Ebola virus in West-Afrika

Auteur Topic: Ebola virus in West-Afrika  (gelezen 164024 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #100 Gepost op: 19 augustus 2014, 16:29:16
Van de Belg is nu bekend dat het geen ebola is.  998765


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #101 Gepost op: 20 augustus 2014, 11:05:18
Bij de Duitse vrouw is vermoedelijk ook geen sprake van ebola.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #102 Gepost op: 23 augustus 2014, 14:10:04
NVMMA @NVMMA
Door @NVMMA #AZN @rivm en de acad. ziekenhuizen zijn afspraken gemaakt over de #ambulancezorg bij #ebola verdenking.
11:55am · 23 Aug 2014


sylvester1986

  • Gast
Reactie #103 Gepost op: 24 augustus 2014, 21:56:51


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #104 Gepost op: 25 augustus 2014, 13:16:23
BC News (UK) @BBCNews
British Ebola patient begins treatment in London hospital bbc.in/1nsmRO1 pic.twitter.com/NnJ6j0H3uR


6:50am · 25 Aug 2014


David Nicholson @LAS_Brent
Britain's first #Ebola patient en route for treatment at the Royal Free in Hampstead.

8:47am · 25 Aug 2014


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #105 Gepost op: 25 augustus 2014, 13:18:12
Christenarts Kent Brantly ebola-vrij


De Amerikaanse arts Kent Brantly (33) die met het ebolavirus was besmet heeft het ziekenhuis in de Verenigde Staten verlaten. Hij is hersteld. De man was behandeld met het experimentele serum ZMapp tegen de gevreesde ziekte.

De arts werd begin augustus met een speciaal vliegtuig van Liberia naar de VS gebracht en daar meteen in quarantaine geplaatst in een ziekenhuis in Atlanta. Brantly hielp ebolapatiënten in het Afrikaanse land Liberia en raakte zo besmet met het dodelijke virus.

ZMapp
Ook de Amerikaanse ebolapatiënt Nancy Writebol - collega van Brantly - is met het medicijn behandeld. Haar toestand is eveneens verbeterd. De voorraad ZMapp is inmiddels op. Woensdag lag het officiële dodental van de ebola-uitbraak in West-Afrika op 1350. Bijna 2500 mensen zijn besmet.

Zendeling
Brantly - en ook Writebol - werken bij de internationale hulporganisatie Samaritan's Purse in Liberia waar ze patiënten met het dodelijke ebola-virus behandelden. Samen met zijn gezin maakt Brantly deel uit van de Southside Church of Christ in Texas, waar afgelopen tijd veel voor hem is gebeden is.

Kent heeft zijn thuisgemeente gevraagd om niet alleen voor hem te bidden, maar juist ook voor zijn collega's in Liberia.

Dankbaar
"Ik ben in elk opzicht herstellende", verklaarde Brantly afgelopen vrijdag in een persverklaring. "Ik ben God dankbaar voor het medische team wat me de allerbeste zorg geeft. Nog meer dank ik God èlke dag dat hij mijn leven spaart en het proces van genezing uitwerkt."


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #106 Gepost op: 25 augustus 2014, 13:27:21
Japan biedt experimenteel middel tegen ebola aan


Japan heeft de Wereldgezondheidsorganisatie WHO maandag aangeboden de experimentele virusremmer favipiravir te leveren om zo de uitbraak van ebola in West-Afrika tegen te gaan. Dat heeft kabinetssecretaris Yoshihide Suga gezegd.

Japan kan op elk moment de tabletten favipiravir, ontwikkeld door een dochterbedrijf van Fujifilm, leveren. Het medicijn, dat de RNA-polymerase remt, is ontwikkeld om nieuwe en terugkerende influenzavirussen te behandelen. In maart werd het middel goedgekeurd door het Japanse ministerie van volksgezondheid. lees verder


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #107 Gepost op: 25 augustus 2014, 16:49:41
Liberian doctor who received rare Ebola drug ZMapp dies
(Reuters) - One of three African doctors infected with Ebola and treated with the experimental drug ZMapp has died in Monrovia, Liberian Information Minister Lewis Brown said on Monday.lees verder


Kanarie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 283
Reactie #108 Gepost op: 25 augustus 2014, 18:09:56
Citaat van: RAdeR link=msg=1291468 date=1408966041



Interessant, want gangbare anti-influenzamiddelen werken niet tegen filovirussen.


Kanarie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 283
Reactie #109 Gepost op: 25 augustus 2014, 18:34:37
Ik klikte een gerelateerd artikel aan via de link van RAdeR hierboven en ik vond een aangrijpend verhaal over de strijd tegen hemorrhagische koorts in Sierra Leone.

http://in.reuters.com/article/2014/08/24/health-ebola-khan-idINKBN0GO07C20140824