

Dat verlichte touchscreen rechtsboven in het voertuig, is dat bediening voor de O&G of heeft het een ander doel?


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #532 Gepost op: 9 december 2007, 13:21:55
Ik denk om de status door te geven ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #533 Gepost op: 9 december 2007, 13:29:04
Ik denk om de status door te geven ;)


Ja, daar zit idd ook wel wat in. Ik ben gewend dat het status doorgeven gewoon via de C2000 mob plaats vind. Is dit in AA anders? Of is dit touchscreen gekoppeld aan het C2000?!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #534 Gepost op: 9 december 2007, 13:36:53
Dat is de statusbox van de brandweer  ;) Zit als ik mij niet vergis gekoppeld aan de mobi. Wel is het nog steeds de gewoonte om naast het statussen ook mondeling nog even door te geven hoe of wat ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #535 Gepost op: 9 december 2007, 14:07:50
Klopt, je geeft de status door, door middel van het aan te drukken op de statusbox, en je geeft hem ook nog mondeling door, bijvoorbeeld: Autospuit Dirk uit. He voordeel van de statusbox is, is dat het veel sneller is dan spraak. Je hebt dan ook geen enkel spraakcontact nodig.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #536 Gepost op: 9 december 2007, 14:17:29
Klopt, je geeft de status door, door middel van het aan te drukken op de statusbox, en je geeft hem ook nog mondeling door, bijvoorbeeld: Autospuit Dirk uit. He voordeel van de statusbox is, is dat het veel sneller is dan spraak. Je hebt dan ook geen enkel spraakcontact nodig.
Waarom mondeling..?  die statusbox is er juist om het berichtenverkeer te verminderen, zodra de 1 of 2 wordt ingedrukt ziet die centralist dat meteen hoor  ;)  om het nu 2x door te gaan geven.   Hier statussen we via het citygis systeem, werkt prima ;)  :D.  Daarbij gebruiken we , systeem gelijk voor navigatie, brandkranen, HMP snelweg, personenlijn  en betuwelijn, aanvalsplannen, luchtfoto's van objecten, erickaarten en binnenkort ook voor het crashrecoversystem  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Bart S

  • Gast
Reactie #537 Gepost op: 9 december 2007, 16:40:35
Waarom mondeling..?  die statusbox is er juist om het berichtenverkeer te verminderen, zodra de 1 of 2 wordt ingedrukt ziet die centralist dat meteen hoor  ;)  om het nu 2x door te gaan geven.   Hier statussen we via het citygis systeem, werkt prima ;)  :D.  Daarbij gebruiken we , systeem gelijk voor navigatie, brandkranen, HMP snelweg, personenlijn  en betuwelijn, aanvalsplannen, luchtfoto's van objecten, erickaarten en binnenkort ook voor het crashrecoversystem  ;)

Zit er ook nog Tetris op? ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #538 Gepost op: 9 december 2007, 16:44:53
Als je alle knopjes binnen een uitruk gebruikt hebt mag je 'bingo' roepen...   ;) ;D ;D


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #539 Gepost op: 9 december 2007, 20:59:54
Als je alle knopjes binnen een uitruk gebruikt hebt mag je 'bingo' roepen...   ;) ;D ;D
en wat mag de prijs dan wel zijn?  ;D
Weer of geen weer... altijd brandweer