Discussie rondom fotograferen tijdens Nuclear Security Summit #NSS2014 - 23 t/m 26-03-2014

Auteur Topic: Discussie rondom fotograferen tijdens Nuclear Security Summit #NSS2014 - 23 t/m 26-03-2014  (gelezen 48063 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Citaat van: SniperEye link=msg=1240136 date=1390822097
Volgens mij toon ik de volste begrip voor de situatie. Ik heb gelukkig een flinke telelens. Als je een beetje bekend bent met vliegtuigspotten weet je dat hier een flinke community van bestaat in Nederland die zich overwegend keurig aan alle regels houden. Sterker nog, de opsporingsdiensten vragen zelfs aan spotters om ongewone situaties te melden!

Net zoals het voor opsporingsdiensten een uniek moment is is dat voor hobbyisten ook het geval. Dan kan je wel ongefundeerd roepen dat het Nederlandse mentaliteit is, maar een beetje meedenken past weer niet in het beeld.

Er wordt zeker meegedacht, alleen kan het soms zijn dat de conclusie van een dergelijk overleg is dat er dingen niet kunnen. Meedenken is niet hetzelfde als mogelijk maken. Dat is jammer en waarschijnlijk ook teleurstellend, maar ik ben het met Red eens dat men (met alle respect) wel iets anders aan het hoofd heeft dan een paar hobbyisten met een camera.
Bijdragen op persoonlijke titel.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Wellicht komt het omdat ik uit het zakenleven kom dat mijn credo is: "kan ik niet ligt op het kerkhof en wil ik niet ligt ernaast".   ^-^

Dan maar op een andere manier: een dikke teleconverter gaat in bestelling zodat als POTUS met een spaceshuttle vanaf de maan komt ik er nog mijn gewenste foto van kan maken  O0  0098

Voor de rest wens ik, oprecht, alle handhavers, beveiligers, opsporingsbeambten een ordelijk en veilig verloop van deze dagen toe!  O0


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Citaat van: SniperEye link=msg=1240154 date=1390824575
Wellicht komt het omdat ik uit het zakenleven kom dat mijn credo is: "kan ik niet ligt op het kerkhof en wil ik niet ligt ernaast".   ^-^

Dat credo is niet alleen in het zakenleven bekend hoor, wees niet bang. Ik denk echter dat het credo hier is "we hebben al zat aan ons hoofd, je komt er wel uit met je foto". Je begrijpt, als ze spotters faciliteren schept dat een precedent voor overige belangengroepen.

Daarnaast is er plek zat om alsnog foto's te kunnen maken, het afgesloten gebied is nou ook weer niet zo enorm groot (zeker ten westen van de baan). Tevensmogen bedrijven direct naast de polderbaan gewoon bezoek ontvangen, dus ik denk dat een creatieveling hier vast wel uitkomt.
Bijdragen op persoonlijke titel.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Komt goed :) Het zou voor mij en de overige spotters een uniek plaatje worden natuurlijk. Net zoals jullie enorm gedreven zijn om de dagen veilig en ordelijk verlopen zijn de spotters enorm gedreven om het unieke plaatje te maken  O0

Zelfde drive, verschillende *kuch* belangen *kuch*  O0

EDIT/ toevoeging: het belang van een veilig en ordelijk verloop prevaleert natuurlijk boven dat van spotters.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Citaat van: JanWillemHam link=msg=1240225 date=1390840236
Pagina vol informatie over Amerikaanse Legerhelikopters en politiehelikopters tijdens de top. http://liveairtrafficcontrol.blogspot.nl/p/blog-page.html

Ironie, zit ik me druk te maken om AF1 te spotten en deze in Amsterdam Airport te spotten, landt die misschien in Eindhoven, bijna in mijn achtertuin :D


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Citaat van: SniperEye link=msg=1240348 date=1390858995
Ironie, zit ik me druk te maken om AF1 te spotten en deze in Amsterdam Airport te spotten, landt die misschien in Eindhoven, bijna in mijn achtertuin :D

Over de aankomst van POTUS is al eerder gespeculeerd. Er is zelfs al een hele treffende opmerking over gemaakt.
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1239654 date=1390734558
Speculaties op basis van natte vingerwerk?  ;) Never expect the expected.
Want
Citaat
Twee dagen voor zijn komst zullen enkele Blackhawk helikopters  [Marine 1 VH-60N Blackhawk] vanuit Amerika worden ingevlogen. Deze zullen de president vervoeren.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Toch wel apart dat we er hier zo geheimzinnig over doen. Toen ik afgelopen november in Miami was werd al dagen van te voren royaal over de komst van POTUS bericht. Is daar business as usual.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Ik kan mij vergissen, maar het stuk Schiphol/Eindhoven - Den Haag per heli afleggen is dan wellicht een optie, maar loop je in de lucht niet juist een groter gevaar?
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1240386 date=1390898435
Ik kan mij vergissen, maar het stuk Schiphol/Eindhoven - Den Haag per heli afleggen is dan wellicht een optie, maar loop je in de lucht niet juist een groter gevaar?
Gezien dat Marine 1 zelf vaak over land vliegt in de VS en daar ook speciale manoeuvres voor heeft om het de kwaadwillende niet makkelijk te maken moet dat "kleine" stukje geen probleem zijn
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: SniperEye link=msg=1240377 date=1390896266
Toch wel apart dat we er hier zo geheimzinnig over doen. Toen ik afgelopen november in Miami was werd al dagen van te voren royaal over de komst van POTUS bericht. Is daar business as usual.
Misschien omdat de dreiging voor dit evenement wel even een heul klein beetje groter is.  ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.