Hesjes bevelvoerder

Auteur Topic: Hesjes bevelvoerder  (gelezen 12978 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brw martijn

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 19 september 2005, 18:48:17
Van mij mogen de rode strepen op de helm best blijven, het zou zelfs mooi zijn als de breedte en aantal ervan zou overeenstemmen met de balken van officiersrangen. En als aanvulling hierop om duidelijk te krijgen wie op dat moment welke rol heeft gekleurde vestjes. Bevelvoerders, OVD, CVD, AGS ieder hun eigen kleur en functie-opdruk. En dan aub wel een landelijk systeem....

Bevelvoerder rood is wel een mooie, doet mij een beetje denken aan de smurfen....


klein vraagje als het mag zit je bij de brandweer en wat is je rang?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #21 Gepost op: 19 september 2005, 18:50:13
Kijk eens in z'n handtekening ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #22 Gepost op: 19 september 2005, 19:50:17
hier heeft de bevelvoerder rode schouderstukken
de ovd heeft een groen hesje

dit is bij ons ook zo alleen wij noemen het een "bevlapje" bij de bevelvoerder  ;D
En het is tevens makkelijk los te halen door de klittenband die er op zit, en tijdens een inzet wordt hij deels weer beschermd door het ademlucht-toestel niet volledig uiteraard om het overzicht te behouden.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #23 Gepost op: 19 september 2005, 21:53:41
Hier lezend...... is het nu niet praktischer om bevelvoerende (als je er meerdere in de ploeg hebt) een 2e zwarte helm te geven..... Zodra ze achterin stappen doen pakken ze ipv de witte, hun zwarte helm.

Hoef je ook niet met hesjes, bevlappen, enz. te gaan lopen  ;D ;D


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #24 Gepost op: 19 september 2005, 22:05:19
en de ROGS (regionaal officier gevaarlijke stoffen) heeft dan weer een groene jas  ;) ik vind het persoonlijk het duidelijkst als de bevelvoerders of een rood hesje aan hebben of zoals in bijv. amsterdam van die rode schoudervlappen die vast zitten met klittenband zodat het ook makkelijk te verwijderen is als ze bijv. gewoon manschap zijn, of een andere taak hebben.
Preices zoals in Haaglanden, daar gebruiken ze alle kleuren jassen !
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


sigmash

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 19 september 2005, 23:47:09
Kijk eens in z'n handtekening  
Geplaatst door: brw martijn  geplaatst op: Vandaag om 18:48:17  
Voeg citaat toe  
Citaat van: SIGM*A*S*H op 18 september 2005, 21:34:35
Van mij mogen de rode strepen op de helm best blijven, het zou zelfs mooi zijn als de breedte en aantal ervan zou overeenstemmen met de balken van officiersrangen. En als aanvulling hierop om duidelijk te krijgen wie op dat moment welke rol heeft gekleurde vestjes. Bevelvoerders, OVD, CVD, AGS ieder hun eigen kleur en functie-opdruk. En dan aub wel een landelijk systeem....

Bevelvoerder rood is wel een mooie, doet mij een beetje denken aan de smurfen....



klein vraagje als het mag zit je bij de brandweer en wat is je rang?  

Als ik off-topic even het klein vraagje mag beantwoorden want een handtekening is niet altijd even duidelijk: Ja, ik maak wel deel uit van de bedrijfsbrandweer maar heb geen brandwacht opleiding gehad. Onze bedrijfsbrandweer heeft een soort Amerikaanse Fire-Rescue-Paramedic structuur. Wij hebben 3 ploegen: de blus-ploegen A en B en de C-ploeg, de Calamiteiten-ploeg. Bij de calamiteitenploeg is berging/redding en verzorging van (grote aantallen) slachtoffers ondergebracht. Als SIGMA-lid zijnde maak ik bij de bedrijfsbrandweer natuurlijk deel uit van de C-ploeg want daar heb ik de meeste toegevoegde waarde.
Verder kom ik uit een echte brandweer-familie dus mag ik hier heus wel een mening hebben dat het vestjes systeem liefst in combinatie met het helmbanden systeem binnen de hele hulpverlening inclusief de brandweer een goede zaak is. (en dit is niet nijdig bedoeld, mocht dat zo overkomen  ;))

En wat die smurfen beterft: die met die rode muts is de baas. Wij noemen bevelvoerders dus wel eens grote smurf.


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #26 Gepost op: 20 september 2005, 15:49:48
Hier lezend...... is het nu niet praktischer om bevelvoerende (als je er meerdere in de ploeg hebt) een 2e zwarte helm te geven..... Zodra ze achterin stappen doen pakken ze ipv de witte, hun zwarte helm.

Hoef je ook niet met hesjes, bevlappen, enz. te gaan lopen ;D ;D

Maar elke regio heeft tegenwoordig zijn eigen helm merken en kleuren dus ik denk niet dat dit gaat werken, een officiele regeling vanuit BZK/NIBRA zou hierin wel handig zijn...als dat er al niet is
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #27 Gepost op: 20 september 2005, 18:23:18
Hier lezend...... is het nu niet praktischer om bevelvoerende (als je er meerdere in de ploeg hebt) een 2e zwarte helm te geven..... Zodra ze achterin stappen doen pakken ze ipv de witte, hun zwarte helm.

Hoef je ook niet met hesjes, bevlappen, enz. te gaan lopen ;D ;D

Of iedereen een zwarte helm en dan helmen met strepen in de auto. Als dan een bevelvoerder aankomt op de kazerne ziet dat er al een bevelvoerder is, laat ie lekker z'n zwarte helm op, als die de eerste is legt ie de zwarte weg en zet de witte met streep op. Dan hoef je minder helmen te kopen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


firemanr

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 20 september 2005, 18:23:32
Als je nu gewoon een rood hesje over de bevelvoerdersstoel hangt en degene die bevelvoerdertje speelt, trekt dit aan, is het toch opgelost? ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #29 Gepost op: 20 september 2005, 19:21:08
Als je nu gewoon een rood hesje over de bevelvoerdersstoel hangt en degene die bevelvoerdertje speelt, trekt dit aan, is het toch opgelost? ;)
precies,heel mooi al die oplossingen zoals extra helmen.Maar ik hoor niemand denken over de aanschaf daarvan,en tegenwoordig geven de gemeentes zo min mogelijk uit aan de brandweer.En dan is 1 roodvest per voertuig veel goedkoper