Ik wacht op de video met een valtest van een toestel met schroefkoppeling. Deze zal bij een val vanaf 1 meter hoogte naar mijn inschatting ook sneuvelen. Vind dit dus niet echt in het nadeel van alleen de bediscussieerde koppeling. Een stootbeugel of "omgebogen" onderzijde van het draagframe zal w.s. beter beschermen tegen rechtstreeks geweld op de afsluiter. Valt me ook op dat bij dit incident de fles niet alleen losgebroken is maar helemaal verdwenen is. De klemband soms niet goed aangespannen waardoor de fles ook nog eens teveel kon bewegen en er tussenuit is geschoten?
Naar mijn inschatting niet, met schroefdraad is 100 x, bij wijze van spreken, sterker als een insteek koppeling.
Het is niet voor niets dat alles wat ook weer los moet kunnen zoals wielen, met schroefdraad vast zit en niet met een snel koppeling.
Een geschroefde verbinding is de verbinding als iets goed vast moet worden gezet wat ook weer redelijk eenvoudig uit elkaar moet, of waar torsiekracht is te verwachten.
Dat zo'n fles meer kan bewegen is inherent aan het feit dat een insteekkoppeling is gebruikt.
Als een klemband niet helemaal is aangespannen, zal een schroefkoppeling het gewoon houden een snelkoppeling niet.
Het systeem deugt in de basis niet doordat er geen veiligheid op zit in de vorm van een schroefdraad of een andere stevig gefixeerde klemkracht.
En de norm is voor de veiligheid van vallen en stoten van ongeveer nul en generlei waarde.