GRIP 1 (dode en zwaargewonde bij instorting) Max Planckstraat - Ede 31-03-2015

Auteur Topic: GRIP 1 (dode en zwaargewonde bij instorting) Max Planckstraat - Ede 31-03-2015  (gelezen 55744 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Dat van die instructeur is speculatie. Vind ik nergens terug in de berichtgeving.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: loenetik link=msg=1341090 date=1427978482
en de hulpdiensten vertrouwen hier op en maken geen scan met bv een W.B.C..

Een scan maken met de Warmtebeeldcamera is vrij nutteloos omdat je daarmee nooit een slachtoffer zult vinden die onder het puin ligt. De WBC kijkt namelijk naar het bovenste in de  oppervlakte en kan niet door voorwerpen heen kijken. Als er dus een complete dakconstructie bovenop je ligt zal de warmtebeeldcamera daar practisch niets van zien.
De enige oplossingen zijn een speurhond van de landelijke eenheid of alles uitgraven tot je zeker weet dat er niks onder ligt.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Heijnsbergen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 388
Er bestaan ook nog technische zoekmiddelen, zoals geluidssensoren en searchcams. Bijvoorbeeld USAR.NL heeft daar de beschikking over.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,332
En dan kom je dus uit bij, zoals Luke_BNV al zei, bij de LE...


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Heijnsbergen link=msg=1341119 date=1427985931
Er bestaan ook nog technische zoekmiddelen, zoals geluidssensoren en searchcams. Bijvoorbeeld USAR.NL heeft daar de beschikking over.
En nu met beide voeten aan de grond en de keiharde praktijk. En dan gaan we keurig af op wat er door het bedrijf of BHV wordt gemeld. En als die melden dat er niemand meer binnen zit ga je niet nog eens eigen personeel in een gevaarssituatie brengen, wellicht geheel voor niets. Zo is het toch?


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Er is ook niet altijd een sluitende registratie te maken. Waar ik werk zou je dan een portier moeten gaan aannemen en alle uitgangen sluiten zodat iedereen zich ook weer bij de portier moet afmelden. Onwerkbaar en heel erg duur in een 24uurs bedrijf dus gebeurt niet. Je moet het dus met de praktijk doen en die is niet altijd sluitend. Daar zal je het mee moeten doen en dat de brandweer geen onnodige risico neemt vind ik volledig verdedigbaar in dit geval. In dit geval gewoon een trieste samenloop van omstandigheden. Was er 1 persoon van het eigen filiaal en 1 van het andere filiaal bedolven geweest was het waarschijnlijk wel opgemerkt.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Als geen van de medewerkers, als je eenmaal buiten staat,twee collega's, waarmee je in de ochtend samen bent geweest, mist dan kun je toch moeilijk van de BHV en brandweer verwachten dat men toch naar binnen gaat en vervolgens gaat gaat zoeken met alle mogelijke gevaren van dien.


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Citaat van: Peter71 link=msg=1341132 date=1427992885
En nu met beide voeten aan de grond en de keiharde praktijk. En dan gaan we keurig af op wat er door het bedrijf of BHV wordt gemeld. En als die melden dat er niemand meer binnen zit ga je niet nog eens eigen personeel in een gevaarssituatie brengen, wellicht geheel voor niets. Zo is het toch?

Brandweermensen moeten toch leren leven met gevaarssituaties vind ik. Je moet geen onnodige risico's nemen, en eigen veiligheid gaat voor, maar risico's horen bij de job.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Citaat van: Crepusculum link=msg=1341158 date=1427999617
Brandweermensen moeten toch leren leven met gevaarssituaties vind ik. Je moet geen onnodige risico's nemen, en eigen veiligheid gaat voor, maar risico's horen bij de job.

Ja ja, dus 9 van de 10 keer volledig nutteloos risico lopen? Als mijn bevelvoerder zo zou spreken als jij, stap ik die wagen niet in..


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998

En nu met beide voeten aan de grond en de keiharde praktijk. En dan gaan we keurig af op wat er door het bedrijf of BHV wordt gemeld. En als die melden dat er niemand meer binnen zit ga je niet nog eens eigen personeel in een gevaarssituatie brengen, wellicht geheel voor niets. Zo is het toch?
Waarom, dat vroeg ik al eerder, gaan de duikers bij een WO wel het water in als men zegt dat er niemand in het voertuig zat?