Niet altijd onderscheidingstekens op schouders?

Auteur Topic: Niet altijd onderscheidingstekens op schouders?  (gelezen 9489 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #20 Gepost op: 22 september 2015, 15:02:54
En daarom: Zeuren.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #21 Gepost op: 24 september 2015, 13:07:38
Wordt empathisch vermogen getoetst in de selectie?


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #22 Gepost op: 24 september 2015, 16:54:33
Citaat van: LSPD link=msg=1374934 date=1443092858
Wordt empathisch vermogen getoetst in de selectie?
Ja zeker, ik zeg ook niet dat ik het mij niet voor kan stellen dat vrouwen het vervelend vinden als mannen naar hun borsten kijken. Ik zeg alleen dat ik het niet eens ben met het verband tussen de ROT en het 'gluren'.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #23 Gepost op: 25 september 2015, 15:08:21
Ik heb mijn stelling ingenomen met in mijn achterhoofd voorbeelden waarbij ik vind dat mensen te handtastelijk worden en ook suggestieve opmerkingen maken in de richting van vrouwelijke agenten. Of het verplaatsen ook daadwerkelijk zorgt voor minder (langdurig) staren (voor wie dat niet wist: dat is wel degelijk seksuele intimidatie) is voor mij een bijzaak. Als het zorgt voor een groter veiligheidsgevoel voor ook maar een paar vrouwelijke dienders zou dat voor mij genoeg reden zijn.

Ik zou de gevoelens die de vrouwen hierbij hebben niet bestempelen als "zeuren" al was het maar omdat je niet weet wat zij meegemaakt hebben of hoe zij in het leven staan. Niet iedereen is zoals jij en daar dien je rekening mee houden.

Als hiervoor bestaande uniformen (België) aangepast moeten worden en het dus veel geld kost, kan ik me voorstellen dat dit niet zomaar gebeurt. Maar in de discussie of in NL de ROT op de borst gedragen moet worden, en als in België geheel nieuwe uniformen komen, vind ik genoemde argumenten genoeg om ROT op de schouders te plaatsen/houden.

Defensie is hierin naar mijn mening een ander verhaal omdat daar voor zo ver ik weet rangen een veel grotere rol spelen.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #24 Gepost op: 25 september 2015, 16:23:28
Citaat van: LSPD link=msg=1375269 date=1443186501
Ik heb mijn stelling ingenomen met in mijn achterhoofd voorbeelden waarbij ik vind dat mensen te handtastelijk worden en ook suggestieve opmerkingen maken in de richting van vrouwelijke agenten. Of het verplaatsen ook daadwerkelijk zorgt voor minder (langdurig) staren (voor wie dat niet wist: dat is wel degelijk seksuele intimidatie) is voor mij een bijzaak. Als het zorgt voor een groter veiligheidsgevoel voor ook maar een paar vrouwelijke dienders zou dat voor mij genoeg reden zijn.

Ik zou de gevoelens die de vrouwen hierbij hebben niet bestempelen als "zeuren" al was het maar omdat je niet weet wat zij meegemaakt hebben of hoe zij in het leven staan. Niet iedereen is zoals jij en daar dien je rekening mee houden.

Als hiervoor bestaande uniformen (België) aangepast moeten worden en het dus veel geld kost, kan ik me voorstellen dat dit niet zomaar gebeurt. Maar in de discussie of in NL de ROT op de borst gedragen moet worden, en als in België geheel nieuwe uniformen komen, vind ik genoemde argumenten genoeg om ROT op de schouders te plaatsen/houden.

Defensie is hierin naar mijn mening een ander verhaal omdat daar voor zo ver ik weet rangen een veel grotere rol spelen.
Dan zijn we het toch eens? ::)


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #25 Gepost op: 25 september 2015, 19:56:07
Citaat van: LSPD link=msg=1375269 date=1443186501
Ik heb mijn stelling ingenomen met in mijn achterhoofd voorbeelden waarbij ik vind dat mensen te handtastelijk worden en ook suggestieve opmerkingen maken in de richting van vrouwelijke agenten. Of het verplaatsen ook daadwerkelijk zorgt voor minder (langdurig) staren (voor wie dat niet wist: dat is wel degelijk seksuele intimidatie) is voor mij een bijzaak. Als het zorgt voor een groter veiligheidsgevoel voor ook maar een paar vrouwelijke dienders zou dat voor mij genoeg reden zijn.

Ik zou de gevoelens die de vrouwen hierbij hebben niet bestempelen als "zeuren" al was het maar omdat je niet weet wat zij meegemaakt hebben of hoe zij in het leven staan. Niet iedereen is zoals jij en daar dien je rekening mee houden.

Als hiervoor bestaande uniformen (België) aangepast moeten worden en het dus veel geld kost, kan ik me voorstellen dat dit niet zomaar gebeurt. Maar in de discussie of in NL de ROT op de borst gedragen moet worden, en als in België geheel nieuwe uniformen komen, vind ik genoemde argumenten genoeg om ROT op de schouders te plaatsen/houden.

Defensie is hierin naar mijn mening een ander verhaal omdat daar voor zo ver ik weet rangen een veel grotere rol spelen.

Misschien denk ik teveel uit vanuit mijn eigen referentiekader in deze situatie inderdaad. maar je moet het wel met mij eens zijn dat een paar vrouwen (in deze casus) het verpesten voor de anderen die er totaal geen problemen mee hebben.  bovendien zitten de ROT op het VHV en ziet men niet een de vormen der vrouw.


NavySeals

  • Selectie politievrijwilliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #26 Gepost op: 14 november 2015, 12:51:02
Ik weet dat bij de Britse krijgsmachten vaak ROT's worden gedragen voor de borst (wel in het midden, voor de knopen). Dit gebeurt vooral met het dagelijks tenue. Ik meen dat daarvoor een soort ketting met houder wordt gebruikt. Over vrouwelijk personeel weet ik het niet, dat kan ik nog even uitzoeken....
Het ROT aan de spreeksleutelhouder is leuk, maar deze verdwijnt toch ook onder het VHV? Eigenlijk zou je op het vest een Velcro-strip maken (Ja, klittenband) en daar je ROT opplakken.... Zijn er nog mensen met ideeën die geen 'sexuele intimidatie' kunnen zijn? Ik snap dat dat het gevoel er is, zeker, maar als iemand al gaat kijken naar wat je rang is, lijkt me sowieso niet noodzakelijk....
Politievrijwilliger NHN (selectieprocedure) Vrijwilliger ZLSM - HBO-student Fotograaf - Vrijwilliger MVA NS (enkele dagen per jaar) Foto's die ik plaa


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #27 Gepost op: 16 november 2015, 07:13:55
Citaat van: NavySeals link=msg=1384634 date=1447501862
Ik weet dat bij de Britse krijgsmachten vaak ROT's worden gedragen voor de borst (wel in het midden, voor de knopen). Dit gebeurt vooral met het dagelijks tenue. Ik meen dat daarvoor een soort ketting met houder wordt gebruikt. Over vrouwelijk personeel weet ik het niet, dat kan ik nog even uitzoeken....
Het ROT aan de spreeksleutelhouder is leuk, maar deze verdwijnt toch ook onder het VHV? Eigenlijk zou je op het vest een Velcro-strip maken (Ja, klittenband) en daar je ROT opplakken.... Zijn er nog mensen met ideeën die geen 'sexuele intimidatie' kunnen zijn? Ik snap dat dat het gevoel er is, zeker, maar als iemand al gaat kijken naar wat je rang is, lijkt me sowieso niet noodzakelijk....

D'r is door de ontwerpers gewoon niet goed genoeg over nagedacht. Misschien moeten we ze maar op de mouwen van de polo gaan dragen zoals in de "joe es of aj".

Echter heb je dan wel weer dat je de polo's in de webshop op rangen moet gaan "rangschikken" en daarvan dus in alle maten en alle rangen voorraad moet hebben.
(hoewel de xxl-xxxxxxl maten alleen vanaf de rang brigadier of hoger nodig zijn  0098)


NavySeals

  • Selectie politievrijwilliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #28 Gepost op: 16 november 2015, 20:36:21
Citaat van: Jeroen1982 link=msg=1385053 date=1447654435
D'r is door de ontwerpers gewoon niet goed genoeg over nagedacht. Misschien moeten we ze maar op de mouwen van de polo gaan dragen zoals in de "joe es of aj".

Echter heb je dan wel weer dat je de polo's in de webshop op rangen moet gaan "rangschikken" en daarvan dus in alle maten en alle rangen voorraad moet hebben.
(hoewel de xxl-xxxxxxl maten alleen vanaf de rang brigadier of hoger nodig zijn  0098)

Is ook zo. Maar op de polo's zit toch een epaulethouder met knoop? Kan die niet op de mouw? En anders het mooie velcro (ja, klittenband), daar kan wel wat in blijven hangen (lees: een stofje, haartje, etc.) maar lekker makkelijk te verwisselen en af te doen bij wassen.... Ander puntje (wat ik sowieso niet begrijp) is dat de ROT's niet meer zichtbaar zijn, zowel bij het dragen van het VHV als gewoon een jas. Een id-/badge-houder met je ROT zou het enige kunnen zijn, of er moeten er veel meer moeten worden geleverd in het pakket. (Nog afgezien van het feit dat je deze niet kwijt kan op het VHV of de jas....)
Politievrijwilliger NHN (selectieprocedure) Vrijwilliger ZLSM - HBO-student Fotograaf - Vrijwilliger MVA NS (enkele dagen per jaar) Foto's die ik plaa


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #29 Gepost op: 16 november 2015, 21:11:41
Citaat van: NavySeals link=msg=1385312 date=1447702581
Is ook zo. Maar op de polo's zit toch een epaulethouder met knoop? Kan die niet op de mouw? En anders het mooie velcro (ja, klittenband), daar kan wel wat in blijven hangen (lees: een stofje, haartje, etc.) maar lekker makkelijk te verwisselen en af te doen bij wassen.... Ander puntje (wat ik sowieso niet begrijp) is dat de ROT's niet meer zichtbaar zijn, zowel bij het dragen van het VHV als gewoon een jas.
Op het jas zit gewoon de mogelijkheid voor ROT's.

Citaat
Een id-/badge-houder met je ROT zou het enige kunnen zijn, of er moeten er veel meer moeten worden geleverd in het pakket. (Nog afgezien van het feit dat je deze niet kwijt kan op het VHV of de jas....)
Je krijgt 3 setjes, wat voldoende is.
- polo
- softshell
- jas.