Dienstauto Huisarts deels opengeknipt om slachtoffer te bevrijden - Beverwijk 27-04-2014

Auteur Topic: Dienstauto Huisarts deels opengeknipt om slachtoffer te bevrijden - Beverwijk 27-04-2014  (gelezen 15507 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Wat hier gebeurt is met de HAP auto is klinkklare onzin. Een slachtoffer, die rond heeft gelopen wordt alleen even beschutting geboden en daarna wordt er een circus van gemaakt. Sterker nog, vanaf mei hebben we een nieuwe protocol waarbij dit soort slachtoffers zelf uit kunnen stappen en plaats kunnen nemen op de brandcard.

Ik hoop van harte dat dit de laatste keer is dat we zulke taferelen zien..

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: JJ75 link=msg=1262990 date=1398668202
Dus je moet een slachtoffer maar in de regen laten staan en zeik nat laten regenen als hulpverlener met de kans tot onderkoeling?
...............................................
Dat staat er niet.


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Gewoon de achterklep open en op de bumper/laadruimte laten zitten. Had bij deze HAP auto ook gekund, zit je droog. Mocht je dan gek willen gaan doen dan KED er achter, SO achterover en plank er onder schuiven.  98uiye

Het SO laten wachten tot LPA 8 in werking is getreden kan natuurlijk ook.  098uo
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Citaat van: RemcoV link=msg=1262993 date=1398670596

Het SO laten wachten tot LPA 8 in werking is getreden kan natuurlijk ook.  098uo

Nee, want we moeten de brandweer eerst op een zachte, meelevende manier laten weten dat we ze nagenoeg niet meer nodig hebben.... ;)

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: CM link=msg=1262996 date=1398670806
Nee, want we moeten de brandweer eerst op een zachte, meelevende manier laten weten dat we ze nagenoeg niet meer nodig hebben.... ;)

CM
Kortom, als we moeten komen voor een beknelling is er ook echt sprake van een flinke beknelling. En is er echt een klus te verzetten. 8)


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Citaat van: Peter71 link=msg=1262997 date=1398671229
Kortom, als we moeten komen voor een beknelling is er ook echt sprake van een flinke beknelling. En is er echt een klus te verzetten. 8)

Kijk, jij begrijpt het! Dan kunnen we echt samen een klus klaren.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Citaat van: Peter71 link=msg=1262997 date=1398671229
Kortom, als we moeten komen voor een beknelling is er ook echt sprake van een flinke beknelling. En is er echt een klus te verzetten. 8)

En om dan de vaardigheden op pijl te houden zetten we bij iedere brandweerkazerne een bord neer met: Uw auto parkeren op het witte kruis of bij de gele lijn staat gelijk aan doneren als oefenobject.  >:D

Ik weet niet hoe dat door de rest van het land is maar bij Haarlem-Zuid (naast de friettent) levert dat meer dan voldoende oefenmaterieel op.
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Citaat van: CM link=msg=1262991 date=1398668578
Wat hier gebeurt is met de HAP auto is klinkklare onzin. Een slachtoffer, die rond heeft gelopen wordt alleen even beschutting geboden en daarna wordt er een circus van gemaakt. Sterker nog, vanaf mei hebben we een nieuwe protocol waarbij dit soort slachtoffers zelf uit kunnen stappen en plaats kunnen nemen op de brandcard.

Ik hoop van harte dat dit de laatste keer is dat we zulke taferelen zien..

CM

Ben je zelf terplaatse geweest ? Neen ? dan lijkt het mij ongepast om zo stellig te pretenderen dat wat er is gebeurd "klinkklare onzin" is.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Citaat van: 7131 link=msg=1263145 date=1398697752
Ben je zelf terplaatse geweest ? Neen ? dan lijkt het mij ongepast om zo stellig te pretenderen dat wat er is gebeurd "klinkklare onzin" is.

Beste 7131,

Ik ben meer dan 16 jaar ambulanceverpleegkundige, ik heb ook inside information over deze inzet. Ik schrijf niet zomaar wat. Neem van mij aan dat het klinkklare onzin is.

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
FF verder borduren (ook eigen belang tav de KLF) stel je hebt een bus met dubbelcabine en je laat een SO in de DC plaats nemen. SO krijgt toch wat meer last van nek en rug en de ambu bemanning wil het SO op de plank hebben. In de DC is voldoende ruimte om het SO op de bank te leggen en dan op de plank te "binden"

Krijg je in dit geval even goed een mooi zonnedak in de DC of kan de ambu bemanning het zonder knippen van de brandweer af.
Dit vooral omdat ik denk dat in de manschappencabine van de KLF voldoende plek is om het SO plaats te laten nemen zonder risico dat het eerst volgende evenement met een Pick-up gereden gaat worden.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend