Weet iemand waar ik epauletten kan vinden van de HTV - Politie opleiding?

Auteur Topic: Weet iemand waar ik epauletten kan vinden van de HTV - Politie opleiding?  (gelezen 24957 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

KevinK

  • Aspirant hoofdagent Amsterdam 1441
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
  • Assumption is the mother of all fuckups
Citaat van: DiNozzo link=msg=1306988 date=1415351665
Vergeet niet dat ook van de HTV-P studenten de meerderheid alsnog niet door de politie keuring komt.

Gelukkig niet, ben ook blij dat ik straks als HTV-P'er evengoed de selectie procedure inga. Als ik mijn gemiddelde collega student kijk, is grotendeels ook incompetent. Dit komt grotendeels door de leeftijd (gemiddelde starter komt net van de middelbare school af) en dit kom ook deels omdat het ROC een reguliere school is, waar zij het maximale aantal leerlingen willen binnen halen om zoveel mogelijk geld te verdienen.  

De 'selectieprocedure' welke ik moest doorlopen voor mijn opleiding stelde niet veel voor; sporten (push- en situps, en shuttlerun test), Nederlandse en Engelse brief schrijven, een een intakegesprek met een opleidingscoördinator samen een HTV-P betrokken politieambtenaar. Wat mij betreft wordt ook deze selectie een stuk strenger, of dat er een aparte selectie komt voor het 'P-deel'.

Citaat van: DiNozzo link=msg=1306988 date=1415351665
Ondanks alle 'ervaring'.

Echt ervaring kan je het inderdaad niet noemen; aangiftes meekijken en oefenen met medestudent of praktijkbegeleider, klantenverzoeken aan de balie behandelen en een verkeerscontrole organiseren en uitvoeren. Dit zijn de opdrachten welke ik in mijn stages moet uitvoeren. Verder is het vooral meekijken en miniprocessen-verbaal uitschrijven, onder het verbalisantennummer van de praktijkbegeleider, en hierbij het 'bekeuringsgesprek' voeren met een betrokkene/verdachte.
Solliciatie Hoofdagent vanuit HTV-P - Amsterdam


Runner

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Citaat van: KevinK link=msg=1307015 date=1415363839
De 'selectieprocedure' welke ik moest doorlopen voor mijn opleiding stelde niet veel voor; sporten (push- en situps, en shuttlerun test), Nederlandse en Engelse brief schrijven, een een intakegesprek met een opleidingscoördinator samen een HTV-P betrokken politieambtenaar. Wat mij betreft wordt ook deze selectie een stuk strenger, of dat er een aparte selectie komt voor het 'P-deel'.


Even als toevoeging, maar wellicht is het ook wel van vanzelfsprekend, wordt er (naar mijn weten) ook nog een antecedentenonderzoek uitgevoerd. Een strengere selectie zou denk ik ook nog beter zijn of eventueel zoals je oppert een aparte selectie voor het 'P-deel'.

Citaat van: DiNozzo link=msg=1306988 date=1415351665
Vergeet niet dat ook van de HTV-P studenten de meerderheid alsnog niet door de politie keuring komt. Ondanks alle 'ervaring'.

1 op de 2 studenten dat solliciteert bij de PA wordt hier ook daadwerkelijk aangenomen. Neemt niet weg dat er inderdaad ook een heel groot deel is dat niet solliciteert, de opleiding vroegtijdig verlaat etc.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Citaat van: Amsterdam14 link=msg=1307102 date=1415396158

1 op de 2 studenten dat solliciteert bij de PA wordt hier ook daadwerkelijk aangenomen. Neemt niet weg dat er inderdaad ook een heel groot deel is dat niet solliciteert, de opleiding vroegtijdig verlaat etc.

Nou dat is een bijzondere uitspraak dat 50% wordt aangenomen. Ik ken recente voorbeelden van klassen waarin slechts 1 op de 15 werd aangenomen; of helemaal niemand...


Runner

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Dat geloof ik zeker. Ik heb wat dat betreft ook niet echt veel voorbeelden uit de praktijk, maar ik ben even uitgegaan van de in-door-uitstroom gegevens van HTV-P studenten die door Vesporo zijn bijgehouden. Deze dateert wel van 2012/2013. Daarin is te vinden dat 46 personen de selectieprocedure succesvol hebben doorlopen van de 107 die zich bij de academie hadden aangemeld. Dat komt dan uit op ongeveer 40%, maar volgens mij zijn er geen recentere cijfers bekend, het zou best kunnen zijn dat het percentage momenteel verandert is.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ik baseer mij op uitspraken van docenten van HTV-P opleidingen die zeggen dat het nog 1 op de 10, 12 is die daadwerkelijk solliciteert EN aangenomen wordt. Je hebt sowieso al een hoop mensen die in het voortraject afhaken.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


knarf1990

  • Team Verkeer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Is het dan ook niet beter om een reguliere MBO opleiding te gaan doen. Mocht je dan bij die andere 14 van de 15 horen, heb je tenminste nog iets aan je papiertje. Als je je MBO hebt afgerond kun je altijd nog bij de politie, met een mooi diploma op zak!
--Niets is wat het lijkt--


KevinK

  • Aspirant hoofdagent Amsterdam 1441
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
  • Assumption is the mother of all fuckups
Citaat van: knarf1990 link=msg=1307166 date=1415441695
Is het dan ook niet beter om een reguliere MBO opleiding te gaan doen. Mocht je dan bij die andere 14 van de 15 horen, heb je tenminste nog iets aan je papiertje. Als je je MBO hebt afgerond kun je altijd nog bij de politie, met een mooi diploma op zak!

De opleiding is een reguliere MBO opleiding op niveau 3. Een onderdeel van deze opleiding bestaat uit het behalen van het BOA-certificaat. Wordt je niet aangenomen bij de politie of wil je niet solliciteren, kan je altijd nog een baan als BOA zoeken, of doorleren natuurlijk ;)
Solliciatie Hoofdagent vanuit HTV-P - Amsterdam


CM112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
  • Asp. manschap A
Onder die gedachte studeer ik nu IVK ;-)

Citaat van: knarf1990 link=msg=1307166 date=1415441695
Is het dan ook niet beter om een reguliere MBO opleiding te gaan doen. Mocht je dan bij die andere 14 van de 15 horen, heb je tenminste nog iets aan je papiertje. Als je je MBO hebt afgerond kun je altijd nog bij de politie, met een mooi diploma op zak!


R

  • Groene BOA
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #38 Gepost op: 15 november 2014, 17:44:14
Citaat van: KevinK link=msg=1307210 date=1415454933
De opleiding is een reguliere MBO opleiding op niveau 3. Een onderdeel van deze opleiding bestaat uit het behalen van het BOA-certificaat. Wordt je niet aangenomen bij de politie of wil je niet solliciteren, kan je altijd nog een baan als BOA zoeken, of doorleren natuurlijk ;)

Zou fijn zijn als de 'afvallers' ook niet als BOA aan de slag zouden gaan....


KevinK

  • Aspirant hoofdagent Amsterdam 1441
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
  • Assumption is the mother of all fuckups
Reactie #39 Gepost op: 15 november 2014, 19:10:24
Citaat van: R link=msg=1308546 date=1416069854
Zou fijn zijn als de 'afvallers' ook niet als BOA aan de slag zouden gaan....

Bedoel je hiermee dat de 'afvallers' juist wel of niet als boa aan de slag gaan? En tevens ben ik benieuwd waarom.
Solliciatie Hoofdagent vanuit HTV-P - Amsterdam