Vraagje over asociaal rijgedrag

Auteur Topic: Vraagje over asociaal rijgedrag  (gelezen 10379 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #30 Gepost op: 10 juli 2015, 12:01:14
Jup daar zit het 'em in, de vaste lijnen komen binnen bij de regionale meldkamer. Wel of geen afscherming, je nummer is altijd te zien.
Mobiele lijnen komen binnen via driebergen, daar kunnen ze wel/niet je mobiele nummer zien als hij is afgeschermd. Feit is dat bij het doorzetten van Driebergen naar de regionale MK het nummer niet mee komt, het nummer wordt niet altijd gevraagd en/of gegeven waardoor die info ontbreekt.
Imei nummer is wel altijd zichtbaar als men zonder simkaart belt.
Wij krijgen altijd het telefoonnummer mee van Driebergen. De standaardzin: "Ik heb een melder voor u voor een ambulance/brandweer/politie met het volgende nummer: 06-,etc". Vervolgens wordt de melder doorgezet. Hebben wij dan altijd het geluk dat men met nummerherkenning belt?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #31 Gepost op: 10 juli 2015, 12:10:43
Tja ik heb geen idee waar het aan ligt, ik heb regelmatig meegemaakt dat er geen nummer meegezonden werd en men terug moet bellen naar Driebergen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #32 Gepost op: 10 juli 2015, 12:41:23
Tja ik heb geen idee waar het aan ligt, ik heb regelmatig meegemaakt dat er geen nummer meegezonden werd en men terug moet bellen naar Driebergen.
Volgens mij heeft dat te maken met de keuze van de betreffende OC. De ene kiest voor koud doorzetten vanuit Driebergen en anderen kiezen ervoor om het nummer mee te krijgen van de 112-centralist. Bij koud doorzetten komt het nummer niet mee naar het OC en zal er inderdaad teruggebeld moeten worden. Driebergen ziet altijd het nummer, wel of geen nummerherkenning ingeschakeld.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #33 Gepost op: 10 juli 2015, 13:25:45
Wat ik me dan afvraag, waarom zou er gekozen worden voor koud doorzetten? Tijdswinst?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #34 Gepost op: 10 juli 2015, 18:08:37
Citaat van: Bert65 link=msg=1361293 date=1436516516
Ja, en?
De BOA achterin de flitsbus houdt zich bezig met een snelheidsovertreding maar houdt geen toezicht op het weggedrag. Trajectcontroles zijn ook leuk voor de staatskas maar dragen niet bij aan het (sociale) gedrag van de bestuurders.
En volgens mij leidt dit tot een toename van hufterigheid en misschien ook wel tot meer onderlinge uiting van irritaties met soms verkeersruzies tengevolg.

Netjes rijgedrag stopt niet na de rijlessen en het rij-examen, echter als er (behalve automatisch rood-licht- en snelheidscontrole) niet op wordt gehandhaafd, dan is dat een kans tot het verdwijnen van de verkeers-discipline bij de weggebruiker.


Mede uit oogpunt van verkeersveiligheid zou het daarom bespreekbaar moeten worden om deze toezichts-en handhavings-taken waar de politie blijkbaar amper aan toekomt, uit te besteden aan private bedrijven, of op de snelweg aan RWS, zoals ook op het water.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #35 Gepost op: 10 juli 2015, 18:12:56
Citaat van: Whalertje link=msg=1361382 date=1436544517

Mede uit oogpunt van verkeersveiligheid zou het daarom bespreekbaar moeten worden om deze toezichts-en handhavings-taken waar de politie blijkbaar amper aan toekomt, uit te besteden aan private bedrijven, of op de snelweg aan RWS, zoals ook op het water.
Nee, dat niet zeg! Handhaving hoort bij de politie, niet bij RWS en al helemaal niet bij private bedrijven.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #36 Gepost op: 10 juli 2015, 20:55:05
Wat ik me dan afvraag, waarom zou er gekozen worden voor koud doorzetten? Tijdswinst?
Ja, denk ik wel. Kan mij voorstellen dat een OC in een grote stad aardig wat 112 telefoontjes krijgt en als 80% flutmeldingen zijn kost het noteren van het nummer teveel tijd iedere keer.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #37 Gepost op: 10 juli 2015, 21:42:47
Nee, dat niet zeg! Handhaving hoort bij de politie, niet bij RWS en al helemaal niet bij private bedrijven.
Hear, hear.

Geachte Minister, leest U mee?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #38 Gepost op: 10 juli 2015, 21:46:05
Sorry hoor maar het zal toch niet gebeuren dat een mannetje van Cition gaat handhaven op A en N-wegen (hoop ik).


DJester

  • Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #39 Gepost op: 27 juli 2015, 11:10:41
Citaat van: Bert65 link=msg=1358286 date=1435330238
Daar zijn andere mensen voor; die worden daarvoor betaald. De man in de Vivaro zou het best niet eens kunnen zijn met jouw rijdrag en dat zal dan weer een meningsverschil op kunnen leveren op een snelweg; wie heeft het nu dan bij het rechte eind?

M.i. ben je als inwoner van Nederland verplicht een ander op zijn of haar misdragingen aan te spreken. Dit heet sociale controle. Maar helaas denkt iedereen tegenwoordig enkel nog maar aan zichzelf.