On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 773574 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1230 Gepost op: 3 februari 2012, 01:58:07
Ik zat even wat filmpjes van een tijdje terug te bekijken. Wat mij opvalt is dat je aan boord van de Chevy's van Amsterdam een continue en onregelmatig getik aan boord hoort. Kan iemand mij vertellen wat dat is?

Ik denk dat je doelt op de relais die de wig-wag van de knipperende koplampen verzorgen.


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #1231 Gepost op: 3 februari 2012, 01:59:44
Ik zat even wat filmpjes van een tijdje terug te bekijken. Wat mij opvalt is dat je aan boord van de Chevy's van Amsterdam een continue en onregelmatig getik aan boord hoort. Kan iemand mij vertellen wat dat is?
Ik rijdt zelf in een Chevy ex-ambu en ik denk dat het getik wat jij bedoeld de wig-wag van de koplampen is, die hoor je nogal vrij prominent schakelen tussen groot en normaal licht.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #1232 Gepost op: 3 februari 2012, 02:03:00
Dank u beiden! O0


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #1233 Gepost op: 3 februari 2012, 15:48:14
Moet zeggen dat ik toch wel een paar keer heb moeten lachen om de kwaliteit van t filmpje. Vooral de eerste vrijwilliger die benadrukt dat hij surveillant is terwijl je aan zijn onderscheidingstekens kan zien dat hij hoofdagent is.
Dan zou ik het filmpje nog maar eens bekijken/beluisteren. Hij verteld dat de VP tegenwoordig als surveillant instroomt en geeft aan dat hij nog van de oude stempel VPers is ;)


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #1234 Gepost op: 13 februari 2012, 22:44:47
Kort filmpje, van youtube user Jordy24125:

A1 Ambulance


KME

  • Gast
Reactie #1235 Gepost op: 13 februari 2012, 22:54:44
Kort filmpje, van youtube user Jordy24125:

A1 Ambulance

Ah, eens een filmpje uit de eigen regio.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #1236 Gepost op: 14 februari 2012, 11:26:48
En waar is die spoedrit ergens? Gezien het aantal buitenlandse kentekens (zowel Duitse als Belgische) en (als ik het goed zie) A2 op de borden gok ik regio Limburg-Zuid?
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #1237 Gepost op: 14 februari 2012, 12:53:40
Dat klopt Stefan,

Je ziet de Noorderbrug in Maastricht de zuidelijke rijbaan in oostelijke richting, een hoofdverkeersader naar de Geusseltkruising toe. De plek waar de eerste verkeerslichten worden gepasseerd is waar de Brandweerkazerne ligt (links op de video te zien groenachtig gebouw) de grote kruising bij de derde VRI is de beruchte Geusseltkruising alwaar de A2 moet worden gekruisd. Daar waar het filmpje eindigd ligt links de McDonalds en het MVV-stadion De Geusselt en het Bustransferium alwaar de vakantiegangers naar de Spaanse Costa's overstappen.

Ruud




PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1239 Gepost op: 19 februari 2012, 10:17:00
Gaaf! Die gaan we straks even op het gemak bekijken!  O0