Bewapening alle rangen

Auteur Topic: Bewapening alle rangen  (gelezen 40330 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

schuimer

  • Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #100 Gepost op: 23 december 2015, 14:22:07
Citaat van: quattromontanes link=msg=1393790 date=1450873793
fantastisch telegraaf stuk onderbouwd met feiten, en je hebt helemaal gelijk want bewapend met een Walther p99qnl kun je de bomscherven ontwijken, .56 kogels terugkoppen en die terroristen van katoen geven.

Nee, ik zie niet in waarom, laten we dan meteen de boa's, parkeerwachters , bus en het ns personeel ook  bewapenen. Ieder zijn taak en voel je vrij te weigeren om die uit te voeren als je je onveilig voelt.
Ik ben me bewust van het feit dat ik niet zoveel tegen de aanslag zelf kan doen, wel mbt het helpen van slachtoffers en voorkomen dat er meer slachtoffers vallen. En nee, ik voel me niet veiliger omdat ik een vuwa draag. Die gaat me namelijk niet gegarandeerd helpen in een Parijs achtsige situatie

Nee, een busje pepperspray en wapenstok gaan helpen zeker..duhhh..

Waarom schrijf je überhaupt dat BOA's, parkeerwachters NS- en buspersoneel dan óók maar meteen een vuwa moeten krijgen?
Werken deze mensen soms met eenzelfde taak in het publieke domein, als een politieagent?

Verwacht het publiek dat, in geval van nood, de buschauffeur of parkeerwachter voor hen in de bres springt?

Als jij, quattromontanes, het vuwa dan zo weinigzeggend vindt, dan kun je hem zelf ook wel inleveren!

Collega Maxell01 heeft het over executieve politievrijwilligers, mensen in gelijksoortig uniform, gelijk aan de beroepscollega's!!
Dus Jan Publiek verwacht gewoon inzet... niets meer en niets minder..

Word een beetje moe van dit soort opmerkingen... :(
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #101 Gepost op: 23 december 2015, 17:24:30
Citaat van: quattromontanes link=msg=1393790 date=1450873793
fantastisch telegraaf stuk onderbouwd met feiten, en je hebt helemaal gelijk want bewapend met een Walther p99qnl kun je de bomscherven ontwijken, .56 kogels terugkoppen en die terroristen van katoen geven.

Nee, ik zie niet in waarom, laten we dan meteen de boa's, parkeerwachters , bus en het ns personeel ook  bewapenen. Ieder zijn taak en voel je vrij te weigeren om die uit te voeren als je je onveilig voelt.
Ik ben me bewust van het feit dat ik niet zoveel tegen de aanslag zelf kan doen, wel mbt het helpen van slachtoffers en voorkomen dat er meer slachtoffers vallen. En nee, ik voel me niet veiliger omdat ik een vuwa draag. Die gaat me namelijk niet gegarandeerd helpen in een Parijs achtsige situatie

Een burger ziet iemand in een politieuniform en verwacht daar ook daden van. De burger ziet niet of het een aspirant in zijn blauwe maand is, een surveillant of een hoofdinspecteur. De burger ziet een uniform en verwacht hulp. Hulp kan ook dekkingsvuur zijn waarbij je burgers gelegenheid geeft om te vluchten.

De laatste aanslagen zijn allemaal met volautomatische vuurwapens geweest, maar eerdere aanslagen werden ook met machetes en soortgelijke wapens gepleegd. Dan kan je niet weglopen. Dan is een vuurwapen toch wel handig...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #102 Gepost op: 23 december 2015, 21:19:17
Citaat van: schuimer link=msg=1393798 date=1450876927
Nee, een busje pepperspray en wapenstok gaan helpen zeker..duhhh..

Waarom schrijf je überhaupt dat BOA's, parkeerwachters NS- en buspersoneel dan óók maar meteen een vuwa moeten krijgen?
Werken deze mensen soms met eenzelfde taak in het publieke domein, als een politieagent?

Verwacht het publiek dat, in geval van nood, de buschauffeur of parkeerwachter voor hen in de bres springt?

Als jij, quattromontanes, het vuwa dan zo weinigzeggend vindt, dan kun je hem zelf ook wel inleveren!

Collega Maxell01 heeft het over executieve politievrijwilligers, mensen in gelijksoortig uniform, gelijk aan de beroepscollega's!!
Dus Jan Publiek verwacht gewoon inzet... niets meer en niets minder..

Word een beetje moe van dit soort opmerkingen... :(
Nee, zij werken niet als agent maar wel met een publieke taak, in een uniform waar een Syrisch gekkie gewoon op gaat schieten omdat hij het als dreiging zal zien.
Wat de mensen verwachten is natuurlijk fantastisch, maar ze mogen verwachten van me dat ik ga schieten op een terrorist met een automatisch vuurwapen maar dat zal niet standaard gebeuren als ik niet fatsoenlijk aangekleed en bekleed wordt door de baas. Ik wil vanavond ook weer thuis slapen :)
Neemt niet weg dat ik elke kans zal benutten.

En ja schuimpje, ik ben echt niet zo happy dat ik een vuurwapen moet dragen om mijn werk te kunnen doen maar helaas moet het als ik wil doen wat ik leuk vind.

@Dinozzo, veel succes met dekkingsvuur met je Walther terwijl er volautomatisch op je geschoten wordt, dat is leuk als je met een ploegje goed getrainde collega's bent maar met alle respect, die hebben we niet.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


solidshag

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #103 Gepost op: 24 december 2015, 11:12:56
Citaat van: schuimer link=msg=1393798 date=1450876927
Nee, een busje pepperspray en wapenstok gaan helpen zeker..duhhh..

Waarom schrijf je überhaupt dat BOA's, parkeerwachters NS- en buspersoneel dan óók maar meteen een vuwa moeten krijgen?
Werken deze mensen soms met eenzelfde taak in het publieke domein, als een politieagent?

Verwacht het publiek dat, in geval van nood, de buschauffeur of parkeerwachter voor hen in de bres springt?

Als jij, quattromontanes, het vuwa dan zo weinigzeggend vindt, dan kun je hem zelf ook wel inleveren!

Collega Maxell01 heeft het over executieve politievrijwilligers, mensen in gelijksoortig uniform, gelijk aan de beroepscollega's!!
Dus Jan Publiek verwacht gewoon inzet... niets meer en niets minder..

Word een beetje moe van dit soort opmerkingen... :(

EENS!
Sollicitatie VP Noord Holland


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #104 Gepost op: 24 december 2015, 11:23:34
Citaat van: quattromontanes link=msg=1393906 date=1450901957
Nee, zij werken niet als agent maar wel met een publieke taak, in een uniform waar een Syrisch gekkie gewoon op gaat schieten omdat hij het als dreiging zal zien.
Wat de mensen verwachten is natuurlijk fantastisch, maar ze mogen verwachten van me dat ik ga schieten op een terrorist met een automatisch vuurwapen maar dat zal niet standaard gebeuren als ik niet fatsoenlijk aangekleed en bekleed wordt door de baas. Ik wil vanavond ook weer thuis slapen :)
Neemt niet weg dat ik elke kans zal benutten.

En ja schuimpje, ik ben echt niet zo happy dat ik een vuurwapen moet dragen om mijn werk te kunnen doen maar helaas moet het als ik wil doen wat ik leuk vind.

@Dinozzo, veel succes met dekkingsvuur met je Walther terwijl er volautomatisch op je geschoten wordt, dat is leuk als je met een ploegje goed getrainde collega's bent maar met alle respect, die hebben we niet.

Dinozzo zal ook liever weer thuis willen slapen, desondank schrijft hij toch De burger ziet een uniform en verwacht hulp. Hulp kan ook dekkingsvuur zijn waarbij je burgers gelegenheid geeft om te vluchten.

De laatste aanslagen zijn allemaal met volautomatische vuurwapens geweest, maar eerdere aanslagen werden ook met machetes en soortgelijke wapens gepleegd. Dan kan je niet weglopen.
.

Het is niet onredelijk dat je met gevaar voor eigen leven onder deze omstandigheden zorgt dat burgers nog veilig kunnen vluchten. Het is ook niet uitgesloten dat een politieman met een handvuurwapen achter een terrorist met volautomatisch wapen kan komen. De meeste van deze terroristen hebben geen tactische training zoals beroepsagenten het wel hebben, voorts kunnen ze in de minderheid zijn waardoor er een kans ontstaat dat de terrorist de aandacht schenkt aan een groepje agenten in dekking en een andere agent ongezien in een gunstige positie kan komen om de terrorist te neutraliseren.

Voorts spreekt iemand over Syrische gekkies, de meeste gekkies in Parijs waren Europese gekkies.


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #105 Gepost op: 24 december 2015, 13:08:00
Sorry oma, ik kan je lang volgen maar op het moment dat ik lees dat agenten in NL tactische training krijgen raakte ik je even kwijt. Ik en veel collega's hebben een defensie achtergrond maar veel meer moeten het doen met de 4 IBT momenten (waarvan 2toetsdagen) .
Natuurlijk, als ik achter een persoon met een wapen sta die op mensen schiet dan twijfel ik geen seconde om de trekker over te halen. Maar een vuwa is niet heiligmakend en je bent en blijft een kogelvanger van een terrorist. Tuurlijk zal ik er alles aan doen om mijzelf nuttig te maken maar niet ten koste van alles.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #106 Gepost op: 24 december 2015, 13:34:52
Citaat van: quattromontanes link=msg=1393987 date=1450958880
Natuurlijk, als ik achter een persoon met een wapen sta die op mensen schiet dan twijfel ik geen seconde om de trekker over te halen. Maar een vuwa is niet heiligmakend en je bent en blijft een kogelvanger van een terrorist. Tuurlijk zal ik er alles aan doen om mijzelf nuttig te maken maar niet ten koste van alles.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker als het een eerste keer betreft.  :-X
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #107 Gepost op: 24 december 2015, 16:10:04
Citaat van: quattromontanes link=msg=1393987 date=1450958880
Sorry oma, ik kan je lang volgen maar op het moment dat ik lees dat agenten in NL tactische training krijgen raakte ik je even kwijt. Ik en veel collega's hebben een defensie achtergrond maar veel meer moeten het doen met de 4 IBT momenten (waarvan 2toetsdagen) .
Natuurlijk, als ik achter een persoon met een wapen sta die op mensen schiet dan twijfel ik geen seconde om de trekker over te halen. Maar een vuwa is niet heiligmakend en je bent en blijft een kogelvanger van een terrorist. Tuurlijk zal ik er alles aan doen om mijzelf nuttig te maken maar niet ten koste van alles.
Dat is nu een mooi voorbeeld van noodweer en zo kun je ook als politievrijwilliger ook onverwachts in een situatie terecht komen waarbij je in een split second moet handelen. dat is nl. wat de burger verwacht. Ik ben het met je eens dat een vuwa niet heiligmakend is maar dan heb je in dit soort situaties tenminste iets. Maar veel politievrijwilligers hebben nu niets behalve een satéprikker en een busje haarlak. Vandaar inzetten op gelijkheid van bewapening en uitrusting voor alle executieve dienders dus ook vrijwilligers (indien geschikt) in deze tijd van terreurdreiging, agressie en .....sla de krant iedere dag maar open.


schuimer

  • Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #108 Gepost op: 24 december 2015, 20:49:12
Eens!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #109 Gepost op: 24 december 2015, 23:15:10
Citaat van: Maxell01 link=msg=1394009 date=1450969804
Vandaar inzetten op gelijkheid van bewapening en uitrusting voor alle executieve dienders dus ook vrijwilligers (indien geschikt) in deze tijd van terreurdreiging, agressie en .....sla de krant iedere dag maar open.

En de niet geschikte vrijwilligers of beroeps surveillanten die komen niet in de door jou genoemde situaties terecht?