Korpsgesprek

Auteur Topic: Korpsgesprek  (gelezen 9317 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Cinnepin

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Gepost op: 25 april 2015, 20:19:47
Hallo!

Ik heb nu a.s woensdag mijn korpsgesprek en ik heb er zin in!!!!  098uo
Ik heb alleen misschien een rare vraag.
Ik ben nu flink bezig met het voorbereiden voor mijn presentatie maar ik ben bang dat ik een aantal punten ga vergeten door bijvoorbeeld mijn zenuwen ..
Is het vreemd als ik iets van een geheugensteuntje/spiekbriefje meeneem?  e050 En dan bedoel ik niet volle a4tjes maar eerder een blaadje met wat aantal punten erop vermeld?  e050  e050
Daarnaast ben ik benieuwd hoelang het duurt voordat je bericht krijgt of je door bent of niet. Krijg je het meteen? Of moet je een aantal dagen wachten?


Ik ben ondertussen denk ik wel al goed op de hoogte over verschillende actualiteiten. En ik weet dat een van de grootste tips is om mezelf te blijven  8) ;D
Maar als iemand nog tips heeft dan hoor ik ze graag! Alle tips zijn welkom!




Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #1 Gepost op: 25 april 2015, 20:49:20
Als ik daar zou zitten om je te beoordelen dan zou ik toch even achter mijn oren krabben. Ik zou het je dus afraden om een spiekbriefje mee te nemen, ook al heb je de beste bedoelingen. ;)


guest16442

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 25 april 2015, 20:51:21
Het is - naar mijn ervaring - niet echt een presentatie. Je begint gewoon wat over jezelf te vertellen en ondertussen zullen zij verdiepende vragen stellen wanneer ze iets horen waar ze meer over willen weten, of juist iets niet hebben gehoord waar ze juist iets van willen weten. Uiteindelijk is het gewoon een interacterend gesprek. Ik zou dus inderdaad geen spiekbriefje meenemen! Lijkt me ook niet nodig als je daar bent om jezelf te 'prijzen'.

Succes!  ;)

PS: Ik kreeg in mijn geval - nadat ze voor een x-aantal minuten waren teruggetrokken - direct te horen of ik onder voorbehoud was aangenomen.


Cinnepin

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #3 Gepost op: 25 april 2015, 21:05:08
Bedankt voor jullie snelle reacties! Ja ik was al zo aan het twijfelen. Heb nog nooit een sollicitatiegesprek gehad voor een """echte""" baan zal ik maar zeggen maar meer voor een vakantiebaantje e050 998765 een dikke no go dus  ;D thanks!


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #4 Gepost op: 29 april 2015, 17:13:31
Kan iemand mij vertellen wat voor personen bij dit gesprek aanwezig zijn?


guest15549

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 29 april 2015, 17:33:34
Citaat van: Waus link=msg=1346872 date=1430320411
Kan iemand mij vertellen wat voor personen bij dit gesprek aanwezig zijn?

Bij mij (eenheid den haag) waren het twee selectieadviseurs van de eenheid waarvan eentje de coordinator is en de ander vrij nieuw was als selectieadviseur. Beiden hadden aardig wat ervaring met het werk op straat.


Cinnepin

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #6 Gepost op: 29 april 2015, 17:40:38
Ja ik had ook een coordinator en een selectie adviseur. Helaas houd het voor mij op dit jaar. Had net mijn korpsgesprek en alle punten waren hartstikke goed op 1 punt na. Ik ben TE sociaal. Jammer dat mn goede eigenschap weinig waard is bij de politie. Volgend jaar maar weer eens opnieuw proberen maar op een niveau lager


guest15549

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 29 april 2015, 17:46:45
Citaat van: Cinnepin link=msg=1346881 date=1430322038
Ja ik had ook een coordinator en een selectie adviseur. Helaas houd het voor mij op dit jaar. Had net mijn korpsgesprek en alle punten waren hartstikke goed op 1 punt na. Ik ben TE sociaal. Jammer dat mn goede eigenschap weinig waard is bij de politie. Volgend jaar maar weer eens opnieuw proberen maar op een niveau lager

Hoe bedoel je "te sociaal"?


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #8 Gepost op: 29 april 2015, 17:51:53
Citaat van: RS496 link=msg=1346885 date=1430322405
Hoe bedoel je "te sociaal"?

Jammer zeg! Idd hoe bedoel je te sociaal?


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #9 Gepost op: 29 april 2015, 18:20:35
Citaat van: Cinnepin link=msg=1346881 date=1430322038
Ja ik had ook een coordinator en een selectie adviseur. Helaas houd het voor mij op dit jaar. Had net mijn korpsgesprek en alle punten waren hartstikke goed op 1 punt na. Ik ben TE sociaal. Jammer dat mn goede eigenschap weinig waard is bij de politie. Volgend jaar maar weer eens opnieuw proberen maar op een niveau lager

Wat jammer!!
Voor welk niveau had je gesolliciteerd?
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.