Explosie Underground London 07-07-2005

Auteur Topic: Explosie Underground London 07-07-2005  (gelezen 20588 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #80 Gepost op: 7 juli 2005, 22:34:35
Ik denk dat er nu weer een heleboel mensen onzeker zijn,zeker nu het toch weer dichter bij huis is gebeurt.Alle waakzaamheid is weer verhoogt,en dat geeft toch een bepaalde onzekerheid voor mensen.

Er is op een paar plaatsen wat zichtbaar,maar ik heb zo het vermoeden dat achter de schermen er heel veel gebeurt


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #81 Gepost op: 7 juli 2005, 22:36:33
Wat wil je dan dat er in vredesnaam gebeurt...het leger op alle stations? dageljkse fouilleeracties....een stasi-geheime dienst die alles en iedereen afluisterd en naar willekeur mensen oppakt?? Dat is namelijk wat je moet doen wil je dit "misschien" voorkomen...
Ik zit niet te wachten op zo'n wereld....het belangrijkste doel van zo'n terrorist is namelijk het ontwrichten van de maatschappij....dat krijg je zo natuurlijk wel voor elkaar....doel bereikt.... media-aandacht vinden ze ook alleen maar lekker....verslagleggen is goed...maar om er nu 3 weken alleen maar mee bezig te zijn is teveel eer voor die terroristen....

.er gebeurt vanalles.... misschien niet heel zichtbaar...maar dit soort opmerkingen zijn natuurlijk wel makkelijk... alles is kut en het wordt toch nooit wat.....

Mee eens, ik leef niet met angst.

Zoals ik al aangaf is het niet tegen te houden.

Als het kalf verdronken is dempt men de put, tsja, je kan moeilijk anders.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #82 Gepost op: 7 juli 2005, 22:37:09
Ik denk dat er nu weer een heleboel mensen onzeker zijn,zeker nu het toch weer dichter bij huis is gebeurt.Alle waakzaamheid is weer verhoogt,en dat geeft toch een bepaalde onzekerheid voor mensen.

Er is op een paar plaatsen wat zichtbaar,maar ik heb zo het vermoeden dat achter de schermen er heel veel gebeurt
Je moet ook inderdaad iets zichtbaar doen...hoewel het merendeel van de acties geen enkel nut heeft,.....maar voor het plaatje van de pers is het natuurlijk leuk...zo'n gepantserde mercedes bij de schipholtunnel... hoe zinloos kun je bezig zijn... maar is leuk voor het journaal ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #83 Gepost op: 7 juli 2005, 22:37:48
en goed voor de gene dan hebben die ook wat te doen
flappus  niet elke verandering is een verbetering


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #84 Gepost op: 7 juli 2005, 22:40:33
en goed voor de gene dan hebben die ook wat te doen
Ik denk dat een politieagent wel iets nuttiger te doen heeft dan in een gepantserde auto de krant lezen op de vluchtstrook ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #85 Gepost op: 7 juli 2005, 22:41:17
ja scholieren pesten met kluisjes controle  :P
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #86 Gepost op: 7 juli 2005, 22:42:12
Mee eens, ik leef niet met angst.

Zoals ik al aangaf is het niet tegen te houden.

Als het kalf verdronken is dempt men de put, tsja, je kan moeilijk anders.

Tel alle verkeersslachtoffers eens op die jaarlijks in nederland/europa/wereld vallen...... ;) Als er een put is die gedempt moet worden dan weet ik er wel één!!!

We moeten gewoon er van uitgaan dat dit ooit ook eens in nederland kan gebeuren. Gewoon zorgen dat de hulpdiensten dan evengoed hun werk kunnen doen als ze normaal ook doen.
Als we dat doen, accepteren dat dit ooit eens kan gebeuren, is de helft van de 'lol' van de terroristen al over!!! Als we daarna na een aanslag gewoon de allochtone buurman nog recht in de ogen kijken en normaal tegen hem doen is de andere helft van de 'lol' voor terroristen er ook af!!!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #87 Gepost op: 7 juli 2005, 22:42:47
Je moet ook inderdaad iets zichtbaar doen...hoewel het merendeel van de acties geen enkel nut heeft,.....maar voor het plaatje van de pers is het natuurlijk leuk...zo'n gepantserde mercedes bij de schipholtunnel... hoe zinloos kun je bezig zijn... maar is leuk voor het journaal ;)

Beginnen ze later te mekkeren "De agenten wisten niet wat ze moesten doen, slechte instructie blabla"
Neej, ze hoefden (konden) ook niets doen, behalve in de auto zitten,je laten fotograferen en de burger een veilig gevoel geven :-\
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #88 Gepost op: 7 juli 2005, 22:45:59
Beginnen ze later te mekkeren "De agenten wisten niet wat ze moesten doen, slechte instructie blabla"
Neej, ze hoefden (konden) ook niets doen, behalve in de auto zitten,je laten fotograferen en de burger een veilig gevoel geven :-\

Ze geven de burger, via de media, een veilig gevoel. Dit is nodig omdat de media de burger angst gevoel aan probeert aan te praten......!!!! ??? ;) :-X


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #89 Gepost op: 7 juli 2005, 22:46:51
ja scholieren pesten met kluisjes controle :P
Het is inderdaad een schande dat dat nodig is....hier om de hoek hebben ze deze week nog een vuurwapen bij een sportdag opgeraapt.... dus dan vindt ik een kluisjescontrole nog niet eens zo dramatisch ::)
Ze geven de burger, via de media, een veilig gevoel. Dit is nodig omdat de media de burger angst gevoel aan probeert aan te praten......!!!! ??? ;) :-X
<punt>
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-