Bordjes 'Brandweer' in auto.

Auteur Topic: Bordjes 'Brandweer' in auto.  (gelezen 39176 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #40 Gepost op: 28 juli 2005, 20:49:08
Je ziet dit soort borden tegenwoordig ook al op de voorkant van ambulances verschijnen.... naar mijn mening een goed initiatief.  ;)
Je bedoelt die bordjes in de gril waar op staat 'Ambulance---spoed' ?


Target77

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 28 juli 2005, 20:57:54
Je bedoelt die bordjes in de gril waar op staat 'Ambulance---spoed' ?

Inderdaad ...is eigenlijk precies hetzelfde als die verlichte brandweerbordjes...  ;)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #42 Gepost op: 28 juli 2005, 21:00:55
Inderdaad ...is eigenlijk precies hetzelfde als die verlichte brandweerbordjes...  ;)
Tja. Al zie ik bij de ambulance geen meerwaarde.
Als een ambulance met spoed rijdt hebben ze al een circus van blauwe lampen aanstaan. Dus wat voegt dat bordje waar in het klein opstaat 'spoed' er aan toe? Of bedoel je het anders?

(Lekker handig als mensen op de rem gaan om te lezen wat er nu eigenlijk staat  ;) )


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #43 Gepost op: 29 juli 2005, 11:15:27
de wegbeheerder kan toestemming geven, maar geeft dit dan alleen voor de wegen die onder zijn beheer vallen, echter weet ik niet of dit de juiste weg is, aangezien de wegbeheerder geen zeggenschap heeft over wie en hoe hij deze gebruikt, de wegbeheerder is juridisch aansprakelijk voor de kwaliteit van de weg, dit kan een gemeente zijn, maar ook een partikulier.

het verhaal van Gorinchem staat hier:
http://www.brandweergorinchem.nl/Knipperbord.htm

Ik heb dit uitgezocht. Je moet toestemming hebben van de wegbeheerder om deze bordjes te mogen voeren. En binnen de gemeentegrens is dit dus goed te regelen.


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #44 Gepost op: 29 juli 2005, 16:08:53
ik rij met 2 stickers op me brommer


Target77

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 29 juli 2005, 16:18:07
Tja. Al zie ik bij de ambulance geen meerwaarde.
Als een ambulance met spoed rijdt hebben ze al een circus van blauwe lampen aanstaan. Dus wat voegt dat bordje waar in het klein opstaat 'spoed' er aan toe? Of bedoel je het anders?

(Lekker handig als mensen op de rem gaan om te lezen wat er nu eigenlijk staat  ;) )

Dat ineens hard op de rem gaan staan doen ze ook als je met OGS aan komt rijden hoor....  ;)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #46 Gepost op: 29 juli 2005, 16:19:18
Dat ineens hard op de rem gaan staan doen ze ook als je met OGS aan komt rijden hoor....  ;)
Ja oké. Maar wat is de meerwaarde van zo'n bordje? (Op de ambulance.)


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #47 Gepost op: 29 juli 2005, 16:33:06
dit bordje op de ambulance bedoel je ?





En deze achter op :





eigen foto's gemaakt op de IVIC beurs


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #48 Gepost op: 29 juli 2005, 20:08:02
Ja. Die bedoelen we.


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 29 juli 2005, 20:53:23
Ja die ''Let op Ambulance / Rijd achteruit'' heeft ook geen meerwaarde, ze hebben al een enorme witte schijnwerper bovenop. En naast het kenteken een lamp en ook nog achteruitrijlichten onder de remlichten achterop wat aangaat tijdens het achteruitrijden. Dus beetje nutteloos!