Weet iemand waar ik epauletten kan vinden van de HTV - Politie opleiding?

Auteur Topic: Weet iemand waar ik epauletten kan vinden van de HTV - Politie opleiding?  (gelezen 24956 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KevinK

  • Aspirant hoofdagent Amsterdam 1441
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
  • Assumption is the mother of all fuckups
Citaat van: HTVP Amersfoort link=msg=1306083 date=1415036249
Als ik dat zo hoor mogen we blij zijn met wat we nu hebben..

Haha, blij met het uniform zal ik nooit zijn. Maar ach nog een paar maanden rondlopen in dit reclamekostuum, en dan hoop ik te kunnen switchen naar het politie-uniform  :)
Solliciatie Hoofdagent vanuit HTV-P - Amsterdam


Hartley

  • Medewerker Veiligheid & Service NS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Het valt wel echt op hoor. En sommige mensen "dragen" het uniform ook echt. Ik moest destijds ook verplicht van en naar school reizen daarin en je kreeg zo af en toe reacties. Nu sta ik iedere dag op het station mijn werkzaamheden te verrichten en zie ik jongens en meiden van allerhande soorten opleidingen in uniform voorbij komen. Het helpt wellicht met het feit dat je in een uniform beroep altijd in een glazen huis staat.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


KevinK

  • Aspirant hoofdagent Amsterdam 1441
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
  • Assumption is the mother of all fuckups
Citaat van: Hartley link=msg=1306197 date=1415074301
Het valt wel echt op hoor. En sommige mensen "dragen" het uniform ook echt. Ik moest destijds ook verplicht van en naar school reizen daarin en je kreeg zo af en toe reacties. Nu sta ik iedere dag op het station mijn werkzaamheden te verrichten en zie ik jongens en meiden van allerhande soorten opleidingen in uniform voorbij komen. Het helpt wellicht met het feit dat je in een uniform beroep altijd in een glazen huis staat.

Absoluut mee eens, het enige nadeel is dat niet iedereen dit doet. Zo heb ik bij mij op school ook de VeVa en beveiligingsopleiding zitten, laten zij nu net dezelfde uniformbroek dragen, en zich er niet iets minder bewust van zijn dat zij, met hun uniform in een glazen huis staan. Dit geldt echter niet alleen voor de VeVa en grijze opleidingen, heb er ook genoeg in mijn klas zitten.. Hierdoor krijgt de burger al snel een vervormt beeld, maar dat ter zijde.

Het gaat er uiteindelijk om hoe jij en ik onze uniformen dragen.
Solliciatie Hoofdagent vanuit HTV-P - Amsterdam


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Ik zie de afgelopen berichten VeVa en grijze opleidingen langs komen. Wat is dat ?

In uniform reizen met het OV tijdens woon > werk > woon heb ik de laatste jaren geweigerd.
Ben van mening dan niemand op dat moment hoeft te weten wat voor werk ik doe en waar ik in uniform heen reisde en ik ben geen gratis reclamezuil.
Als men dat zou eisen dan zal men ook moeten betalen vanaf het moment van de deur uit gaan tot en met het moment dat ik weer thuis zou komen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


KevinK

  • Aspirant hoofdagent Amsterdam 1441
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
  • Assumption is the mother of all fuckups
De grijze opleiding is de opleiding tot beveiliger. En VeVa staat voor veiligheid en vakmanschap, hiermee kan je doorstromen naar het leger.

Ik wordt vanuit school niet verplicht te reizen in mijn uniform, ondanks dit reizen de meeste studenten in uniform.
Solliciatie Hoofdagent vanuit HTV-P - Amsterdam


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Dank voor je uitleg KevinK  O0
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Ik zit een paar zaken met verbazing te lezen, het is voor jullie nimmer wenselijk dat een burger je als ambtenaar aanziet. Het uniform bij jullie moet je mijnziens zien als een manier om te leren hoe met een uniform om te gaan. En dat je met dat uniform een vistiekaartje bent voor je school.

Ik zou persoonlijk daarom ook liever zien dat het woord politie geheel achterwegen wordt gelaten, heeft mijn inziens alleen maar min punten. Dat er onderscheid word gemaakt tussen opleiding is prima maar dit kan ook met alleen de afkorting htv-p


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Matth. Mee eens.


KevinK

  • Aspirant hoofdagent Amsterdam 1441
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
  • Assumption is the mother of all fuckups
Citaat van: Matth link=msg=1306632 date=1415204681
Ik zit een paar zaken met verbazing te lezen, het is voor jullie nimmer wenselijk dat een burger je als ambtenaar aanziet.

Ik snap jouw visie hierop, hierin kan ik mij hierin ook zeker vinden!

Wat in mijn optiek echter wel een punt is, is dat met de HTV-P opleiding, de HTV-P'er ,na het doorstromen in de sollicitatie procedure, in het 2e leerjaar instroomt op de PA niveau 4. En hij na 1 of 2, bij mij niet bekend, tertiel(en) schaduwnoodhulp mag gaan draaien.

Hierbij moet 12 weken aan stage binnen de politie als HTV-P'er, verdeeld over 4 stageperiodes van 3 weken over 2 jaar, gelijk staan aan de 12 weken, achtereenvolgende, praktijkervaring welke eerstejaars aspiranten hebben. Het lijkt mij zeker niet verkeerd de aangenomen HTV-P'ers eerst de zogenoemde 4 weekse 'snuffelstage' (geen idee of deze nog bestaat in het Politieonderwijs 2.0?) te laten lopen, om in ieder geval een praktijkervaring op te laten doen alszijnde politieambtenaar. Maar dit is een geheel andere discussie.
Solliciatie Hoofdagent vanuit HTV-P - Amsterdam


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Vergeet niet dat ook van de HTV-P studenten de meerderheid alsnog niet door de politie keuring komt. Ondanks alle 'ervaring'.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein