Ambulance Motoren

Auteur Topic: Ambulance Motoren  (gelezen 187325 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #390 Gepost op: 19 juni 2012, 19:52:43
Even vanuit de interesse, heb je kunnen zien hoe die bevestigd zat? Net zoals bij de 15-381, op zo'n stang, of zoals op de 02-323 midden achterop??

Op een uitschuifbare paal. Men is er achter gekomen dat dát het lekkerste werkt (en zichtbaar is)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #391 Gepost op: 19 juni 2012, 22:49:08
Van horen-zeggen heb ik dat de Medisch Manager het risico te groot vindt. Wel zouden ze (gaan) werken met Rapid Responders in kleine auto's.

RemcoV
Er rijdt in de noordregio in de uren tussen 8 en 24 al een rapid in een S-max, Amsterdam gaat mogelijk nog volgen, maar een motorambu is behoorlijk extra risicovol, zeker met de tramrails in Amsterdam...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #392 Gepost op: 19 juni 2012, 23:02:12
Er rijdt in de noordregio in de uren tussen 8 en 24 al een rapid in een S-max, Amsterdam gaat mogelijk nog volgen, maar een motorambu is behoorlijk extra risicovol, zeker met de tramrails in Amsterdam...
Datzelfde soort ijzer ligt in Den Haag en Rotterdam! Als de rails gewoon in de weg liggen, kan er naast worden geremd, mocht de rails in een aparte grasbaan liggen, ligt er meestal een plak asfalt naast voor de motor ;) In Den Haag zie ik dat de motor vooral snel is als er weer eens iets open ligt, of op de hoofdbanen: gewoon tussen de auto's door want die hoeven immers maar een klein stukje opzij, of over het fietspad.

Ze rijden hier al sinds 1997 rond (da's 15 jaar) en alleen bij ijs zou ik het niet proberen (klik)

En wat snelheid en inzetbaarheid betreft: De rondrijdende motoren zijn overal snel en kunnen op vervoer na dezelfde hulp leveren als de normale ambulance. En als de ambulancemotorverpleegkundigen (ooit) in A-A ook als OvD-G gaan fungeren heb je die in principe tijdens de vroege en late dienst ook supersnel inzetbaar.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #393 Gepost op: 19 juni 2012, 23:07:26
Datzelfde soort ijzer ligt in Den Haag en Rotterdam! Als de rails gewoon in de weg liggen, kan er naast worden geremd, mocht de rails in een aparte grasbaan liggen, ligt er meestal een plak asfalt naast voor de motor ;) In Den Haag zie ik dat de motor vooral snel is als er weer eens iets open ligt, of op de hoofdbanen: gewoon tussen de auto's door want die hoeven immers maar een klein stukje opzij, of over het fietspad.

Ze rijden hier al sinds 1997 rond (da's 15 jaar) en alleen bij ijs zou ik het niet proberen (klik)

En wat snelheid en inzetbaarheid betreft: De rondrijdende motoren zijn overal snel en kunnen op vervoer na dezelfde hulp leveren als de normale ambulance. En als de ambulancemotorverpleegkundigen (ooit) in A-A ook als OvD-G gaan fungeren heb je die in principe tijdens de vroege en late dienst ook supersnel inzetbaar.
De indeling van de weg is in Amsterdam echt wel anders dan in Den Haag en Rotterdam, daar zie je dat er weinig trambanen ook door hulpdiensten gebruikt worden, ik rij sommige dagen 90% van mijn kilometers op de trambaan... die zijn er namelijk de doorgaande wegen...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #394 Gepost op: 19 juni 2012, 23:09:52
Maar welk gevaar geven die tramrails dan exact? Ik neem aan namelijk dat politiemotoren die gevaren dan ook zouden moeten hebben. En daar heb ik in ieder geval nog geen weet van.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #395 Gepost op: 19 juni 2012, 23:21:37
De indeling van de weg is in Amsterdam echt wel anders dan in Den Haag en Rotterdam, daar zie je dat er weinig trambanen ook door hulpdiensten gebruikt worden, ik rij sommige dagen 90% van mijn kilometers op de trambaan... die zijn er namelijk de doorgaande wegen...
Dat heb ik gemerkt, ben één keer in A-A geweest en tsja. Of zoals een hoofdagent daar zei: 'We hebben hier geen file, alleen maar langzaam rijdend verkeer'. Terwijl de trambaan in het midden drukker bezet is door HV-diensten dan het OV/taxi 8)

Verder is het in Haaglanden grotendeels hetzelfde qua indeling weg-trambaan, alleen rijden er wél ambulancemotoren tussen in plaats van alleen politiemotoren en de nieuwe brandweermotor (en het verkeer rijdt wat beter door). Dat lijkt me dus niet dé reden voor A-A om geen AMON te proberen of op te starten O0


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #396 Gepost op: 20 juni 2012, 00:26:51
Maar welk gevaar geven die tramrails dan exact? Ik neem aan namelijk dat politiemotoren die gevaren dan ook zouden moeten hebben. En daar heb ik in ieder geval nog geen weet van.  :)
Die liggen regelmatig hoor....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #397 Gepost op: 20 juni 2012, 00:40:58
Die liggen regelmatig hoor....
Dan heeft de AMON in ieder geval wat verband en pleisters bij zich e050

Zonder dollen: Dat heb ik in Den Haag nog nooit gehoord. Ik zal kijken hoever ik kan navragen of ik wat gemist heb..


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #398 Gepost op: 20 juni 2012, 00:42:21
Die liggen regelmatig hoor....

Vooral als het heeft geregend.  998765


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #399 Gepost op: 20 juni 2012, 09:12:55
Vooral als het heeft geregend.  998765
Wil je ons wat vertellen lange? ;)