Larynxoedeem bij anafylaxie, als intuberen niet lukt ... LMA?

Auteur Topic: Larynxoedeem bij anafylaxie, als intuberen niet lukt ... LMA?  (gelezen 3297 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #10 Gepost op: 25 oktober 2015, 12:03:09
Citaat van: Expert link=msg=1380253 date=1445768474
Allemaal waar wat je schrijft, maar je verlegd de discussie en daar gaat de vraag niet over.

Misschien moeten we Kees Jan even de gelegenheid geven zijn vraag iets verder toe te lichten.

Het was ook niet mijn bedoeling om dokter Kees-Jan geen gelegenheid te geven om zijn vraag verder toe te lichten; het is de kracht van dit forum om iedereen te proberen te voorzien van een goed antwoord op prangende vragen. Het is niet zo slecht bedacht dat een surpraglottische luchtweg in "theorie" boven de stembanden en rima glottidis zit. In praktijk kan je wel onder de glottis terecht komen door de LMA rectaal in te brengen, wat ook zinloos is.  

Het neemt niet weg dat ik dolgraag de discussie zou willen verleggen naar de Nederlandse prehospitale situatie, er schuurt gewoon iets als een zeer ervaren MMT-arts het medisch inhoudelijk met mij eens is maar er niets gaat veranderen voor de Nederlandse patient die afhankelijk is van ambulanceverpleegkundigen en MMT-artsen zodra zijn/haar leven aan een draadje hangt.

Ik zou dolgraag mijn mening willen verkondigen omdat ik het debiel vind dat chirurgen en anesthesiologen prehospitaal werken om hoogwaardige medische zorg te bieden maar zij om tafel moeten met SOA-artsen en artsen maatschappij en gezondheid van ambulancediensten om te overleggen en compromissen te sluiten over medisch protocol en opleiding/training binnen ambulancediensten.

De brief van minister Schippers maakt mij zelfs pissig omdat deze club MMA's en de club zorgverzekeraars al het advies hebben gegeven aan minister dat een optie voor publiek ambulancesysteem of een grote rol voor de traumaregio's (MMT) eigenlijk buiten beschouwing kunnen worden gelaten zodra het parlement gaat besluiten over de definitieve wet voor ambulancezorg.