Het voeren van OGS, toestemming, melding aan de politie ?

Auteur Topic: Het voeren van OGS, toestemming, melding aan de politie ?  (gelezen 5628 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Gisteren in het topic van rws met ogs bedacht ik me in eens, hoe zit het met ogs voeren voor diensten die geen "meldkamer" hebben.

Kijk als een van parate diensten(ambu, brandweer & politie(kmar)) een melding krijgen dan verloopt dat vaak in overeenstemming met de meldkamer. Ik weet dat voor DCMR/Havenmeester Rotterdam ook via de MK brandweer verloopt. Maar hoe zit het met diensten zoals de bloedbank of de landelijke hoofdofficier van Justitie, ProRail die met spoed naar een melding moeten? Word zulke Prio 1 ritten geregistreerd bij de politie?




HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #1 Gepost op: 3 juli 2015, 14:54:21
RWS heeft diverse meldkamers alleen noemen wij ze Centrales waarvanuit de WIS'jes worden aangestuurd alsmede de signalering kan worden aangepast.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2 Gepost op: 3 juli 2015, 19:10:47
Buitenlandse hulpdiensten, Sanquin etc maken een melding bij de LE dat zij met spoed rijden. Voor ProRail weet ik het niet, dat zou ook via de lokale meldkamer kunnen gaan.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #3 Gepost op: 7 juli 2015, 13:09:05
Prorail komt 9 van de 10 keer TP in opdracht van de politie als er bijvoorbeeld een treinspringer is geweest. Dus dan zal driebergen ze aansturen en toestemming geven lijkt me.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #4 Gepost op: 7 juli 2015, 13:36:37
Om de reddingsbrigade als voorbeeld te nemen.. Daar kan de toestemming zowel vanuit de GMK komen (alle 3 diensten, afhankelijk van de regionale afspraken) of vanuit de eigen hierarchie, wat vaak het geval is bij lokale incidenten of SAR meldingen.


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #5 Gepost op: 7 juli 2015, 14:27:54
Wie is bevoegd/aangewezen om te toetsen of deze toestemming terecht is verleend?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #6 Gepost op: 7 juli 2015, 14:57:44
De rechter.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #7 Gepost op: 7 juli 2015, 16:13:56
Kijk eens naar dit fragment: daar wordt dit voor donatie ritten besproken: https://www.youtube.com/watch?v=WDOq4-RwjgE
Hobby Bobby eenheid Den Haag


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #8 Gepost op: 1 augustus 2015, 11:51:14
ik ben bijna geneigd te zeggen dat daar geen meldkamer aan te pas komt. Iedere rit met donororgaan is spoed, toch?


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #9 Gepost op: 3 augustus 2015, 13:46:01
Citaat van: LSPD link=msg=1364768 date=1438422674
ik ben bijna geneigd te zeggen dat daar geen meldkamer aan te pas komt. Iedere rit met donororgaan is spoed, toch?

Volgens mij zijn juist donor ritten wel aangemeld bij de meldkamer van LE (Driebergen?)