Ambulancepersoneel voert actie voor betere CAO 2015

Auteur Topic: Ambulancepersoneel voert actie voor betere CAO 2015  (gelezen 9073 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #20 Gepost op: 3 juli 2015, 13:53:59
Citaat van: Luer-lock link=msg=1358369 date=1435349923
http://www.at5.nl/artikelen/144632/dat-onze-bazen-zoveel-geld-binnen-harken-dat-is-gewoon-pijnlijk

het lijkt zo de belastingdienst wel, leuker kunnen we t niet maken....  :-\ :o
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Luer-lock

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 285
Never underestimate the power of stupid people


hbj

  • ambulancemedewerker
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #22 Gepost op: 8 juli 2015, 22:23:10
Schandalig!!!  >:(   CNV gaat overstag.... >:(  


FNV wil verder actie voeren om te voorkomen dat we nog meer rechten verkwanselen!!!

mensen van CNV stem NEE en laat ons SAMEN verder strijden voor een betere CAO !! één die we eigenlijk al jaren verdienen!!



 Zwolle, 8 juli 2015
PERSBERICHT Ambulancezorg Nederland

Onderhandelingsresultaat bereikt tussen AZN en CNV Zorg & Welzijn
Werkgeverorganisatie Ambulancezorg Nederland (AZN) en vakbond CNV Zorg & Welzijn
hebben vandaag een onderhandelingsresultaat bereikt over een nieuwe cao voor de
ambulancesector. De nieuwe cao geldt voor alle 5.500 ambulancemedewerkers van de
25 Regionale Ambulance Voorzieningen (RAV’s) in Nederland. Het akkoord kwam tot
stand nadat AZN afgelopen vrijdag een voorstel heeft gedaan als ultieme poging om tot
een akkoord te komen. Dit na een periode van acties en werkonderbrekingen door de
vakbonden.
Het onderhandelingsresultaat
Het onderhandelingsresultaat bevat afspraken voor een nieuwe cao met een looptijd van twee jaar
(tot 1 januari 2017). In deze periode krijgen de ambulancemedewerkers onder andere een
structurele loonsverhoging van 3 procent. AZN legt het onderhandelingsresultaat met een positief
advies voor aan de eigen achterban. CNV legt het ook voor aan hun leden, zij kunnen hierover
stemmen. FNV Zorg & Welzijn heeft zich tot nu toe nog niet uitgesproken over het resultaat. AZN
hoopt dat de FNV alsnog bereid is het onderhandelingsresultaat te tekenen.
Tijd om vooruit te kijken
Met het onderhandelingsresultaat komt er een einde aan de impasse die was ontstaan nadat AZN
en vakbonden het lange tijd niet eens konden worden over een nieuwe cao. AZN en CNV Zorg &
Welzijn zijn verheugd dat de sector weer vooruit kan kijken. AZN spreekt de hoop uit dat ook FNV
Zorg & Welzijn alsnog het akkoord zal tekenen. “Het is een goede zaak dat er nu een nieuwe cao
komt. Daarmee voorkomen we dat de al jarenlange prettige onderlinge verhoudingen in onze
sector verdere schade oplopen. Ook in het kader van de patiëntveiligheid is het goed dat de acties
worden beëindigd en we weer samen vooruit kunnen kijken”, reageert Hans Simons, voorzitter
AZN.
Langer gezond werken
In het onderhandelingsresultaat zijn diverse afspraken gemaakt die ervoor zorgen dat
ambulancemedewerkers langer gezond en duurzaam inzetbaar zijn. Zo kunnen oudere
medewerkers afzien van nachtdiensten, zijn er afspraken over flexibilisering en werkzekerheid
gemaakt en kunnen medewerkers de uren van hun Persoonlijk Levensfase Budget (PLB) vrijwillig
omzetten naar een Persoonlijk Budget voor Duurzame Inzetbaarheid. Dit is slechts een greep uit de
afspraken.


Beste mensen,



Ik heb dringend de behoefte om als collega mijn mening te uiten omtrent de trieste ontwikkelingen van vandaag.

Het is werkelijk onbegrijpelijk hoe slecht het CNV zich weer van zijn kant laat zien. Vorige week was de vertegenwoordiger van het CNV nog vol met strijdbare woorden tijdens onze eerste werkonderbreking, en nu, een weekje later lijken ze de handdoek in de ring te gooien. 180 graden omgedraaid!

Zijn ze zo van mening en visie veranderd? Of speelt er wat anders.....Ze zijn toch niet afgekocht, of misschien beter gezegd, omgekocht????

Je zou het bijna gaan denken. Zeker als je naar het onderhandelingsresultaat kijkt. Het enige wat ze concreet afgesproken hebben is wat loonsverhoging. En verder?? Verder helemaal NIETS!!!!
een loonsverhoging en niet eens met terugwerkende kracht!!

Het voelt echt als een mes in de rug, verloochend, besodemieterd, waarom gaat de CNV  ineens zonder de FNV rond tafel met AZN???

Daarom mensen, kijk goed naar dit resultaat. Laat je niet in de war brengen door allerlei mooie praat en ingewikkeld taalgebruik. Het gaat echt helemaal nergens over! Daar hebben we toch niet ons best voor gedaan 10 weken lang? Daarvoor hebben we onszelf toch niet al die weken tekort voor gedaan??

Daarom mensen, probeer elkaar ervan te overtuigen dat dit niet goed is voor ons wat de CNV ons nu voorschotelt , niet goed voor onze beroepsgroep en dat we dit niet accepteren!!

Zo gaan we elke keer weer met CAO-onderhandelingen stappen achteruit en wordt de kloof met onze collega's in de ziekenhuizen steeds groter en de waardering voor ons steeds minder. DAT MOGEN WE NIET LATEN GEBEUREN!!




Moedig elkaar aan om NEE te zeggen tegen dit resultaat. Laat CNV weten dat dit niet door de beugel kan en onacceptabel is en stem NEE!!!!!!







Een hartelijke groet,


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #23 Gepost op: 8 juli 2015, 22:48:26
Goh Hbj...stel  je eens voor als je wilt..dan weten we ook met wie we te maken hebben...dat vergemakkelijkt de discussie...


KJBouwhuis

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #24 Gepost op: 21 juli 2015, 15:21:28
Goedemiddag,

Mijn naam is Kirsten Bouwhuis en ik wil mijn afstudeerproductie aan de School voor Journalistiek over de acties rondom een betere CAO houden.
Mijn eerste vraag betreft het Zeeuwse ambulancepersoneel die, zo begreep ik uit enkele nieuwsberichten, nog actie gaat voeren. Misschien is het wat teveel gevraagd, maar is er iemand die mij met een ambulancepost in Zeeland in contact kan brengen? Ik zou graag een interview willen houden met verschillende mensen.
Daarnaast ben ik op zoek naar (leidinggevende) actievoerders van verschillende regio's. Van deze personen zou ik graag een fotoreportage willen maken met daarbij een korte begeleidende tekst.
Hopelijk ben ik niet te veeleisend en is deze oproep niet misplaatst. (M.a.w.: hopelijk wordt het niet als spam gezien!)

Vriendelijke groet,
Kirsten Bouwhuis


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #25 Gepost op: 10 oktober 2015, 00:22:16
Ondertussen moddert alles maar door en ligt er nog steeds geen fatsoenlijke CAO...
Het lijkt erop dat alle actievormen tot op heden geen (gewenst) effect hebben.. triest.




Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #27 Gepost op: 3 november 2015, 22:15:19
p2kflex
21:58:37 03-11-15GROUP-1BESTE COLLEGA'S : DIT WAS HENK ZIJN LAATSTE DIENST ACHTER DE MOBI BEDANKT VOOR DE SAMENWQERKING EN..... HET MOOISTE CADEAU EEN AMBU CAO AKKOORD !!
0120901MKA Amsterdam-Amstelland (Traumaheli Lifeliner 1 / MMT 901)
Samen sterk in de hulpverlening!