ANPR Automatic Number Plate Recognition

Auteur Topic: ANPR Automatic Number Plate Recognition  (gelezen 61907 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Gepost op: 12 mei 2005, 09:13:19
Computer in politieauto gaat kentekens scannen

Uitgegeven: 11 mei 2005 15:57

ROTTERDAM - De politie Rotterdam-Rijnmond gaat voortaan automatisch kentekenplaten scannen om te controleren of de auto gestolen is of dat de eigenaar nog openstaande boetes heeft of eerder is aangehouden voor rijden onder invloed. Het korps werkt nu met een auto waarin de apparatuur is ingebouwd, maar breidt dat aantal uit naar drie.

De politie meldde woensdag dat de camera in de politieauto is gekoppeld aan een computer die kentekens vergelijkt met politiegegevens. Voorheen vroegen agenten bij verdacht gedrag via de meldkamer de gegevens op, maar dat hoeft niet meer in de auto's die gebruik maken van Automatic Numberplate Recognition (ANPR).


Als het systeem een kenteken herkent, wordt de auto aan de kant gezet. Het is volgens de politie een voordeel dat de agenten gerichter kunnen werken. ,,We hoeven willekeurige burgers niet meer onnodig te controleren'', aldus een woordvoerder.

www.nu.nl




jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2005, 17:11:53
dit syteem is gebaseerd op het catch-scan apparaat van de klpd, en wordt ook in de rsa-auto's van amsterdam ingebouwd...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2005, 17:17:27
Is al ingebouwd in de RSA van de verkeerspolitie. Ook de Catscan draaid al zeker 2 jaar in Amsterdam.

mvg
Mike


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2005, 18:35:53
Wordt dit in de onopvallende wagens ingebouwd of in opvallende?
In ieder geval misschien handig als ze het in een snelle auto stoppen, zo jammer als je weet dat ie gestolen is maar je krijgt m niet te pakken...  :-\

Dit systeem hebben ze overigens al jaren in Engeland. Nederland is weer lekker up-to-date  :-X
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #4 Gepost op: 12 mei 2005, 19:18:54
Wordt dit in de onopvallende wagens ingebouwd of in opvallende?
In ieder geval misschien handig als ze het in een snelle auto stoppen, zo jammer als je weet dat ie gestolen is maar je krijgt m niet te pakken...  :-\

Dit systeem hebben ze overigens al jaren in Engeland. Nederland is weer lekker up-to-date :-X
Die volvo apparaten van de rsa zijn vrij rap ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #5 Gepost op: 12 mei 2005, 22:07:29
Zit gebouwd in een opvalende auto, nedrelandse politie is vrij up to date in vergelijking met veel politie korpsen in het buiteland.

mvg
Mike


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 14 mei 2005, 13:53:54
Die volvo apparaten van de rsa zijn vrij rap ;)

RSA ??? ik kan dr ff niet op komen wat dat moet zijn. (ringsurveillanceauto misschien, ik verzin maar wat...)

Zit gebouwd in een opvalende auto, nedrelandse politie is vrij up to date in vergelijking met veel politie korpsen in het buiteland.

Ik zou Nederland graag voorop zien lopen wat dit soort dingen betreft. Hoe makkelijker je het opsporingsdiensten kan maken met technische snufjes, hoe beter vind ik. Zo'n systeem als dit scheelt bijvoorbeeld weer een hoop tijd. In die vrijgemaakte tijd kunnen dan weer andere dingen gedaan worden.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #7 Gepost op: 14 mei 2005, 14:11:39
U gaad idd door voor de was machine. RSA is idd een ringweg surveilance auto(volvo V70 of S60).

mvg
Mike


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 14 mei 2005, 15:03:35
:D Een wasmachine, yes.

Ik dacht dat Rotterdam Rijnmond voor de verkeerspolitie alleen Mercedes C-klasse had ???

En zo'n volvo is idd snel (m'n pa heeft dr ook een onder z'n kont  ;D)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #9 Gepost op: 16 mei 2005, 16:42:59
Ik dacht dat Rotterdam Rijnmond voor de verkeerspolitie alleen Mercedes C-klasse had ???

En zo'n volvo is idd snel (m'n pa heeft dr ook een onder z'n kont  ;D)

Mike is RPAA...amsterdam dus ;)...en ik ben um nog steeds niet tegengekomen :P... nou is de A10 ook niet een plek om ff gezellig te staan OH-en....ben liever 10 min eerder weg ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-