Landelijke storing 10-05-2014

Auteur Topic: Landelijke storing 10-05-2014  (gelezen 17306 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #80 Gepost op: 10 mei 2014, 22:50:34
Citaat van: PimZ link=msg=1266459 date=1399754813
Helemaal mee eens. Dus KPN kan nioet 5,5 uur storing veroorzaken.
Ik vraag me af wie er zich drukker om maakt. De hulpverleningswereld, of mensen P2000 hobbymatig volgen of een paar persfotografen die menen van alles te gaan missen en daar een drama van maken zoals jij. Man man, het is nog steeds techniek, ook daarin kan nog steeds een storing ontstaan. Waar maak je je druk om, alles is ondervangen en er wordt direct ervoor gezorgt dat politie, brandweer en ambulance gewoon op tijd de weg op gaan voor een hulpverlening.


PimZ

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #81 Gepost op: 10 mei 2014, 22:53:21
Citaat van: Peter71 link=msg=1266462 date=1399755034
Ik vraag me af wie er zich drukker om maakt. De hulpverleningswereld, of mensen P2000 hobbymatig volgen of een paar persfotografen die menen van alles te gaan missen en daar een drama van maken zoals jij. Man man, het is nog steeds techniek, ook daarin kan nog steeds een storing ontstaan. Waar maak je je druk om, alles is ondervangen en er wordt direct ervoor gezorgt dat politie, brandweer en ambulance gewoon op tijd de weg op gaan voor een hulpverlening.

Nee, met vertraging. Dit soort gedoe kost tijd. En dat is voor mensen in nood niet bepaald fijn.

Maar goed, de fotografen zijn aasgieren en hebben het altijd gedaan. Jij trekt je conclusies maar. Beetje zielig.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #82 Gepost op: 10 mei 2014, 22:58:22
Citaat van: PimZ link=msg=1266464 date=1399755201
Maar goed, de fotografen zijn aasgieren en hebben het altijd gedaan. Jij trekt je conclusies maar. Beetje zielig.

Nee, maar het is op z'n zachtst gezegd bijzonder dat fotografen (of in dit geval vooral jij) tijdens een grote landelijke storing doen voorkomen alsof de grootste prioriteit bij het informeren van de fotografen ligt. Je zult moeten begrijpen dat de prioriteiten dan totaal ergens anders liggen.

Als de stroom hier uitvalt heb ik ook niet direct iemand voor de deur met een noodaggregaat. De prioriteiten liggen dan bij herstel van het netwerk en het draaiend houden van 'vitale panden', zoals ziekenhuizen en verzorgingstehuizen. Dan zal ik even geduld moeten hebben en moeten leren dat ik niet meteen alles krijg als ik er om schreeuw.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #83 Gepost op: 10 mei 2014, 22:58:50
Citaat van: PimZ link=msg=1266445 date=1399753246
Waarom werkt een noodcapcode wel dan, andere frequentie of...?

Er is nergens gezegd dat de normale codes niet werken en de noodcodes wel. De normale "bediening" werkt niet, namelijk GMS. Dat betekent dat er niet conform KVT en dienstroosters gealarmeerd kan worden. De AC alarmeert handmatig een kazerne op 1 vaste code, ook al heeft deze kazerne 6 blusgroepen. Deze code staat in alle piepers, een soort korpsalarm dus. Dat is natuurlijk geen wenselijke situatie, maar simpelweg een noodoplossing om toch de betreffende kazerne te kunnen alarmen. Vervolgens is het een "gok" om een bepaalde kazerne te alarmeren, aangezien er op dat moment geen beschikking is over de KVT, maar dat is op zo'n moment niet het ergste. Wel speelt de plaatselijke bekendheid van een centralist dan een wat grotere rol, leuk dat computers dit over kunnen nemen, maar die kunnen ook een keer uitvallen ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #84 Gepost op: 10 mei 2014, 22:59:14
Citaat van: PimZ link=msg=1266464 date=1399755201
Nee, met vertraging. Dit soort gedoe kost tijd. En dat is voor mensen in nood niet bepaald fijn.

Maar goed, de fotografen zijn aasgieren en hebben het altijd gedaan. Jij trekt je conclusies maar. Beetje zielig.
Jij begint zelf dat jij als persfotograaf meldingen mist doordat er een storing is. Dus wie is erover begonnen? Ik niet. En als jou vervolgens het ABC voor gehouden wordt dat er in dit soort gevallen dringender zaken zijn, dan hebben wij het in ene gedaan. Dan moet je nu niet het probleem bij een ander zoeken, zoek dat eerst eens bij je zelf.
Citaat van: PimZ link=msg=1266454 date=1399754412
Dat je met andere middelen 5,5 uur lang moet werken.

En dat persfotografen zoals ik niks binnen krijgen


PimZ

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #85 Gepost op: 10 mei 2014, 23:01:25
Citaat van: Danny722 link=msg=1266466 date=1399755502
Nee, maar het is op z'n zachtst gezegd bijzonder dat fotografen (of in dit geval vooral jij) tijdens een grote landelijke storing doen voorkomen alsof de grootste prioriteit bij het informeren van de fotografen ligt. Je zult moeten begrijpen dat de prioriteiten dan totaal ergens anders liggen.

Als de stroom hier uitvalt heb ik ook niet direct iemand voor de deur met een noodaggregaat. De prioriteiten liggen dan bij herstel van het netwerk en het draaiend houden van 'vitale panden', zoals ziekenhuizen en verzorgingstehuizen. Dan zal ik even geduld moeten hebben en moeten leren dat ik niet meteen alles krijg als ik er om schreeuw.

Dat weet ik ook wel...


PimZ

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #86 Gepost op: 10 mei 2014, 23:02:31
Citaat van: Hunter link=msg=1266467 date=1399755530
Er is nergens gezegd dat de normale codes niet werken en de noodcodes wel. De normale "bediening" werkt niet, namelijk GMS. Dat betekent dat er niet conform KVT en dienstroosters gealarmeerd kan worden. De AC alarmeert handmatig een kazerne op 1 vaste code, ook al heeft deze kazerne 6 blusgroepen. Deze code staat in alle piepers, een soort korpsalarm dus. Dat is natuurlijk geen wenselijke situatie, maar simpelweg een noodoplossing om toch de betreffende kazerne te kunnen alarmen. Vervolgens is het een "gok" om een bepaalde kazerne te alarmeren, aangezien er op dat moment geen beschikking is over de KVT, maar dat is op zo'n moment niet het ergste. Wel speelt de plaatselijke bekendheid van een centralist dan een wat grotere rol, leuk dat computers dit over kunnen nemen, maar die kunnen ook een keer uitvallen ;)

En dus een onwenselijke situatie


PimZ

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #87 Gepost op: 10 mei 2014, 23:03:20
Citaat van: Peter71 link=msg=1266468 date=1399755554
Jij begint zelf dat jij als persfotograaf meldingen mist doordat er een storing is. Dus wie is erover begonnen? Ik niet. En als jou vervolgens het ABC voor gehouden wordt dat er in dit soort gevallen dringender zaken zijn, dan hebben wij het in ene gedaan. Dan moet je nu niet het probleem bij een ander zoeken, zoek dat eerst eens bij je zelf.

Jij valt mij (in)direct aan


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #88 Gepost op: 10 mei 2014, 23:05:07
Citaat van: PimZ link=msg=1266470 date=1399755751
En dus een onwenselijke situatie

Ja duh, elke vorm van uitval is een ongewenste situatie. Er kan echter gewoon nog steeds brand gemeld worden via 112, de meldkamer kan alarmeren en C2000 werkt ook prima. Zo'n ramp is het dus *echt* niet, alleen zien wij het als buitenstaanders...


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #89 Gepost op: 10 mei 2014, 23:12:26
Citaat van: PimZ link=msg=1266471 date=1399755800
Jij valt mij (in)direct aan
Ik val jou niet aan, alleen snappen wij als hulpverleners totaal niet waar buitenstaanders, die totaal niet afhankelijk zijn van P2000 en de alarmeringen waar ze zich druk om maken. Zeker niet omdat wij als hulpverleners ons ook niet druk over maken. En als jij dan opmerkingen maakt over dat jij als persfotograaf meldingen mist door die storingen, is dat in onze ogen op z,n zachts gezegt een vreemde opmerking.
Ja er was een storing, erg vervelend zeker voor de mensen op de meldkamers die een hoop extra werk moeten verzetten. Die moeten even alle zeilen bijzetten om alles toch op tijd te kunnen verwerken. Daar hebben zij protocollen voor die meteen worden gevolgt, en die protocollen zijn ervoor dat de burger zo min mogelijk merkt van zo'n storing. Alleen wij als hulpverleners weten dat er een storing is, en dat is alleen maar bedrijfsmatig goed om te weten.