Ambulance Motoren

Auteur Topic: Ambulance Motoren  (gelezen 187308 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #400 Gepost op: 20 juni 2012, 09:14:46
Natuurlijk kunnen we alle verschillen en overeenkomsten tussen Den Haag, Rotterdam en Amsterdam gaan benoemen. En dat kan best leerzaam zijn, maar als er in Rotterdam een manager zit die in de afweging tussen voordelen en risico's het inzetten van motoren verantwoord acht en in Amsterdam zit een manager die de risico's ten opzichte van de voordelen te groot acht dan is dat al een verschil.

RemcoV
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #401 Gepost op: 10 juli 2012, 22:53:37


Dienst: GGD Kennemerland
Post: Zijlweg
Roepnummer: 12-321
Soort voertuig: Ambulance-motor
Merk & type: BMW-R1200RT-A
Kenteken: 95-MB-FT
Byzonderheden: Voorzien van extra richtingaanwijzers voorzijde (op de valbeugels), een Hänsch Movia SL lamp en MDT met Citygis
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #402 Gepost op: 10 juli 2012, 22:59:38
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #403 Gepost op: 11 juli 2012, 08:32:47


Byzonderheden: Voorzien van extra richtingaanwijzers voorzijde (op de valbeugels), een Hänsch Movia SL lamp en MDT met Citygis

Mooie foto en fraaie motor, inderdaad, en zo'n Movia SL is natuurlijk state-of-the-art  O0

Toch een vraagje - ik meen in de ECE richtlijnen ooit gelezen te hebben dat extra richtingaanwijzers niet tot de voor motoren toegestane extra verlichting behoren (en voor iemand slim opmerkt dat dit zijknipperlichten zijn, die mogen op motoren ook niet). Is er voor dit stel dan een extra ontheffing verleend?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #404 Gepost op: 11 juli 2012, 13:26:56
Toch een vraagje - ik meen in de ECE richtlijnen ooit gelezen te hebben dat extra richtingaanwijzers niet tot de voor motoren toegestane extra verlichting behoren
Is er voor dit stel dan een extra ontheffing verleend?

Eerlijk gezegd geen idee.... Misschien dat deze richtingaanwijzers beter zichtbaar zijn als de blauwe signalering aan staat (misschien werken ze zelfs wel alleen als blauw aan staat)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #405 Gepost op: 12 juli 2012, 14:48:50
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #406 Gepost op: 12 juli 2012, 15:14:40
excuces zo beter?

http://imageshack.us/photo/my-images/829/naamloosizb.jpg/

Van voren goed zichtbaar(O0), maar dat pitje achterop..  :-\ 98uiye


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #407 Gepost op: 12 juli 2012, 15:18:25
Van voren goed zichtbaar(O0), maar dat pitje achterop..  :-\ 98uiye
toch nog redelijk zichtbaar hoor. hij kan nog een eind omhoog worden geschoven tot aan de schouder/helm van de chauffeur
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #408 Gepost op: 12 juli 2012, 15:38:00
toch nog redelijk zichtbaar hoor. hij kan nog een eind omhoog worden geschoven tot aan de schouder/helm van de chauffeur
Ik doel niet op de hoogte/diepte/lengte waarop je hem ziet, maar eeh, de zichtbaarheid cq felheid van het lampje. Dat lampje is niets vergeleken met dit lampje:



Dienst: GGD Kennemerland
Post: Zijlweg
Roepnummer: 12-321
Soort voertuig: Ambulance-motor
Merk & type: BMW-R1200RT-A
Kenteken: 95-MB-FT
Byzonderheden: Voorzien van extra richtingaanwijzers voorzijde (op de valbeugels), een Hänsch Movia SL lamp en MDT met Citygis


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #409 Gepost op: 12 juli 2012, 17:02:00
Is volgens mij geen BMW maar een Yamaha
jazeker wel een bmw
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge