Vacaturestop 2014/2015

Auteur Topic: Vacaturestop 2014/2015  (gelezen 355945 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #160 Gepost op: 15 januari 2015, 18:16:32
Citaat van: R0N4NN link=msg=1323450 date=1421342005
Vreemd dat ze tweehonderd jongeren zonder startkwalificatie wel een kans willen geven om bij de politie te komen werken, maar dat ze dat niet doen voor echt gemotiveerde mensen die nu al tijden wachten voordat er weer eens vacatures komen...

Deze jongeren zonder startkwalificatie zullen juist het percentage van de uitval tijdens de opleiding verhogen! Laat ze inderdaad de gemotiveerde mensen aannemen..
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #161 Gepost op: 15 januari 2015, 19:06:54
Ik heb er eerlijk gezegd wel vertrouwen in dat het goed gaat komen, reorganisaties kunnen niet eeuwig duren. O0

Politie weet ook heus wel dat er een grote groep uiterst gemotiveerde personen staat te wachten op vacatures.

En bij een uitval van 20% moeten we ons ook bedenken dat er mensen zijn die er tijdens de opleiding achter komen dat ze het zware werk mentaal of fysiek niet aankunnen, dit valt niet te verwijten aan de genoten opleiding.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #162 Gepost op: 26 januari 2015, 16:12:03
Er zijn weer vacatures voor niveau 5 bij de eenheden: Rotterdam, Oost-Nederland en Limburg. Zie https://www.kombijdepolitie.nl/Vacatures/Paginas/VacatureOverzicht.aspx
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


R0N4NN

  • Student IVK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 138
Reactie #163 Gepost op: 26 januari 2015, 17:39:07
Citaat van: Wolfs link=msg=1326130 date=1422285123
Er zijn weer vacatures voor niveau 5 bij de eenheden: Rotterdam, Oost-Nederland en Limburg. Zie https://www.kombijdepolitie.nl/Vacatures/Paginas/VacatureOverzicht.aspx
Ben benieuwd of het dit jaar bij deze vacature's zal blijven of dat dit nog maar een begin is. Even duimen.  ;D


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #164 Gepost op: 26 januari 2015, 17:41:11
Citaat van: R0N4NN link=msg=1326158 date=1422290347
Ben benieuwd of het dit jaar bij deze vacature's zal blijven of dat dit nog maar een begin is. Even duimen.  ;D

Ik duim met je mee O0
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #165 Gepost op: 26 januari 2015, 17:43:17
Snel hopen op Niv 4 O0
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #166 Gepost op: 26 januari 2015, 18:30:10
Ik heb ook even een kijkje genomen naar de nieuwe vacatures (helaas buiten mijn regio), wat mij opviel is dat ze tussen de regels door eigenlijk zeggen dat ze op zoek zijn naar allochtone Nederlanders.

Citaat
Vanwege de grote belangstelling voor het geringe aantal opleidingsplaatsen worden in de eerste toetsingsfase de kandidaten met de best passende profielen geselecteerd. Sollicitaties worden beoordeeld op onder meer vooropleiding, woonregio en kennis van etnische groepen en culturen, verkregen door achtergrond of werkervaring.

Ik snap waarom ze dit doen, de politie moet dichter bij de burgers komen te staan en de burgers zijn nou eenmaal niet allemaal autochtoon. Ik ben echter bang dat ze teveel hierop gaan selecteren, kennis over de cultuur maakt nog geen goede politieagent.

Naar mijn mening kun je hetzelfde resultaat behalen als je mensen aanneemt die communicatief vaardig zijn, een open houding hebben en bereid zijn zich te verdiepen in maatschappelijke problemen.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #167 Gepost op: 26 januari 2015, 22:13:58
Citaat van: LSPD link=msg=1326167 date=1422293410
[...] wat mij opviel is dat ze tussen de regels door eigenlijk zeggen dat ze op zoek zijn naar allochtone Nederlanders. [...]

En jij concludeert dat uit: "kennis van etnische groepen en culturen, verkregen door achtergrond of werkervaring"? Knap.

Daarnaast gaan ze echt niet alleen maar mensen aannemen die ervaring hebben met, of afkomstig zijn uit, allochtone gezinnen/groepen. Je kunt ook kennis hebben van etnische groepen/culturen doordat je er tijdens je studie veel mee te maken hebt gehad, je er tijdens je werk mee te maken hebt gehad of misschien weet je veel over culturen omdat een deel van je familie niet-Nederlands is.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #168 Gepost op: 27 januari 2015, 09:06:41
Citaat van: Daniel! link=msg=1326200 date=1422306838
En jij concludeert dat uit: "kennis van etnische groepen en culturen, verkregen door achtergrond of werkervaring"? Knap.

Daarnaast gaan ze echt niet alleen maar mensen aannemen die ervaring hebben met, of afkomstig zijn uit, allochtone gezinnen/groepen. Je kunt ook kennis hebben van etnische groepen/culturen doordat je er tijdens je studie veel mee te maken hebt gehad, je er tijdens je werk mee te maken hebt gehad of misschien weet je veel over culturen omdat een deel van je familie niet-Nederlands is.

Dankjewel. Ja, concludeer ik.

Ik zie namelijk niet hoe je "kennis van etnische groepen en culturen, verkregen door achtergrond" anders kunt interpreteren. Als minimaal één van de ouders uit het buitenland komt is iemand per definitie al tweede generatie allochtoon. Dit ben ik zelf ook.

Dus al zou het criterium "minimaal één ouder uit het buitenland" gunstig voor me uitpakken, zou ik het liefst zien dat iedere sollicitant met goede motivatie de kans krijgt op gesprek te komen.

Ik weet het, het staat nergens letterlijk dat ze het zo gaan doen, maar ik denk dat ze met duizenden(?) sollicitanten ze al gauw oppervlakkig naar de sollicitaties gaan kijken.

Je hebt natuurlijk gelijk over de werkervaring en studie, zo kun je die kennis ook eigen maken, het is echter haast onmogelijk voor iemand zoals ik om dit soort ervaring te hebben opgedaan gezien het feit dat ik nog op de middelbare school zit.

Daarnaast, als je naar mensen zoekt die dermate veel ervaring opgedaan hebben dat het in de praktijk een verschil zou maken (bijv. bij de aanpak van jihadisme), je al gauw naar mensen zit te kijken van 30-40 jaar. Kijkend naar een citaat in ditzelfde topic een aantal dagen geleden, waar expliciet gesproken werd over het aannemen van jongeren, verwacht ik eigenlijk dat werkervaring zelden bepalend zal zijn bij de sollicitatie.


Tvl900

  • Politiekundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #169 Gepost op: 28 januari 2015, 20:27:19
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1326160 date=1422290597
Snel hopen op Niv 4 O0

Ik denk het wel. Er gaan bijzonder veel 60-plussers met pensioen dit jaar en daar is volgens mij nog geen invulling voor.