On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 773604 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Alex

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57
Reactie #830 Gepost op: 27 februari 2010, 16:55:45
Ken de beelden inderdaad niet, knappe achtervolging. Nu vertekenen die beelden altijd een beetje, waardoor je niet goed kunt inschatten hoe dicht ze nu echt op hun voorliger rijden, maar het lijkt dat ze toch wel aardig risico nemen, met 2 wielen over de doorgetrokken streep op de linker rijstrook (baan 1?). Bij mij als burger is dat al snel artikel 5 rijontzegging.

Zijn ze nu trouwens aan t "ruzieën" over de blauwe pit op het dak, dat ie er af zou waaien? Ik dacht dat ze allmeaal TüV gekeurd waren tot 250 km/h of iets dergelijks

De meeste magneetpitten kun je inderdaad op je dak plakken en er dan 250km/u rijden. Maar dan zit ie er al op voordat je veel snelheid gaat maken. Steek je hand maar eens bij 120km/u uit het raam... Laat staan dat je bij ruim 180km/u een zware lamp op het dak moet zetten... Gaat je niet lukken!


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #831 Gepost op: 27 februari 2010, 20:53:17
Veel beter te zien, maar ik zie ook graag blauw. Paar weken geleden 's nachts reed ik alleen op de snelweg, en zag ik een constant 'seinende' auto tegemoet komen. Geen idee wat het was, tot ie voorbij reed, toen zag ik pas dat het een ambulance was :P

Daarom zouden de knipperende lampen ook niet 's nachts gevoerd mogen worden. Gebeurd wel...


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #832 Gepost op: 27 februari 2010, 22:13:58
in veel voertuigen zijn ze gelukkig uit te zetten.
Persoonlijk zet ik ze uit.
De eerste rede is omdat ik het in het donker zeer onprettig vind rijden op onverlichte wegen
en de 2e reden idd omdat voor tegemoet komend verkeer een verkeerd beeld geeft zoals hierboven omschreven!
ACH & HBT


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #833 Gepost op: 27 februari 2010, 22:17:23
Het weerkaatst wel lekker op de verkeersborden  boven de snelweg. Overige weggebruikers zien de borden weerkaatsen en maken alvast plaats. Het attendeert gewoon erg goed, die koplampen.


Gast

  • Gast
Reactie #834 Gepost op: 28 februari 2010, 01:19:28
Weet je wat lekker weerkaatst op die borden boven de weg..... :D :D  1 (ja, 1) Whelen SpecTir8 Dashlight in Rood/Blauw tegen de voorruit aan

Dreamnight at Artis 2008 en dan op 4:07 ("Zie dat bord dan!"), op  6:38 en vanaf 8:36 en vanaf 9:20 en 9:47 en vanaf 10:07 links verderop en even letten op de borden boven de weg...

Als ik dit jaar Dreamnight weer mee kan rijden plak ik die SpecTir8 weer tegen mijn raam aan!!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #835 Gepost op: 28 februari 2010, 10:17:18
Het lijkt soms net of die borden zelf flitsen!   :o  ;D Mooi spul, leuk filmpje!


RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Reactie #836 Gepost op: 28 februari 2010, 18:35:14
Filmpje 1: Heerlijk filmpje om naar te kijken!
Ondanks dat ik vrijwel dagelijks prio 1 ritten rijd vond ik het een bijzonder ritje.
Zeer goed om te zien hoe er op de ambu gereageerd wordt, ik wou dat al mijn prio ritten zo konden gaan!
Vooral het laatste stuk zie je duidelijk dat de ambu al ruim van te voren wordt opgemerkt, men maakt prima ruimte vrij voor de doorgang van de ambu.

Ik heb sinds tijden weer echt zitten genieten van een filmpje  O0

2e filmpje: omstreeks 2.25 is duidelijk te zien dat de knipperende koplampen ( van de tegemoet komende ambu ) veel eerder te zien zijn dan de blauwe lampen. Mijn ervaring is dan ook zeer positief met deze, bij ons knipperende koplampen genoemde, optie.

in veel voertuigen zijn ze gelukkig uit te zetten.Persoonlijk zet ik ze uit.
De eerste rede is omdat ik het in het donker zeer onprettig vind rijden op onverlichte wegen
en de 2e reden idd omdat voor tegemoet komend verkeer een verkeerd beeld geeft zoals hierboven omschreven!

Ben tijdje geleden in de Ambulance post ermelo gegaan om wat foto's te maken en een beetje informatie te winnen, en hier in ermelo is / (was) het zo dat als je je koplampen uitlaat de lampen knipperen, en doen ze hun koplampen aan werkt de knipperende koplampen niet, weet niet of dit bij meerdere ambulance's zijn in nederland!
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


Gast

  • Gast
Reactie #837 Gepost op: 3 maart 2010, 21:54:40
Maker: paramedic310

Winterse verkeerschaos!


Die hadden we HIER AL op de vorige pagina!  O0


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #838 Gepost op: 4 maart 2010, 01:11:37
Die hadden we HIER AL op de vorige pagina!  O0

Mijn nederige excuses  :)


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #839 Gepost op: 4 maart 2010, 20:01:08
:o Heel mooi filmpje van de TS44-1 onderweg naar een gebouwbrand met de AL44-1 en de TS46-1!  :o

TS441 AL441 TS461 gebouwbrand Deel 1

Film: Nathan Alblas
Site: www.youtube.com/zhz112
Brandweer Papendrecht