mercedes bolneuzen

Auteur Topic: mercedes bolneuzen  (gelezen 26314 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Heidebrandje

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 18 juli 2005, 14:46:43
Maar deze wordt niet meer gebruikt als uitruk voertuig alleen nog maar voor de jeugd.

Hij staat reserve en is voor het laatst ingezet bij een grote heidebrand aan de randweg. dat is verlede jaar geweest denk ik. Bij "gewone" branden word hij idd niet meer ingezet alleen als de 635 of 636 buitendienst is dan wil hij wel eens op de 2e uitruk staan.


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #31 Gepost op: 18 juli 2005, 14:51:47
de bolneus van brandweer Brunssum in Zuid-Limburg. deze Mercedes-Benz LF1113/42 met Kronenburg opbouw was van 1976 en had aanvankelijk roepnummer 0738 en later 0743. deze TS10LD3000HD300T2000/150 ging in 1994 naar het buitenland.

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


jwpots

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 18 juli 2005, 14:54:45
Wij in bussum hebben er nog een staan de 634 als reserve voertuig geheel opnieuw gespoten en BZK strepen er op. 
Jij bedoeld deze.

Groet
Johan

[verwijderd door de admin]


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #33 Gepost op: 18 juli 2005, 15:13:11
een aparte bedrijfsbrandweer Bolneus. deze Mercedes-Benz LF1113/36 met opbouw van de firma Van bergen. deze uit 1976 stammende gecombineerde schuimblus en poederbluswagen stond ooit bij DOW aanvankelijk in de Botlek en later nog in Delfzijl.

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 18 juli 2005, 15:43:35
Jij bedoeld deze.

Groet
Johan

Ja klopt deze bedoel ik bedankt voor de foto


Rene112

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 18 juli 2005, 19:46:46
hierbij een mercedes bolneus van de bedrijfs brandweer Bruynzeel ( ex- brandweer heemskerk )

Hoi Martijn,

Let even op met het plaatsen van foto's die door iemand anders zijn gemaakt. Deze foto's komen uit de foto albums bij de Brandbase.

Zorg dat je toestemming hebt van de fotograaf als je iemand anders foto's plaatst. Dat kan een hoop gedoe voorkomen  ;)

(mocht je toestemming hebben van Eric de Sain om deze foto's te plaatsen, dan heb ik natuurlijk niets gezegd.... ehhh... getypt  ;D)

groeten,
René de Caluwé


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #36 Gepost op: 19 juli 2005, 20:03:01
oke zal er op letten !!!!
Mijn excusses !!!!


yogibaer

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #37 Gepost op: 19 juli 2005, 21:05:40
Hier een beeld van een Mercedes 1113, welk ik sommige dagen geleden in de nabijheid van Bonn opnam. Het voertuig werd 1999 in de dienst geplaatst Linz-Leubsdorf.
Kan dat het oude voertuig van Vught zijn?

Juergen Hass


[verwijderd door de admin]


jwpots

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 19 juli 2005, 21:20:56
Hier een beeld van een Mercedes 1113, welk ik sommige dagen geleden in de nabijheid van Bonn opnam. Het voertuig werd 1999 in de dienst geplaatst Linz-Leubsdorf.
Kan dat het oude voertuig van Vught zijn?

Juergen Hass

Ik geloof niet dat het de wagen van Vught is. Deze wagen doet dienst bij de P.I. van het Ministerie van Justitie in Vught. Daarbij heeft de wagen van Vught geen monitor op het dak. maar ik moet zeggen, de wagen lijkt er wel heel veel op.

Bijgaand een voor mijn doen heel slechte foto, maar het was toen ook kl........weer.

Groet
Johan

[verwijderd door de admin]


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #39 Gepost op: 19 juli 2005, 23:02:15
Ik geloof niet dat het de wagen van Vught is. Deze wagen doet dienst bij de P.I. van het Ministerie van Justitie in Vught. Daarbij heeft de wagen van Vught geen monitor op het dak. maar ik moet zeggen, de wagen lijkt er wel heel veel op.

Bijgaand een voor mijn doen heel slechte foto, maar het was toen ook kl........weer.

Groet
Johan

Johan,

ik wil geen beterweter zijn maar geruime tijd terug is deze MB 1113 in de PI Vught vervangen door een Dennis, nl. de DEMO van Dennis Nederland. Als ik het goed heb staat/stond dit voertuig alweer te koop daar het korps opgeheven zou zijn/worden. En een Monitor, zoals ook de Kastenopbouw, is door een handelaar als Thoma snel opgebouwt. Maar verbeter me maar als ik er naast zit.