Op zoek naar ervaringsdeskundigen

Auteur Topic: Op zoek naar ervaringsdeskundigen  (gelezen 3651 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dominique B

  • Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Gepost op: 15 november 2015, 23:33:51
Hallo iedereen,

Ik ben even op zoek naar wat mensen die mij kunnen helpen met wat vragen over de oude 12-183 van de RAV Amsterdam.

Deze wagen staat momenteel te koop aangeboden op de site van Visser Leeuwarden.

Wij als Rode Kruis afdeling hier in België zijn op zoek naar een 2de hands ziekenwagen die ons nog enkele jaren (lees +/- 12jaar) kan uithelpen voor het inzetten van ambulances tijdens evenementen en niet dringend ziekenvervoer.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar mensen van de Amsterdamse RAV die eerlijk en open hun mening kunnen/durven geven of deze wagen de moeite is om een 2de leven in België in te slaan..

Omdat de wagen al een witte basiskleur heeft, trekt hij onze aandacht omdat wij deze sowieso zullen moeten laten omspuiten en stickeren naar de Belgische voorschriften van Rode Kruis Vlaanderen.

Hopelijk kan iemand van jullie mij helpen ;)
Alle info over verleden van de wagen is hierbij welkom.


Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #1 Gepost op: 16 november 2015, 00:25:28
Citaat van: Dominique B link=msg=1385034 date=1447626831
Omdat de wagen al een witte basiskleur heeft, trekt hij onze aandacht omdat wij deze sowieso zullen moeten laten omspuiten en stickeren naar de Belgische voorschriften van Rode Kruis Vlaanderen.

De basis kleur is wit en oranje, het oranje deel is geen bestickering. Als je alleen het oranje deel wit wil spuiten dan geeft dat kleur verschil met de oudere witte laklaag erboven, dus mogelijk moet het hele voertuig wit overgespoten worden om kleurverschil te voorkomen.




foto marktplaats


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #2 Gepost op: 16 november 2015, 01:13:12
Citaat van: mark hes link=msg=1385038 date=1447629928
De basis kleur is wit en oranje, het oranje deel is geen bestickering. Als je alleen het oranje deel wit wil spuiten dan geeft dat kleur verschil met de oudere witte laklaag erboven, dus mogelijk moet het hele voertuig wit overgespoten worden om kleurverschil te voorkomen.

Zeker weten!
De stichting Wensulance (www.wensulance.nl) heeft vorig jaar een wit-oranje VW t5 van Amsterdam in gebruik genomen, deze is geheel opgeschuurd en opnieuw in de lak gezet.


Dominique B

  • Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Reactie #3 Gepost op: 16 november 2015, 09:54:01
Citaat van: Nils link=msg=1385044 date=1447632792
Zeker weten!
De stichting Wensulance (www.wensulance.nl) heeft vorig jaar een wit-oranje VW t5 van Amsterdam in gebruik genomen, deze is geheel opgeschuurd en opnieuw in de lak gezet.

Jullie hebben gelijk, ben ik me bewust vab, maar ik heb me niet duidelijk uitgedrukt.  
Overspuiten zal sowieso moeten gebeuren aangezien hij in specifiek Ral.... gespoten moet zijn, maar bij deze heb je niet het nadeel dat als je de buitenkant laat spuiten je nog gele binnendeuren hebt enzo ;)

Je kan dus kosten drukken op het spuitwerk door alleen de buitenkant te laten doen zonder dat dat dan echt op valt :)
Die ervaring hebben we al gehad met andere wagens en je zou denken dat doet er toch niet toe.

Maar eerlijk het is geen zicht als je in een witte bus stapt, en dan aan de binnenkant al het metaal geel is xD

Maar bedankt voor het meedenken :)
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)


Loekie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #4 Gepost op: 16 november 2015, 09:57:15
Als ik het goed voor heb moet je voor zo'n Chevy een vrachtwagenrijbewijs hebben maar ik kan me vergissen. Indien wat ik denk klopt: hoeveel ambulanciers hebben bij jullie een C-rijbewijs?


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #5 Gepost op: 16 november 2015, 10:09:40
Citaat van: Loekie link=msg=1385086 date=1447664235
Als ik het goed voor heb moet je voor zo'n Chevy een vrachtwagenrijbewijs hebben maar ik kan me vergissen. Indien wat ik denk klopt: hoeveel ambulanciers hebben bij jullie een C-rijbewijs?

Geheel off-topic: Chevy is Chevrolet (automerk). Ik ben erg slecht in automerken maar dacht dat het precies zelfde voertuig is als wij bij onze ambulancedienst gebruiken als BLS-ambulances, ik heb merk en type opgezocht; GMC Savana 42 (geen vrachtwagenrijbewijs).


Dominique B

  • Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Reactie #6 Gepost op: 16 november 2015, 11:01:10
Even voor de duidelijkheid... het gaat niet over een chevy, maar een sprinter container...
Deze dus
http://i205.photobucket.com/albums/bb290/brandweeraalsmeer112/5-27.jpg

In nl rijden jullie deze met C rijbewijs omwille van de vele materialen en het totale gewicht. Echter zijn wij hier in België niet zo uitgebreid uitgerust (helaas) en kan deze dus met een B rijbewijs gereden worden ;)
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)


Dominique B

  • Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Reactie #7 Gepost op: 16 november 2015, 11:06:58
Citaat van: Loekie link=msg=1385086 date=1447664235
Als ik het goed voor heb moet je voor zo'n Chevy een vrachtwagenrijbewijs hebben maar ik kan me vergissen. Indien wat ik denk klopt: hoeveel ambulanciers hebben bij jullie een C-rijbewijs?

Wel geteld 1 haha, maar zie mijn algemene reactie. Er is een misverstand in het gesprek. Ik heb nooit van een chevy gesproken, en wij hebben andere standaarden waardoor de containers wel onder de 3,5 ton blijven en dus gewoon B rijbewijs voldoende is ;)
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #8 Gepost op: 16 november 2015, 11:15:30
Citaat van: Dominique B link=msg=1385101 date=1447668070
Even voor de duidelijkheid... het gaat niet over een chevy, maar een sprinter container...

In nl rijden jullie deze met C rijbewijs omwille van de vele materialen en het totale gewicht. Echter zijn wij hier in België niet zo uitgebreid uitgerust (helaas) en kan deze dus met een B rijbewijs gereden worden ;)

In Qatar ook gewoon B-rijbewijs en voldoende uitgerust voor ambulancezorg. Mercedes Benz Sprinter container http://www.was-vehicles.com/en/produkte/ausserhalb-europa/type-iii/type-iiiicu-qatar.html


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #9 Gepost op: 16 november 2015, 13:44:57
Citaat van: Dominique B link=msg=1385101 date=1447668070
Even voor de duidelijkheid... het gaat niet over een chevy, maar een sprinter container...http://i205.photobucket.com/albums/bb290/brandweeraalsmeer112/5-27.jpg[/url
Excuus voor de onduidelijkheid, de foto's van de Chevy waren alleen als voorbeeld bedoeld van een voertuig zonder striping en met kleuverschil, er zijn nou eenmaal nog geen foto's van een system strobel container zonder de vza/ambu amsterdam striping.  0098

Citaat van: Dominique B link=msg=1385085 date=1447664041
Maar eerlijk het is geen zicht als je in een witte bus stapt, en dan aan de binnenkant al het metaal geel is xD
Dat ziet er inderdaad niet uit.  ???