Uniformen in TV series en films

Auteur Topic: Uniformen in TV series en films  (gelezen 11175 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #10 Gepost op: 31 december 2015, 00:22:45
Heeft iemand dit al andersom bekeken?

Het gebruik van het nieuwe operationele uniform op TV zorgt ook betere herkenbaarheid van de politie op straat. Immers ziet de gemiddelde burger de politie vaker op TV dan in het echt. Betere kennis van het politieuniform onder de burgers zou weer kunnen helpen in de strijd tegen nepagenten, het wordt immers moeilijker er uit te zien als een agent.

Daar staat tegenover dat men een raar beeld kan krijgen van de politie wanneer deze vreemde zaken uitvoeren in een film of serie. Maar ik denk dat iedere burger wel het verschil snapt tussen een televisieserie en het echte leven.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #11 Gepost op: 1 januari 2016, 20:20:37
Waar ik me echt zwaar aan irriteer (Daarom heb ik ook een gruwelijke hekel aan BOA's) bij het PLAGIAAT is dat men niet kan waarschuwen. Het is waar sommige overtredingen behoren gewoon een bekeuring te krijgen. Maar waarschuwingen ho maar. Dat zag je veel meer bij BODW. Een goed gesprek, een uitleg even gedachten wisselen en een waarschuwing. Maar bij TV misbruikers inclusief die agenten(al hoewel ik denk dat Patrick echt zo is) heb ik ook vaak het idee dat het alleen maar om bonnen gaat.

FF een zijsprong ik stel voor om BOA's te hernoemen naar Bonnen Ambtenaar, veel natuurlijkere taakomschrijving, en als het te moeilijk word belt men de Politie.


Drenthe_Roden

  • Geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #12 Gepost op: 2 januari 2016, 10:01:10
Citaat van: Bollie link=msg=1396184 date=1451676037
Waar ik me echt zwaar aan irriteer (Daarom heb ik ook een gruwelijke hekel aan BOA's) bij het PLAGIAAT is dat men niet kan waarschuwen. Het is waar sommige overtredingen behoren gewoon een bekeuring te krijgen. Maar waarschuwingen ho maar. Dat zag je veel meer bij BODW. Een goed gesprek, een uitleg even gedachten wisselen en een waarschuwing. Maar bij TV misbruikers inclusief die agenten(al hoewel ik denk dat Patrick echt zo is) heb ik ook vaak het idee dat het alleen maar om bonnen gaat.

FF een zijsprong ik stel voor om BOA's te hernoemen naar Bonnen Ambtenaar, veel natuurlijkere taakomschrijving, en als het te moeilijk word belt men de Politie.

Maar het niet waarschuwingen geven en bonnen schrijven is toch ook waar menig boa voor betaald word?
Eerst zien, dan geloven.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #13 Gepost op: 2 januari 2016, 12:23:00


Waar ik me echt zwaar aan irriteer (Daarom heb ik ook een gruwelijke hekel aan BOA's) bij het PLAGIAAT is dat men niet kan waarschuwen. Het is waar sommige overtredingen behoren gewoon een bekeuring te krijgen. Maar waarschuwingen ho maar.

Ga nou niet een BOA de schuld geven van het feit dat jij je niet aan de regels houdt. Die voert alleen maar zijn taak uit.
Je weet heel goed dat je fout zit. Als je je niet aan de regels wilt houden wees dan ook een vent en accepteer de bon die jij en alleen jijzelf hebt veroorzaakt.

En laten we wel wezen: hoe vaak per dag overtreed jij de regels (hoe klein ook) feitelijk. 5, 10 keer?
En hoe vaak wordt dit door een ambtenaar waargenomen en wordt je daarvoor daadwerkelijk bekeurd. 1, 2x per jaar?

Kortom wijs niet naar anderen maar naar jezelf.


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #14 Gepost op: 2 januari 2016, 12:43:58
Dus je hebt ook een hekel aan de leerplichtambtenaar of aan de douaneambtenaar? Of de centralist van de politie die je aan de lijn krijgt als je 112 belt?

Je kan niet een hele groep generaliseren. In de gemeente waar ik werk worden meer waarschuwingen uitgedeeld dan bonnen.

En daarnaast ben ik het helemaal eens met Copvr3.
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #15 Gepost op: 2 januari 2016, 13:13:06
Deels ben ik het wel met Copvr3 en jou eens.
De BOA waar het grote publiek op straat regelmatig mee te maken zou kunnen krijgen, komt af en toe verbaal wat te kort. Als ik, door mijn fout, tegen een verbaal aan zou lopen, geeft de wijze van behandeling voor mij aan of het verbaal terecht of onterecht is. In de regel komt aan agent verbaal beter over dan menig handhaver.


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #16 Gepost op: 2 januari 2016, 14:25:18
Jammer dat je generaliseert Bolle. Dat je toevallig slechte ervaringen hebt met bepaalde BOA's, betekend niet dat elke BOA niet capabel is om zijn of haar werk naar behoren te doen. Natuurlijk, er zijn BOA's die niet bekwaam zijn, maar dat betekend niet dat elke BOA niet bekwaam is.

Elke organisatie heeft er rotte appels tussen zitten.

Maar kunnen we voortaan on topic blijven? Waarom moet in bijna elk topic weer iets denigerends over BOA's worden gezegd, wat totaal niets met het topic te maken heeft?
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


guest15549

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 2 januari 2016, 17:12:52
Citaat van: CopVR3 link=msg=1396367 date=1451733780

Ga nou niet een BOA de schuld geven van het feit dat jij je niet aan de regels houdt. Die voert alleen maar zijn taak uit.
Je weet heel goed dat je fout zit. Als je je niet aan de regels wilt houden wees dan ook een vent en accepteer de bon die jij en alleen jijzelf hebt veroorzaakt.

Dat je je taak moet uitvoeren, in dit geval het handhaven van regels, zou niet moeten betekenen dat je op de automatische piloot bonnen uitschrijft zonder voor jezelf na te denken. De medeling "dit is niet toegestaan, want [gevaar/hinder/asociaal/milieu], u krijgt een bekeuring" zou een stuk beter (kunnen) werken dan "dit mag niet, u krijgt een bekeuring". Daarnaast ben ik zelf van mening dat er een afweging moet worden gemaakt tussen hoe hinderlijk een overtreding is, of deze wel of niet met opzet zou zijn gepleegd en het bedrag wat er tegenover staat. Maargoed, mensen fatsoenlijk aanspreken vereist mensenkennis en sociale vaardigheden...  ::)


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #18 Gepost op: 2 januari 2016, 18:13:36
Er zijn sinds een tijdje aangescherpte opleidingseisen. Zodra de akte verloopt dient er tegenwoordig een praktijkexamen gedaan te worden. Ik ga er vanuit dat de mensen met slechte gespreks- en benaderingstechnieken hierop zullen zakken. Hopelijk zijn de slechte situaties zoals te zien waren in Overtreders (om even terug te komen op het onderwerp) hiermee verleden tijd.

Boetebedrag kan een boa of agent niet veranderen. 90 euro voor een parkeerschijf vergeten is een hoop geld maar dat betekent niet dat ik daar dan maar niet op ga handhaven.
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


guest15549

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 2 januari 2016, 19:02:35
Citaat van: SpaX link=msg=1396433 date=1451754816
Er zijn sinds een tijdje aangescherpte opleidingseisen. Zodra de akte verloopt dient er tegenwoordig een praktijkexamen gedaan te worden. Ik ga er vanuit dat de mensen met slechte gespreks- en benaderingstechnieken hierop zullen zakken. Hopelijk zijn de slechte situaties zoals te zien waren in Overtreders (om even terug te komen op het onderwerp) hiermee verleden tijd.

Dat is te hopen, handhavers zijn zeer waardevol en ik ben van mening dat hun taken een goede toevoeging zijn, maar dan moet je wel competente mensen hebben. Ik denk dat de meeste problemen omtrent het imago van de handhaver zal zijn opgelost zodra het wordt gezien als een bewuste keuze, net zoals iemand anders de keuze kan maken om timmerman of bakker te worden. Dat in tegenstelling tot het huidige imago van het tewerkstellen van werklozen en mensen die de politiekeuring niet haalden.


Citaat
Boetebedrag kan een boa of agent niet veranderen. 90 euro voor een parkeerschijf vergeten is een hoop geld maar dat betekent niet dat ik daar dan maar niet op ga handhaven.
Akkoord, maar het doel van straffen zou moeten zijn om herhaling te voorkomen. Om in deze casus te blijven: 90 euro voor de vergeten parkeerschijf vind ik op zich een vrij redelijke boete en niet waarschuwings-waardig omdat;

a) Parkeren is een bewuste handeling, dus kijken wat de geldende regels (bijv parkeerschijf gebruiken) zijn en daar naar handelen zou normaal moeten zijn;
b) Het kan asociaal zijn wanneer er meer automobilisten dan parkeerplekken zijn

Aan de andere kant is het rijden met een defect remlicht ook niet toegestaan maar vind ik €140 aan hoge kant voor iemand die bijna thuis is en in de gelegenheid is het snel te repareren.