Dienstauto Huisarts deels opengeknipt om slachtoffer te bevrijden - Beverwijk 27-04-2014

Auteur Topic: Dienstauto Huisarts deels opengeknipt om slachtoffer te bevrijden - Beverwijk 27-04-2014  (gelezen 15504 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Citaat van: RemcoV link=msg=1262993 date=1398670596
Gewoon de achterklep open en op de bumper/laadruimte laten zitten. Had bij deze HAP auto ook gekund, zit je droog. Mocht je dan gek willen gaan doen dan KED er achter, SO achterover en plank er onder schuiven.  98uiye

Het SO laten wachten tot LPA 8 in werking is getreden kan natuurlijk ook.  098uo

Is de benen buiten de auto laten houden ook geen idee? Plank over de stoelen heen en je schuift hem er zo uit. Worden alleen je benen nat als je als SO schuilt voor de regen
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1263152 date=1398700148

Krijg je in dit geval even goed een mooi zonnedak in de DC of kan de ambu bemanning het zonder knippen van de brandweer af.

Dit vooral omdat ik denk dat in de manschappencabine van de KLF voldoende plek is om het SO plaats te laten nemen zonder risico dat het eerst volgende evenement met een Pick-up gereden gaat worden.

Dat weet je pas zeker als je het een keer hebt meegemaakt !


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: Thor link=msg=1263156 date=1398700662
Dat weet je pas zeker als je het een keer hebt meegemaakt !

En juist om te voorkomen dat ik het in negatieve zin mee maak vraag ik het en verwacht dan ook een serieus antwoord dus, dames en heren van de ambu dienst of de knippelateurs........
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Nee ik zeg dat een vergelijkbaar incident in Hollands Middden voor 99% zeker niet zou voorkomen. RAD HM laat bijna nooit knippen.

Citaat van: Haageneesch link=msg=1262906 date=1398620512
Zou je zeggen dat het aan de situatie ligt of er geknipt wordt, niet in welke regio het incident plaats vindt?

Ik heb altijd geleerd voetjes op de grond laten houden, dus bv dwars op voor- of achterstoel of bv met kontje in laadruimte bus of bestelauto maar nooit volledig in laten stappen. Altijd er voor zorgen dat er een plank onder geschoven kan worden. Heb ik dit juist?


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: CM link=msg=1262996 date=1398670806
Nee, want we moeten de brandweer eerst op een zachte, meelevende manier laten weten dat we ze nagenoeg niet meer nodig hebben.... ;)

CM

Ik zie nog meer bezuinigingsmogelijkheden bij de brandweer... 998765
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Citaat van: JJ75 link=msg=1262990 date=1398668202
Dus je moet een slachtoffer maar in de regen laten staan en zeik nat laten regenen als hulpverlener met de kans tot onderkoeling?

Met mijn huidige auto zou ik de achterklep open doen en een so op de bumper laten zitten. De klep vormt een afdak zodat je droog kunt zitten.

Tot dat de verzekeringen overgaan tot andere instelling richting een goed willen burger, helaas wel. Ik zal een SO idd ook niet in mijn auto zetten, maar tegen een wiel op de grond. een afdakje is zo gecreeerd met bijvoorbeeld een paraplu of aludekentje
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Ik vond die opmerking om in dit geval het SO in de bus te leggen wel een goede, verder vind ik die van onder de achterklep een om te onthouden. In mijn auto zou ik ze nooit laten zitten wegens dit, maar op de bumper onder de achterklep kan natuurlijk wel.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: Mattijs link=msg=1263238 date=1398714536
Tot dat de verzekeringen overgaan tot andere instelling richting een goed willen burger, helaas wel. Ik zal een SO idd ook niet in mijn auto zetten, maar tegen een wiel op de grond. een afdakje is zo gecreeerd met bijvoorbeeld een paraplu of aludekentje
Ik had het over (professionele) hulpverleners, niet over gewone burgers.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1263201 date=1398707047
Ik heb altijd geleerd voetjes op de grond laten houden, dus bv dwars op voor- of achterstoel of bv met kontje in laadruimte bus of bestelauto maar nooit volledig in laten stappen. Altijd er voor zorgen dat er een plank onder geschoven kan worden. Heb ik dit juist?
Vanuit knip-preventief oogpunt is dat juist. Simpel om te onthouden; voetjes op de vloer. Dan is het voorzover ik kan bedenken bijna onmogelijk om ingewikkeld uit het voertuig te komen.


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Kwestie van;  "de ambulance komt er al aan zie, laten we vast uitstappen"  ;D
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn