Lotus verhalen

Auteur Topic: Lotus verhalen  (gelezen 63794 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rainbow

  • Gast
Reactie #60 Gepost op: 14 maart 2006, 22:16:58
Wow, wat een verhalen!!! Het lijkt me stiekem wel onwijs gaaf om te doen, lotus zijn! Maar ja, dan krijg je te maken met opleidingen enzo en dat durf ik dan weer niet goed, bang dat het dan toch niet zo leuk is....... :-[
Maa als jullie ooit nog iemand nodig hebben die onwijs hyperventileert of een beeld van hysterie vertoont mag je me altijd mailen ;) Daar hoef ik niet voor gestudeerd te hebben, dat kan ik zo..... :P

Liefs,
Rainbow


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #61 Gepost op: 2 juni 2006, 03:45:29
Heb gister een avond/nacht oefening gehad. Samen met jorrin hebben we weer veel gelachen.
Het was koud maar ondanks dat wel heel erg leuk geweest.
Eén dezer dagen kan je het verhaal op mijn web log lezen.


ittata

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
  • ehbo - lotus - rode kruis vrijwilliger
Reactie #62 Gepost op: 3 juni 2006, 22:38:44
hee hallo, hier een krot vehaaltje dat het ook wel eens erg fout kan gaan

op een woensdag middag verzemelen we met een 30 aantal lotussen bij de militaire vliegbasis bij ons in de buurt. heerlijke oefenigen vind ik dat alles wordt zo echt mogelijk nagebootst.

het is een oefening met een vliegtuig datvis neergestort te midden van allemaal publiek wat wij dus zijn. het vliegtuig staat in brand en er zijn erg veel brandwonden. de buiten tempratuur van die dag was 13 graden en de oefening was grotendeels buiten.

het verdelen van de letsels begint en het meerdendeel krijgt dus ook brandwonden over al. als laatste adbvies krijgen we mee niet te dicht te gaan staan in de buurt van het brandende vliegtuig de brandweer gaat spouiten en kijkt niet of er iemand bij staat.

ik heb brandwonden op mijn armen en benene en een beetje in mijn gezicht met een licht paniek. er lopen veel gewonden rond, 1 slachtoffer heeft zelfs zijn hele boven lichaam verbrand.\

het startsein wordt gegeven en meteen zetten alle slachtoffers het op het gillen(die dat kunnen dan tenminste)
ik sta iets verder van het brande vliegtuig af versuft hangend aan een bartafel die er toevallig stond. de brandweer arriveerd en begint met blussen, zoals gezegd kijken ze niet nara de slachtoffers, de twee die dus daadwerkelijk bij het vliegtuig zitten zijn ook goed nat.
de tweede brandweer wagen arriveerd en door een foutje van het wordt de waterstraal niet op het brandende vliegtuig gericht maar op mijn, zodat ik dus een zijn nat pak aan heb.

door verschillende communicatie stoornissen blijft de komst van de ambu uit. na een rume kwartier en veel verveel bij de brandweer(wat moet je anders doen) komt er een ambu die je gaat verdelen in de schalen t3 t/mt1
eigenlijk had ik een t2 maar omdat ik zo zat te rilln van de kou(die ik daadwerkelijk had) krijg ik van de pleeg een t1 om zo snel mgelijk de tent van de sigam in te kunnen.
na een hoop gehannes van de sigma staat de tent ook daadwerkelijk alleen helaas te kein voor het aantal slachtoffers, dus blijven er enkele buiten liggen.

daarheen gelopen wordt ik op een brancar gelegd en bedekt met burnschield voor het koelen van mijn brandwonden. akls de sigma leden klaar zijn met hun eerste indruk van mij geef ik aan dat het voor mij einde spel is en ik roep mijn ebgleider bij mij om de burnschileds van me af te halen. omdat ik het al zo koud had was ik bang dat ik het nog kouder zou krijgen en onderkoeld zou raken en das niet de bedoeling. de sigma reageerd gelukkig goed en pakt me in met een aluminium folie om me warm te krijgen. de eerste beste ambu die vrij komt is voor mij om me terug te brengen naar de grime lokaal.
na 10 minuten is er voor mij een ambu beschikbaar maar op het moment van vertrejkken moet ik hem afgeven aan een lotus collega die een no-play situatie heeft toegezegd gekregen van de begleiding omdat hij onderkoeld is. hij wordt vervoerd naar het plaatselijk hospital waar de ambulance nog zeker 3 uuyr werk met hem heeft gehad.

de tweede ambu is wel voor mij en ik wordt samen met peter(met zijn hele boven lichaam verbrand) terug gebracht naar de grime ruimte. ONderweg verteld peter me menige keer dat hij er duizelge en misselijk is en als we uitstappen maak ik daar een opmerking naar nba de ambu toe. ook hij wordt o0pgenomen en bleek erg onderkoeld te zijn.

ik loop de grime ruimte in en besluit na afmelding me te gaan douche, wel zitten om niet onderuit te gaan en lekker warm te worden. als ik de douch uit komt blijkt dat er tijden de gehele oefening 5 no-plays zijn geweest allemaal onderkoeld.

de combinatie van koud weer bradworden nat spuiten en de brunschield was dus erg verkeer.
een leerzame ;les voor mij en mijn collegas was het zeker.
doegie
de grootste liefde in je leven ben jezelf


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #63 Gepost op: 3 juni 2006, 23:53:17
Zo zie je maar, het blijft opletten geblazen met koud weer.
Leuk verhaal.  :) Ik hoop dat je het ondanks alles ook een leuke oefening vondt.
Alleen, probeer de spellings fouten te corrigeren, leest iets makkelijker.  ;)


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #64 Gepost op: 4 juni 2006, 21:06:23
Heb gister een avond/nacht oefening gehad. Samen met jorrin hebben we weer veel gelachen.
Het was koud maar ondanks dat wel heel erg leuk geweest.
Eén dezer dagen kan je het verhaal op mijn web log lezen.


Die van mij staat er al op! ;)


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #65 Gepost op: 4 juni 2006, 23:08:37
Die van mij staat er al op! ;)

Mijn verhaal ook nu. Had niet eerder te tijd om het neer te zetten, maar je kan gaan lezen nu.  :)


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #66 Gepost op: 5 juni 2006, 00:30:38
Mijn verhaal ook nu. Had niet eerder te tijd om het neer te zetten, maar je kan gaan lezen nu.  :)

Was weer gezellie. ;)


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #67 Gepost op: 5 juni 2006, 11:18:30
Was weer gezellie. ;)

Heel gezellig, doen we weer een keer over. Ik neem dan een ander lampje mee, heb nu een nieuwe telefoon zonder lampje.  ;)
Manlief heeft mijn oude ingepikt.


zafara

  • Gast
Reactie #68 Gepost op: 5 juni 2006, 15:40:40
Heel gezellig, doen we weer een keer over. Ik neem dan een ander lampje mee, heb nu een nieuwe telefoon zonder lampje.  ;)
Manlief heeft mijn oude ingepikt. 

dan moetie maar weer terug gepikt worden  ;)


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #69 Gepost op: 5 juni 2006, 18:49:20
Heel gezellig, doen we weer een keer over. Ik neem dan een ander lampje mee, heb nu een nieuwe telefoon zonder lampje.  ;)
Manlief heeft mijn oude ingepikt.  

Och, ietsje méér licht kan geen kwaad... ;D