GRIP 3 Zeer Grote brand (loods Jachthaven het Steel) Voorstad Sint Jacob - Roermond 16-12-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer Grote brand (loods Jachthaven het Steel) Voorstad Sint Jacob - Roermond 16-12-2014  (gelezen 97159 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ultra

  • Journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Citaat van: Ultra link=msg=1317271 date=1419630085
Ik zal morgen weer eens richting de plek van de brand gaan en eens in het veld gaan kijken.

Door het flinke pak sneeuw dat is gevallen zal dit helaas niet gaan.


Ultra

  • Journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Er wordt duidelijk daar wat verborgen. Je merkt duidelijk dat ze daar geen pers willen hebben. Wat ik nou heb meegemaakt is echt werkelijk onvoorstelbaar.

Vanochtend besloten om weer een kijkje te nemen om te kijken of er activiteit bij de afgebrande loodsen was. Dit was niet het geval en na 5 minuten komt er een stadswachtbusje aangereden. Ik was in overtreding dit en dat, ik bevond me in een asbestgebied. Dat was helemaal niet waar maar toch maar ergens anders gaan staan. Werd redelijk bot behandeld en kreeg ook dingen naar m'n hoofd geslingerd als de grootste asbestverspreider van Roermond. Nou prima, ik laat me niet intimideren en ben ergens anders gaan staan. De stadswachten besloten me daarom te volgen. Ben ik niet zo van gediend en ben met de auto naar de andere kant gereden om daar ook wat foto's te maken. Nog geen minuut later verschijnt dat busje weer.

Ben toen naar de andere zijde gegaan, daar waar de basisschool ligt en jawel hoor, daar kwam het busje weer. Even gevraagd waar dit op sloeg om me zo te achtervolgen en me te proberen te intimideren. Uiteindelijk even naar de gemeente gebeld en mijn verhaal gedaan, wie ik ben, wat ik daar doe en ik me niet zo wens te laten behandelen. Enkele minuten later verschijnt ook een politieauto. Papieren werden gecontroleerd en volgens de agent mocht ik staan en gaan waar ik wou, zolang ik me maar niet in afgezet gebied bevond, wat ik ook niet heb gedaan. Toen omgedraaid en op een andere plek gaan staan en wéér de stadswachten die me achtervolgde. Uiteindelijk was ik het zat en heb me gedraaid en wilde vertrekken, maar toen kwam er een auto aan en ik kon niet langs, dus ik wil de beste man de ruimte geven en blijkbaar heb ik met m'n linkerwielen over een ondergesneeuwd grasveld gereden. En jawel hoor, daar kwamen ze, bumperklevend en met groot licht knipperend achter me aan. Uiteindelijk hebben ze me een boete van 140 euro gegeven.

Er is daar nog steeds geen activiteit en op het grasveld lopen de mensen met hun honden te wandelen en groepen kinderen in de sneeuw te spelen. Als hier daadwerkelijk nog zoveel asbest ligt is dit onacceptabel. Ik ben heel benieuwd wanneer daar actie wordt ondernomen.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Er wordt ook zeker wat verborgen daar. Want je maakt het mij niet wijs dat ze binnen 15 minuten alles geseald hebben met spul. Dat lukt je gewoon niet. En zo'n groot gebied in 1x weer vrijgeven: Dat kan ook nooit kloppen. Hoe wil je zo'n groot gebied gecontroleerd hebben zo vlug? Als ze over de binnenstad (en dan alleen de grond/trappen gecontroleerd) al meer dan 1 dag doen, hoe wil je dat giga gebied binnen een halve dag gedaan hebben? Ergens klopt het inderdaad niet.

Maar waarom heb je de boete gekregen? Omdat je over sneeuw reed?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Ultra

  • Journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Precies. Er wordt duidelijk wat verborgen. De boete is volgens de bon voor het rijden over een groenstrook. Zal wel gewoon pure frustratie van de 2 stadswachten zijn geweest.



Graag de offtopic discussie over een boete voor het rijden over een groenstrook per PM voortzetten en hier weer on-topic.
Moderator


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
We zullen via PM nog berichten uitwisselen over de boete.
Even een afbeelding ter verduidelijking van de "probleemgebieden".
Het gaat zich om het groengebied waar nu kinderen spelen en mensen gewoon de hond kunnen uitlaten.
De weg langs het groengebied is ook nooit schoongemaakt geworden maar nu wel vrijgegeven worden!
Basisschool gaat wel gesaneerd worden maar de tuin van ons huis wat er recht achter ligt niet waar ook spul ligt....

Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Winterbreak Roermond gaat niet meer open

Het evenement Winterbreak in Roermond stopt per direct.
Eigenlijk zou de wintermarkt deze maandag weer open gaan en tot 4 januari blijven staan. Maar vanwege de nasleep van de asbestbrand is besloten om het evenement te beëindigen.

Asbest
Na de grote brand bij jachthaven Het Steel werd de binnenstad van Roermond asbestvrij gemaakt. Maar op de attracties van Winterbreak lagen nog asbestdeeltjes, waardoor het lange tijd duurde voordat deze schoon werden verklaard. Tot die tijd moesten de attracties dicht blijven.

Lastig
Omdat het organisatorisch en logistiek lastig bleek om alle activiteiten weer te hervatten, is nu besloten om voortijdig te stoppen. De schaatsbaan op het Stationsplein blijft wel open.

http://www.1limburg.nl/winterbreak-roermond-gaat-niet-meer-open?context=latestarticles

kanttekening: de kraampjes en attracties die op het Munsterplein en Stationsplein stonden zijn vrijwel allemaal al weggehaald/opgeruimd zonder dat deze schoon zijn gemaakt. Doordat exploitanten nog niet open mochten hebben ze groot verlies gedraaid en hebben ze hun spullen gepakt en zijn vertrokken. Daarom is de Winterbreak voortijdig gestopt, doordat men niet (juist?) gehandeld heeft hebben de exploitanten groot verlies gedraaid en hebben hun biezen gepakt en staat er nu alleen de schaatsbaan op het Stationsplein nog en op het Munsterplein een tent die dicht is.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Flink omzetverlies voor ondernemers Winterbreak Roermond

Ondernemers van Winterbreak Roermond spreken van een 'flink stuk omzetverlies' nu de attracties niet meer open gaan door de nasleep van de asbestbrand.

Eigenlijk zou de wintermarkt maandag open gaan en tot 4 januari blijven staan, maar nu is besloten het evenement direct stil te leggen.

Schade
De ondernemers van Winterbreak spreken van een schade van tienduizenden euro's vanwege misgelopen inkomsten. Zij hopen op een vorm van compensatie. Hiervoor zijn ze in overleg met het Citymanagement Roermond. Er wordt bekeken of de schade op de evenenementenverzekering kan worden verhaald.

Miscommunicatie
De ondernemers klagen net als bewoners en ondernemers van de binnenstad over de gebrekkige communicatie of zelfs miscommunicatie vanuit de gemeente Roermond. Zo werden ze eerst ingelicht over sluiting van Winterbreak, toen weer van openstelling en vervolgens toch weer van sluiting van de attracties.
Ook is er onbegrip over het feit dat de ondernemers van de binnenstad na een paar dagen weer open mochten, maar de attracties van Winterbreak niet.

Brand
Na de grote brand bij jachthaven Het Steel werd de binnenstad van Roermond asbestvrij gemaakt. Omdat op de attracties van Winterbreak nog asbestdeeltjes lagen, duurde het langer voordat deze schoon werden verklaard. Tot die tijd moesten de attracties dicht blijven.
Het bleek organisatorisch en logistiek moeilijk om alle activiteiten weer te hervatten. Daarom is nu besloten om voortijdig de stekker uit het evenement te trekken. De schaatsbaan op het Stationsplein blijft wel open.

Bron: http://www.1limburg.nl/flink-omzetverlies-voor-ondernemers-winterbreak-roermond?context=topstory
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Ultra

  • Journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Nog steeds geen activiteit op en rondom het gebied. Toen er geïmpregneerd werd is de laatste keer dat ik asbestsaneerders in Roermond heb gezien. Het saneren van het asbest in de aangrenzende gebieden (oa het grasveldje waar ook vandaag mensen aan het wandelen zijn en kinderen spelen) lijkt geen prioriteit te hebben.

Sinds vandaag zijn de afzettingen aan de zijde van de Voorstad Sint Jacob flink verbeterd. Nu zijn er meer hekken geplaatst waardoor men niet meer langs de afzettingen richting het terrein kan. Ook staat er nu een hek met een verbodsbord op het bruggetje richting het bouwterrein achter de ECI.



Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Het is prachtig om de verdere ontwikkelingen te zien en te kunnen volgen. Maar ik denk dat het geen meerwaarde heeft om te gaan vermelden dat er vandaag niets is gebeurd. Gebeurd er niets in het veld kunnen ze achter de schermen er weldegelijk mee bezig zijn, dus gaat dit verhaal verder. En ja, als er niets gebeurd is er dus ook niets nieuws te vertellen. Heeft ook weinig nut om dat hier te gaan vermelden. ;)


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Asbest in Roermond pas rond de carnaval opgeruimd (dus over 7 !!!) weken.
http://www.1limburg.nl/asbest-roermond-pas-met-carnaval-opgeruimd?context=topstory
Dat is pas een slechte grap !
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter