Weet iemand waar ik epauletten kan vinden van de HTV - Politie opleiding?

Auteur Topic: Weet iemand waar ik epauletten kan vinden van de HTV - Politie opleiding?  (gelezen 24958 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

R

  • Groene BOA
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #40 Gepost op: 16 november 2014, 09:50:30
Citaat van: R link=msg=1308546 date=1416069854
Zou fijn zijn als de 'afvallers' ook niet als BOA aan de slag zouden gaan....
Citaat van: KevinK link=msg=1308554 date=1416075024
Bedoel je hiermee dat de 'afvallers' juist wel of niet als boa aan de slag gaan? En tevens ben ik benieuwd waarom.

Lees de zin nog even een keer  ;)

Omdat het niveau helaas vaak erg laag is. In dit topic is te lezen dat slechts een heel klein deel van de studenten geschikt is voor 'het vak'. Toch zie je in de praktijk dat veel van deze studenten een baan als BOA krijgen, dat komt de kwaliteit niet ten goede.. Er zou een veel strengere selectie moeten plaatsvinden voor de BOA.

Maar misschien is dit topic niet helemaal de juiste plaats voor deze discussie  :)


R

  • Groene BOA
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #41 Gepost op: 18 november 2014, 19:32:56
Citaat van: Matth link=msg=1306632 date=1415204681
Ik zit een paar zaken met verbazing te lezen, het is voor jullie nimmer wenselijk dat een burger je als ambtenaar aanziet. Het uniform bij jullie moet je mijnziens zien als een manier om te leren hoe met een uniform om te gaan. En dat je met dat uniform een vistiekaartje bent voor je school.

Ik zou persoonlijk daarom ook liever zien dat het woord politie geheel achterwegen wordt gelaten, heeft mijn inziens alleen maar min punten. Dat er onderscheid word gemaakt tussen opleiding is prima maar dit kan ook met alleen de afkorting htv-p

Mee eens, schept alleen maar verwarring. Dit doet ook vermoeden dat de student binding met de politie organisatie heeft, wat niet zo is. Het blijft een student van een ROC, niet van de politie.


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #42 Gepost op: 18 november 2014, 20:53:06
Ik vind het vreemd dat een burger die geen politieman/vrouw is het woord politie op zijn epauletten mag dragen.
Volgens mij is dat eigenlijk verboden.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #43 Gepost op: 19 november 2014, 00:26:56
Mee eens. Van mij hoeft het ook niet. Heeft m.i. geen meerwaarde en schept verwarring.


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #44 Gepost op: 26 november 2014, 18:11:24
Bij mij op school was de doorstroom naar de PA 6 van de 9 sollicitanten. De 3 die niet door de selectie kwamen vielen alle drie af op de capaciteiten test.

Ik denk ook dat het per school verschilt, aangezien er bij mij in de klas (2de jaar) nog maar 9 studenten over zijn van de 24 die vorig jaar begonnen. Bij ons kan op ieder moment in de opleiding door de politie of begeleiders bepaalt worden dat je (nog) niet geschikt bent voor de politie, en word je overgeplaatst naar de reguliere HTV opleiding.

Begin 2de leerjaar zaten er nog studenten in mijn klas die dicht slaan tijdens het aanzeggen van een beschikking of die niet fatsoenlijk om konden gaan met agressie. Deze studenten zijn dan ook vriendelijk verzocht iets anders te gaan zoeken.

Ik ben van mening dat de selectie procedure een stuk strenger mag, vooral op psychologisch gebied.


Ook ben ik het deels eens, en deels oneens met het woordje politie op het uniform.
Het kan in sommige situatie's verwarring scheppen, en in sommige situaties is het als burger niet wenselijk om als OA gezien te worden.

Aan de andere kant, op het bureau waar ik stage loop krijgen wij tijdens verkeerscontroles de wel bekende gele hesjes met politie op de voor en achter zijde. Dit heeft zeker ook zijn nadelen, maar de reactie die je krijgt tijdens het aanzeggen van een bekeuring met of zonder hesje is veelal verschillend. Ook is het wel fijn om je examen verkeer te kunnen oefenen zonder dat je 100 keer op een dag hoeft uit te leggen waarom jij een ander uniform aan hebt en wat de HTV-P opleiding inhoud  :P.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #45 Gepost op: 27 november 2014, 09:10:37
Citaat van: Rutger1 link=msg=1310722 date=1417021884
Bij mij op school was de doorstroom naar de PA 6 van de 9 sollicitanten. De 3 die niet door de selectie kwamen vielen alle drie af op de capaciteiten test.

Ik denk ook dat het per school verschilt, aangezien er bij mij in de klas (2de jaar) nog maar 9 studenten over zijn van de 24 die vorig jaar begonnen.

6 van de 24 is een 25% score. Dat is nog niet heel veel, maar wel beter dan de algemene instroom. In hoeverre heeft de politie bij jullie inspraak in de initiële selectie en het overzetten van bepaalde leerlingen?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


KevinK

  • Aspirant hoofdagent Amsterdam 1441
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
  • Assumption is the mother of all fuckups
Reactie #46 Gepost op: 27 november 2014, 21:44:13
Citaat van: Rutger1 link=msg=1310722 date=1417021884
Bij ons kan op ieder moment in de opleiding door de politie of begeleiders bepaalt worden dat je (nog) niet geschikt bent voor de politie, en word je overgeplaatst naar de reguliere HTV opleiding.

Dat mogen ze van op iedere school, waar de opleiding HTV-P gegeven wordt, doen. Zal het eens aankaarten bij een leerlingenoverleg met mijn opleidingsmanager. Ik denk dat dit degene welke daadwerkelijk potentie heeft, enorm ten goede komt.
Solliciatie Hoofdagent vanuit HTV-P - Amsterdam


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #47 Gepost op: 28 november 2014, 15:05:20
Citaat van: DiNozzo link=msg=1310848 date=1417075837
6 van de 24 is een 25% score. Dat is nog niet heel veel, maar wel beter dan de algemene instroom. In hoeverre heeft de politie bij jullie inspraak in de initiële selectie en het overzetten van bepaalde leerlingen?


Er zijn er maar 9 die daadwerkelijk hun P deel behaalt hebben en ook gesolliciteerd hebben. De rest is tussentijds of vrijwillig gestopt of hebben een negatief studie advies gekregen.

Wat betreft de inspraak van de politie: Allereerst zijn de studenten tijdens stage gekoppeld aan een praktijk coach. Deze praktijk coach monitort de student en heeft overleg met de SLB'er (mentor) en geeft advies over het functioneren van de student. Daarna is het zaak aan de SLB'er hoe hij met dit advies omgaat. Bij ons volgt er eerst een gesprek tussen de student, de SLB'er en de TB (Traject begeleider, dit is iemand vanuit de politie organisatie die de leiding heeft over de HTV-P opleiding) Als dit negatief uitvalt wordt er een negatief studie advies uitgegeven, en wordt de student dus in principe verzocht te stoppen met het P deel.

Bij ons zijn vrijwel alle leraren werkzaam voor de politie of zijn in het verleden werkzaam voor de politie geweest, dus ook de leraren kunnen een goede inschatting geven over wie wel en wie niet geschikt is.


Achja, uiteindelijk zijn percentages niet belangrijk, je moet het toch zelf doen!
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #48 Gepost op: 28 november 2014, 18:56:45
Is het bij jullie nu ook dat als je het P traject hebt gevolgt dat je dan een jaar verkorting krijgt op de PA?
Groeten,  Tazbrw


KevinK

  • Aspirant hoofdagent Amsterdam 1441
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
  • Assumption is the mother of all fuckups
Reactie #49 Gepost op: 29 november 2014, 15:20:54
Citaat van: Rutger1 link=msg=1311187 date=1417183520
Bij ons zijn vrijwel alle leraren werkzaam voor de politie of zijn in het verleden werkzaam voor de politie geweest

Wat een luxe, ik mag het in Amsterdam doen met 1 oud politiemedewerker en 1 welke momenteel nog werkzaam is bij de politie. De rest zijn allemaal 'normale' docenten, waarvan de meeste, uitzonderingen daargelaten, niet echt affiniteit hebben met het politiewerk.

Citaat van: Rutger1 link=msg=1311187 date=1417183520
Achja, uiteindelijk zijn percentages niet belangrijk, je moet het toch zelf doen!

 O0

Citaat van: tazbrw link=msg=1311240 date=1417197405
Is het bij jullie nu ook dat als je het P traject hebt gevolgd dat je dan een jaar verkorting krijgt op de PA?

In A'dam wel, of ik de opleiding in combinatie met de verkorting aan zou raden is een ander verhaal.
Solliciatie Hoofdagent vanuit HTV-P - Amsterdam