Helikopters (algemeen)

Auteur Topic: Helikopters (algemeen)  (gelezen 518207 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #1760 Gepost op: 9 mei 2011, 20:02:00
Speciaal voor de liefhebbers van helikopters plaats ik hier nog even wat foto’s van een aantal van de heli’s die actief zijn geweest bij de grote duinbrand in Schoorl op maandag 2 mei 2011.

Om te beginnen een paar plaatjes van de KLPD-heli die op ons verzoek ter plaatse is gekomen om voor een overzicht vanuit de lucht te zorgen. Als je een flinke natuurbrand hebt kun je eigenlijk niet zonder de KLPD-heli’s.

In eerste instantie was deze Augusta Westland AW-139 (PH-PXY) ter plaatse. Later werd deze vervangen door een Eurocopter EC-135 waarvan ik even geen registratienummer heb.

De eerste foto heb ik vanuit één van de Cougars kunnen maken.









De volgende afbeeldingen zijn van de eerste Cougars die maandagochtend in alle vroegte arriveerden. De eerste foto’s zijn van de S-440 met callsign Wildcat 2. De vierde foto is de S-400 met callsign Wildcat 1.









De laatste twee foto’s zijn van een Cougar en Chinook in actie boven het inzetgebied. Van beide weet ik zo even geen serial en callsign. In de loop van de middag waren er namelijk maar liefst 3 Cougars en 2 Chinooks actief.





En dat te bedenken dat 14 van de 17 Cougars vandaag buiten dienst zijn gesteld………  :'(
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #1761 Gepost op: 9 mei 2011, 20:15:12
Héééle mooie foto's  O0  O0  O0

Ben wel heel jaloers op al die vliegerij van jullie  :P


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #1762 Gepost op: 9 mei 2011, 20:19:49
Speciaal voor de liefhebbers van helikopters plaats ik hier nog even wat foto’s van een aantal van de heli’s die actief zijn geweest bij de grote duinbrand in Schoorl op maandag 2 mei 2011.

Om te beginnen een paar plaatjes van de KLPD-heli die op ons verzoek ter plaatse is gekomen om voor een overzicht vanuit de lucht te zorgen. Als je een flinke natuurbrand hebt kun je eigenlijk niet zonder de KLPD-heli’s.

In eerste instantie was deze Augusta Westland AW-139 (PH-PXY) ter plaatse. Later werd deze vervangen door een Eurocopter EC-135 waarvan ik even geen registratienummer heb.

De volgende afbeeldingen zijn van de eerste Cougars die maandagochtend in alle vroegte arriveerden. De eerste foto’s zijn van de S-440 met callsign Wildcat 2. De vierde foto is de S-400 met callsign Wildcat 1.









De laatste twee foto’s zijn van een Cougar en Chinook in actie boven het inzetgebied. Van beide weet ik zo even geen serial en callsign. In de loop van de middag waren er namelijk maar liefst 3 Cougars en 2 Chinooks actief.

En dat te bedenken dat 14 van de 17 Cougars vandaag buiten dienst zijn gesteld………  :'(

Wat heeft die ene Cougar voor een grijze 'snor'  en 'bakkebaarden' gemonteerd?

Inderdaad jammer dat ze buiten dienst staan, gelukkig nog een paar in de lucht voor het bosbrand seizoen, hoe het daarna moet, zal de toekomst moeten leren.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Gast

  • Gast
Reactie #1763 Gepost op: 9 mei 2011, 20:23:19
Wat heeft die ene Cougar voor een grijze 'snor'  en 'bakkebaarden' gemonteerd?

Opblaasbare "floats", luchtzakken waardoor hij een bepaalde tijd, als het nodig zou zijn, op het water kan drijven.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #1764 Gepost op: 9 mei 2011, 20:25:15
Wat heeft die ene Cougar voor een grijze 'snor'  en 'bakkebaarden' gemonteerd?

Zo te zien gok ik op opblaasbare drijfzakken, net zoals het soortgelijke type SuperPuma van de Kustwacht (J-SAR) indertijd had.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #1765 Gepost op: 30 mei 2011, 20:44:14
DieApache is echt VET in deze kleurstelling :D . Ik dacht dat er alleen een F16 was met "niet militaire" kleuren, niet dus.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #1766 Gepost op: 31 mei 2011, 02:31:49
DieApache is echt VET in deze kleurstelling :D . Ik dacht dat er alleen een F16 was met "niet militaire" kleuren, niet dus.

Deze is dinds kort in deze kleuren te zien, hij is van het Nederlandse Apache demoteam!

http://www.apachedemoteam.nl/
Nurse powerrrrr


112tegelen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #1767 Gepost op: 2 juni 2011, 16:46:57
Volkel In De Wolken 2011..


Koninklijke Luchtmacht.
Apache AH-64D Demo Team 2011-2012 [ Q-17 ]













Koninklijke Luchtmacht.
Boeing CH-47D Chinook [ D-106 ]

Samen met de PH-UNN



Zandhapuhh!!!





Thanks And Goodbye!



Lifeliner 3 ANWB Medical Air Assistance.
Eurocopter EC-135T-2 [ PH-MAA ]








Ik Hoop dat jullie het een beetje mooie Foto's vinden!  ::)

Groeten,
Robin Mijdema.
112Regiolimburg.nl


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #1768 Gepost op: 2 juni 2011, 17:23:27
Thanks And Goodbye!

Ik Hoop dat jullie het een beetje mooie Foto's vinden!  ::)

Robin, mooie foto's! Hoop alleen wel dattie persoon op foto 11 gezekerd is :P


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #1769 Gepost op: 12 juni 2011, 14:01:23
Foto's van traumahelikopters (geplaatst vanaf ca 2 jaar geleden) zijn naar hier verplaatst:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=53099.0

NB: berichten waar foto's van meerdere soorten heli's staan blijven nog even staan