Parkeren van piketvoertuigen

Auteur Topic: Parkeren van piketvoertuigen  (gelezen 6401 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 30 november 2014, 22:35:19
Hoeveel diensten bij de politie draaien er piket met een opvallende auto?
En hoeveel van die diensten hebben, als zij een spoedinzet hebben, ook daadwerkelijk een levensreddende taak?
M.a.w. is die vijf minuten extra tijd te verwaarlozen?
Ik denk als je piket draait voor een hele eenheid, dat dit geen belemmering hoeft te zijn.

Er is, in de directe woonomgeving, vast wel iets te vinden waar je zo'n piketvoertuig kwijt kunt.
En anders, waarom niet gewoon de voertuigen (binnen de wet en regelgeving) onopvallend ?!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #11 Gepost op: 30 november 2014, 22:45:19
In Wijchen staat ook regelmatig een opvallend piketvoertuig op een (afgesloten) parkeerplaats van de brandweer. Prima oplossing.
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #12 Gepost op: 3 december 2014, 19:18:32
Vaste parkeerplaats middels vergunning en camera toezicht.

En idd OPVOEDING !!!
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #13 Gepost op: 3 december 2014, 19:22:55
Citaat van: Mattijs link=msg=1312215 date=1417630712
Vaste parkeerplaats middels vergunning en camera toezicht.

En idd OPVOEDING !!!

Cameratoezicht is de oplossing. Dan kun je op beeld zien hoe een gemaskerde gek je auto in brand steekt.  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #14 Gepost op: 4 december 2014, 17:08:49
Citaat van: Mattijs link=msg=1312215 date=1417630712
Vaste parkeerplaats middels vergunning en camera toezicht.

En idd OPVOEDING !!!

Met een camera is het probleem niet opeens weg. Als iemand al zo gestoord is om andermans auto te vernielen dan maakt het die personen niet uit of dat nou wel of niet wordt gefilmd. Is misschien juist wel 'stoer', want je kunt het meteen aan al je vrienden laten zien.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #15 Gepost op: 4 december 2014, 17:48:26
Citaat van: Jerommeke link=msg=1309752 date=1416584305
Tsja, ik vraag me dan weer af waarom er niet (landelijk) gekeken wordt naar een mogelijkheid om opvallende piket-voertuigen van de politie tijdens piketdiensten te stallen op brandweerkazerne's, gemeentewerven, autodealers of andersinds van de openbare weg af...

Worden voertuigen zo vaak vernield dan?  :o
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #16 Gepost op: 4 december 2014, 19:03:31
Citaat van: Jerommeke link=msg=1311641 date=1417383319
Hoeveel diensten bij de politie draaien er piket met een opvallende auto?

Ik denk dat dat er nog best wel wat zijn. Bovendien... wat is opvallend? Ook de 'onopvallende' auto's zijn al vaak bekend en/of herkenbaar aan de inhoud of zelfs de grillflitsers.

Over die 5 min... In 9 van de 10 gevallen is die te missen, maar je zal maar net.... Denk aan grote (GRIP) incidenten, dreigende escalatie/openbare orde of een sporenbeeld dat vernietigd dreigt te worden door weer/publiek?
Bovendien wil je een stoffelijk overschot ook zo snel mogelijk van de straat af hebben, zeker in bepaalde gebieden. Het zijn maar 5 minuutjes, maar toch; als die niet van belang waren, kunnen ze ook eerst naar het politiebureau rijden om daar een auto op te halen  ;).

Schijnbaar is het noodzakelijk dat bepaalde mensen met SPOED kunnen uitrukken in bepaalde gevallen en daarvoor niet eerst moeten reizen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #17 Gepost op: 5 december 2014, 00:12:09
Stel je hebt piketdienst en je woont in een dorpje/gehucht, waar moet je je piket voertuig dan "veilig" neerzetten? Daar is geen brandweerkazerne, autodealer of iets waar je je auto "veilig" kunt neerzetten. Of dit nu een opvallend of onopvallend voertuig is. Daarbij vind ik dat het niet nodig moet zijn om met je eigen fiets of auto naar je piketvoertuig te moeten gaan. Want dan is het hele nut van een piketvoertuig weg als je eerst 5 of 10 min moet fietsen/rijden voor je je piketvoertuig in kan stappen en vanuit daar (met spoed) naar plaats van bestemming gaat. Daarbij kan het ook nog zijn dat je je gezin "opsluit" omdat je met de auto moet gaan (als je voertuig wat verder weg staat). Dan kan je gezin alleen nog op de fiets de deur uit als zij geen 2e auto hebben. Piketvoertuig moet gewoon voor de deur blijven staan, en dat soms auto's eenmaal vernield worden, sja, daar doe je weinig aan. Ook een opvallende piketwagen zal vernield worden, dit zijn meestal geen gelegenheidsvandalisten, ze weten dat zo'n auto daar staat enzo.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel